ZyXel P-2602HW-D1A Port Forwarding HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparkymob

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Berichten
76
Ik heb een probleem met mijn router, wanneer ik probeer een fort te forwarden zegt hij IP format error, hij heeft een server IP nodig maar het enige wat ik heb is de port nummer. Waar haal ik het server Ip adres vandaan? Of wat moet ik invullen? Help A.U.B.

Hier is een foto:

2u9mlqx.jpg



Advies?

Bedankt voor het lezen

Sparky
 
Dit ip:


Ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
Wat nu bij Ip adress staat is het
 
Bij ipconfig stond IPv4 adres, heb ik geprobeerd

Toen de IP van watisminipadres.nl

Ook geprobeerd geen van beide werkt.

Poort nog steeds geblokkeert volgens utorrent port checker.

Wat nu :shocked:
 
volg deze stappen even


Allereerst ga je naar Utorrent:

-Options
-Preferences
-Connection

Nu vul je bij Port used for incoming connections: 50005

Nu druk je op Apply en dan op Oke.

Nu ga je je poorten in je firewall open zetten

(Heb je XP)
Ga naar start / mijn netwerklocaties zie je staan, klik met rechtermuisknop erop dan eigenschappen / je ziet een pctje / klik met rechtermuisknop op pctje / eigenschappen / geavanceerd / instellingen / uitzonderingen / poort toevoegen .

(Heb je vista)
Kijk even hoe je er komt bij deze link,,, wel gewoon de info invullen die hieronder staan http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/help/4da18300-9044-47b6-9038-595c78db81ab1043.mspx )


bij naam: Utorrent1

poortnummer: 50005

en dan TCP en dan oke

Nu doe je nog keer poort toevoegen, alles gewoon hetzelfde maar nu doe je UDP aanvinken en dan oke

Nu herstart je je pc

-----------------------------------------------------------------------------
NU GAAN WE POORTEN IN JE ROUTER OPEN MAKEN
--------------------------------------------

om in je router menu te komen doe je het volgende

Ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
vul nu het adres dat bij "Standaardgateway" staat in in je browser, en
vul het wachtwoord gebruikersnaam
in (meestal is gebruikersnaam en wachtwoord admin) Of het wachtwoord kan 1234 zijn.
dan moet je normaal een pagina van je router krijgen

Klik op Network
Klik op NAT
Klik op Port Forwarding

Bij Service Define moet je User Name doen

Nu gaan we de vakjes invullen bij alleen Rule Setup

Voordat je begint met invullen, zorg dat er een vinkje voor Active staat (mischien staat het vinkje er al)

Service Name: Utorrent1
Start Port: 50005
End Port: 50005
Server Ip Adress: ga weer naar start / uitvoeren / cmd / ipconfig. Wat nu bij IP adress staat moet je daar invullen

Hierna druk je op Apply
Herstart je PC
 
Werkt niet, en ten tweede er staat geen Ipadress bij het command, alleen Ip4v adress, of Ipv4 adress, en dat heb ik ingevuld. maar werkt nog steeds niet.

34t4fti.jpg



Wat is het probleem :confused::(:mad::shocked:
 
Ik wil wel alles opnemen op youtube zetten en laten zien dat ik niks fout doe o_O

Kan het niet met Windows Defender of AVG hebben te maken?

Ik heb AVG Free editon 8.0
 
Ik denk dat je ná de Zyxel nog een ander apparaat hebt staan, zoals een draadloze router, waar jouw pc dan uiteindelijk mee verbonden is.
Je zult in zo'n geval 2x moeten portforwarden:
1. Op de Zyxel naar het ip-adres van de WAN-poort van de (draadloze) router. Goede kans dat dat 192.168.1.33 is, maar kijk het na in je draadloze router.
2. Op je draadloze router naar het ip-adres dat op je pc wordt getoond als je in een CMD.EXE venster het command ipconfig geeft.

Succes,

Tijs.
 
Ik denk dat je ná de Zyxel nog een ander apparaat hebt staan, zoals een draadloze router, waar jouw pc dan uiteindelijk mee verbonden is.
Je zult in zo'n geval 2x moeten portforwarden:
1. Op de Zyxel naar het ip-adres van de WAN-poort van de (draadloze) router. Goede kans dat dat 192.168.1.33 is, maar kijk het na in je draadloze router.
2. Op je draadloze router naar het ip-adres dat op je pc wordt getoond als je in een CMD.EXE venster het command ipconfig geeft.

Succes,

Tijs.

Heb maar 1 apparaat, wat ik wel aan het denken was.. In de laatste foto van mij, van de port check daar staat een IP van utorrent is dat hem niet? Moet ik dat niet invullen als server IP? Op het hoofdmenu van mijn Router staat een andere IP dan bij de CMD en websites van wat is mijn ip geven ook een andere IP aan, dus wat is nou precies de echte IP
 
Je moet een ip-adres invullen dat op het LAN segment van je router staat.
Dat zal bij jou een 192.168.1.x adres moeten zijn.

Het ip-adres dat genoemd wordt bij IPv4 op je pc zou dan in te vullen ip-adres moeten zijn voor "Server ip adress". Dat zou dus (normaal gesproken) moeten beginnen met 192.168.1 en dan een '.' en nog een getal.

Tijs.
 
Allemaal al geprobeerd, het werkt niet.

Wat is het probleem, ik wordt gek van het lage download snelheid terwijl ik 10mbit's heb ik wil die poort open, en ik moet meerdere poorten openen.


Portforwarding zegt dat ik een statische ip moet maken :shocked:
 
misschien een beetje late reactie maar ,

is het je/u al gelukt de poort open te krijgen?

ik heb ook alles gedaan wat ik kon vinden maar nogsteeds is die stomme poort niet open :confused:
 
Ik heb hier een duidelijk stukje geschreven over het openen van poorten

http://pc-en-internet.infonu.nl/tut...-poort-forwarden-in-utorrent-handleiding.html

@Sims: Ziet er goed uit. Nette tutorial! :)
@topic-starter: Zie dat er 2 poorten moeten worden geforward, namelijk een UDP variant en een TCP variant. Heb je 2 routers achter elkaar staan (1 router van de provider en 1 (bedrade of draadloze) router van jezelf), dan zul je dus 2x2 poorten moeten forwarden, namelijk 2 poorten in de router van de provider naar het WAN-ipadres van je eigen router en 2 poorten in je eigen router naar het LAN ip-adres van je pc/laptop.
En inderdaad moet je ook rekening houden met evt. ingeschakelde firewalls op je pc/laptop. Daar is de handleiding van Sims heel duidelijk in.

Succes,

Tijs.
 
ik heb alle stapjes gevolgd maar de poort zit nog steeds muurvast...
zou de adsl speedtouch wat blokkeren?
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    73,3 KB · Weergaven: 80
  • 2.jpg
    2.jpg
    84 KB · Weergaven: 79
  • 3.jpg
    3.jpg
    72,5 KB · Weergaven: 83
  • 4.jpg
    4.jpg
    73,4 KB · Weergaven: 74
  • 5.jpg
    5.jpg
    56,8 KB · Weergaven: 72
en dan krijg ik dit: zie bijlage
 

Bijlagen

  • 6.jpg
    6.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 82
Ik zie in je schermafdrukken dat je vanuit de Linksys portforward naar 192.168.1.1
Dat lijkt me niet juist, daar de Linksys zelf standaard dat ip-adres heeft.

Tijs.
 
mijn ip = 192.168.1.102

moet ik die dan invoeren? (als het lukt want meer dan 1 cijfer in het laatste vakje wil hij bijna nooit, doet hij gewoon niet =( )
 
Zoals al aangegeven in mijn instructie moet je op je eigen (draadloze) router het ip-adres invullen van je pc/laptop bij de portforwarding. Als dat ip-adres van je pc/laptop 192.168.1.102 is, dan is dat dus wat je moet invullen moet in het portforwarding gedeelte van de Linksys als het gaat om uTorrent.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan