• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken via een userform, ik kom er niet meer uit !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bendepater

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Berichten
55
Wie kan mij helpen:

Ik heb een zoekformulier gemaakt waarbij je een nummer in moet voeren. Nu komt het voor dat er meerdere dezelfde nummers in staan. Ik zou graag willen dat je dan bv. via de combobox de andere kan selecteren is dat mogelijk ik kom er niet uit. En dan de laatste vraag is het mogelijk om te zoeken in 2 sheets tegelijk of moet ik dan nog een zoekformulier maken?

Ik heb even voorbeeld bestandje meegestuurd..
 

Bijlagen

  • Zoeken.xls
    56 KB · Weergaven: 94
Bendepater,

Kijk even hoe je dit vind.
Ik ben maar een amateur.
 

Bijlagen

  • Zoeken-1.xls
    68,5 KB · Weergaven: 87
Laatst bewerkt:
Beste Hoornvan,
Ik snap nu dus hoe je in meerdere sheets kan zoeken. Hij geeft allleen nu wel de msgbox weer terwijl het formulier wel wat vind. Ik ga kijken of ik dat kan oplossen.

Ik weet echter nog steeds niet of ik meerdere zoekopdrachten via de combobox kan selecteren.

bv. in het blad gegevens staat 2x contract 1000 het zou mooi zijn als je deze dus moet zoeken invoert dat je in de combobox ook de andere kan selecteren want daar staat misschien wel een andere omschrijving bij..

gr,

Ben
 
Bendepater,

Hij geeft allleen nu wel de msgbox weer terwijl het formulier wel wat vind.
Dat merk ik nu ook, kijk of je dit beter vind.
 

Bijlagen

  • Zoeken-2.xls
    73,5 KB · Weergaven: 71
Bendepater,

In het blad gegevens staat 2x contract 1000 het zou mooi zijn als je deze dus moet zoeken invoert dat je in de combobox ook de andere kan selecteren want daar staat misschien wel een andere omschrijving bij..
In de combobox zie je er wel 2 maar hij pakt alleen de eerste.
Dit heb ik ook net getest met het filter maar die ziet er ook maar 1.

Misschien moet je er een 2de combobox bij zetten voor de afgehandelde pagina zodat je daar ook de nummers kunt zien.
Misschien dat een expert iets anders weet zodat dat ook lukt.
 
Wim, voor het zoeken op meerdere pagina's hoef je niet alles te herhalen
Code:
Private Sub haalgegevensop_Click()
Dim sh As Worksheet
For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
    If Not sh.Name = "zoekpagina" Then
Application.ScreenUpdating = False
    Dim code As Range
        Set code = sh.Range("B2:M1500").Find(contractnummer, LookIn:=xlValues, Lookat:=xlWhole)
        If Not code Is Nothing Then
            invoer.Text = sh.Range("B" & code.Row).Text
            datuminvoer.Text = sh.Range("J" & code.Row).Text
            tijdstipinvoer.Text = sh.Range("K" & code.Row).Text
            datumwijziging.Text = sh.Range("J" & code.Row).Text
            naamklant.Text = sh.Range("D" & code.Row).Text
            betreft.Text = sh.Range("C" & code.Row).Text
            gewijzigddoor.Text = sh.Range("I" & code.Row).Text
            omschrijving.Text = sh.Range("F" & code.Row).Text
            status.Text = sh.Range("M" & code.Row).Text
            tijdwijziging.Text = sh.Range("K" & code.Row).Text
            gevondencontract.Text = sh.Range("E" & code.Row).Text
            genomenactie.Text = sh.Range("L" & code.Row).Text
        End If
    End If
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Mvg

Rudi
 
Warme bakkertje,

Zo zie je maar een amateur vind ook wel een oplossing. (omslagtig)
Bedankt voor de code.
 
Bendepater,

Met de hulp van Warme bakkertje heb ik dit ervan gemaakt.
 

Bijlagen

  • Zoeken-3.xls
    76,5 KB · Weergaven: 115
Laatst bewerkt:
Dit is echt super moet ik zeggen. bedankt Wim en warmbakkertje.. .. Hopelijk kan iemand me nog helpen met die combobox..

gr,

Ben
 
Beste Hoornvan,
Ik snap nu dus hoe je in meerdere sheets kan zoeken. Hij geeft allleen nu wel de msgbox weer terwijl het formulier wel wat vind. Ik ga kijken of ik dat kan oplossen.

Ik weet echter nog steeds niet of ik meerdere zoekopdrachten via de combobox kan selecteren.

bv. in het blad gegevens staat 2x contract 1000 het zou mooi zijn als je deze dus moet zoeken invoert dat je in de combobox ook de andere kan selecteren want daar staat misschien wel een andere omschrijving bij..

gr,

Ben

Je kunt in een Combobox geen 2 of meer items selecteren.
Dat kan wel met een Listbox. Je moet dan de eigenschap MultiSelect van de Listbox aanpassen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Roncancio,

Ik zal wel iets moeilijks willen zeker, want ik geloof niet echt hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Hoe kan ik dat het beste doen?

gr,

Ben
 
Roncancio,

Ik zal wel iets moeilijks willen zeker, want ik geloof niet echt hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Hoe kan ik dat het beste doen?

gr,

Ben

Ik weet niet eens wat je precies wilt doen?:cool:
Een listbox staat overigens in de werkset besturingselementen waar ook de andere knoppen staan die je voor je userform hebt gebruikt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Roncancio,

wat ik eigenlijk graag zou willen is het volgende: via een contract nummer in te voeren komen de gegevens in de invoer vakken terecht tot zover is het allemaal gelukt. Echter het kan ook zijn dat zie blad gegevens 2x een contractnummer voor komt (hierin is dan bv. de omschrijving anders) ik zou dan graag zien dat je bv. eerst een msgbox krijgt met een melding dat er meer als 1 contract is gevonden en dat je kan selecteren tussen deze 2 of 3 of hoeveel erin staan en dat deze gegevens gelijk zichtbaar zijn in de invoervakken. Ik dacht dat dit met een combobox dan zou lukken..

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven en dat je begrijpt wat ik bedoel..
 
Bendepater,

Roncancio gaf de hint voor een ListBox maar daar lukt het mij ook niet om 2 tabellen er in te krijgen.

Roncancio,
Je kunt in een Combobox geen 2 of meer items selecteren.
Dat kan wel met een Listbox. Je moet dan de eigenschap MultiSelect van de Listbox aanpassen.
Nu ik het nog eens over leest bedoeld hij 2 items selecteren in de ListBox maar je bedoeld de lijst van Inbehandeling en de lijst van Afgehandeld samen in de ComboBox.
Of dit mogelijk is zou ik niet weten maar je heb hier knappe koppen die vaak wel een oplossing hebben, we wachten nog maar even af.
 

Bijlagen

  • Zoeken-4.xls
    73,5 KB · Weergaven: 98
Hoi Wim,

Het hoeft niet perse vanuit 2 lijsten. Waar het mij gewoon om gaat is dat er bv. in de lijst gegevens 3x het nummer 1000 voorkomt. Dit is gewoon 1 klant maar staat er 3 keer in met 3 verschillende zaken / problemen. Ik zou dan graag zien dat als je het nummer 1000 invoert en op zoeken klikt hij deze 3 vindt en je deze stuk voor stuk kunt bekijken in het zoekformulier. Ik dacht dat je deze dan stuk voor stuk door middel van de combobox (pijltje rechts naar beneden) kan selecteren en kunt zien wat de problemen zijn.

gr,

Ben
 
Ben,

Ik denk dat dit niet mogelijk is maar wie ben ik.
Kun je niet achter deze dubbele getallen een letter zetten?
Dan worden ze wel gezien en kun je ze per stuk bekijken.

Met het filter op de pagina word er ook maar 1 gezien.
Ik ben niet erg thuis in VBA maar misschien weet Roncancio hier een oplossing voor?
 
Ben,

Ik denk dat dit niet mogelijk is maar wie ben ik.
Kun je niet achter deze dubbele getallen een letter zetten?
Dan worden ze wel gezien en kun je ze per stuk bekijken.

Met het filter op de pagina word er ook maar 1 gezien.
Ik ben niet erg thuis in VBA maar misschien weet Roncancio hier een oplossing voor?

Ik heb nu helaas geen tijd om dit op te pikken maar ik zit te denken aan een Listindex.

Dus er zijn 3 rijen met 1000.
Deze rijen worden in een Listbox of Combobox geplaatst.
Doordat bijvoorbeeld het 2e element in de lijst wordt gekozen verschijnen in de overige comboboxen/listboxen ook de 2e element van hun lijst.
En ipv voor elke listbox/combobox aparte code te schrijven, verwijs je naar een macro waarin wordt gekeken welke besturingselement wordt aangepast (dmv Application.Caller).
Application.Caller geeft aan welk besturingselement (listbox/combobox) is aangepast.
De listindex van dat besturingselement kan worden gebruikt om de waardes van de andere besturingselementen te bepalen.
Zo heb ik het in gedachten.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hoi Roncancio,
Inderdaad, zoals je het omschrijft klopt het inderdaad, geen idee hoe ik bovenstaande in vba zou moeten zetten dus ben dan ook erg benieuwd en wacht geduldig af
gr,
Ben
 
Zo had ik het in gedachten.
Een simpel voorbeeld:
Er zien 3 comboboxen met elk 2 waardes.

1 - A en B
2 - 1 en 2
3 - X en Y

Stel dat in de 2e combobox gekozen wordt voor 2. Dan verschijnen in de andere comboboxen resp. B en Y.
Wijzig je in de 3e combobox de Y in een X dan worden de andere comboboxen resp A en 1.

Zo heb ik het ook in bijgevoegd bestand voor ogen gehad.
Ik heb de code aangepast en zonodig uitgebreid.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Zoeken-4.xls
    72 KB · Weergaven: 121
Roncancio,

Ik denk dat je het verkeerde bestandje heb toegevoegd.
Als je hier in het formulier wat invoer en op haalgegevens op klikt gebeurd er niets.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan