traag opstarten outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Berichten
379
Outlook 2007 start vaak heel traag op. Het duurt soms wel een minuut voordat Outlook opent en dan nog eens een minuut voordat de mails in postvak in worden getoond en dan pas begint hij met het binnenhalen van nieuwe mails.

Is daar iets aan te doen?
 
Hee Smildenaar ..... (heb ik ook gewoond [nou ja, Bovensmilde dan] van 1976-1982 ...),

Er zijn meer klachten over de traagheid van MsOff2007-applicaties.
Zelf heb ik het met Word gehad.
Ik heb office geheel verwijderd, na een herstart CCleaner z'n werk laten doen.
En na weer een herstart opnieuw MsOffice geïnstalleerd ... en toen was het voorbij.

Maar voordat je deze uitgebreide operatie begint, doe nog eerst twee dingen om te kijken of dat helpt:
1. Het gegevensbestand comprimeren
2. Met scanpst.exe het gegevensbestand controleren en evt. fouten daarin laten repareren.

ad. 1. Comprimeren
Open Outlook
Menu: Bestand > Gegevensbestandsbeheer .....
(tabblad Gegevensbestanden)
Dubbelklik op Persoonlijke mappen (Outlook.pst) en klik de knop 'Nu comprimeren'

ad. 2. Controleren
- Zorg dat Outlook is afgesloten
- Zorg dat in de weergave-opties onder de verkenner de verborgen mappen en bestanden worden weergeven.
- Start het programma'tje SCANPST.EXE, te vinden in: C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\
Nadat het is gestart moet je de lokatie van het gegevensbestand OUTLOOK.PST opgeven:
- C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van Elst (Betuwe) naar het Noorden getrokken.
Jij dus van het Noorden naar de Betuwe.
Ik heb beslist geen spijt van mijn move.

Maar in ieder geval hartstikke bedankt voor je tips. Ik heb de mappen gecomprimeerd en hersteld, zoals jij voorstelde. Ik merk direct verschil.:thumb::D

Wim.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan