Printprobleem met Citrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik heb op mijn werk Citrix draaien. Vooral onze vestigingen werken hiermee, zodat ze eigenlijk niet lokaal werken, maar puur via Citrix.
Het probleem is, veel vestigingen kunnen vanuit Citrix niet printen op hun lokale printer (USB aangesloten). De print komt er gewoon niet uit. Sommige zien hun printer ook niet staan. Ik heb op de citrix-server alle drivers van de lokale printers op de vestigingen geinstalleerd (hoewel citrix ook een universel-driver heeft, die op alle printers zou moeten werken). Printerspooler werkt. Het is ook geen rechtenprobleem. Niet alle vestigingen hebben het probleem namelijk, en als ik een "niet-werkende" vestiging laat inloggen met account van een "werkende" vestiging, gaat het ook niet goed. Lijkt dus lokaal te liggen.
Ligt ook niet aan een bepaalde applicatie, bij alle gaat het niet goed.

Iemand ervaring met dit probleem, of enig idee wat het zou kunnen zijn?

Onze citrix-servers draaien op Win 2003, en we werken met Citrix Acces Essentials. We hebben 2 citrix-servers, een master en een slave. Als 1 druk is, logt men automatisch in op de 2e. Alle vestigingen werken met win XP, en zijn gewoon stand-alone machines. Ze hangen dus niet in een domein ofzo.

Alvast super bedankt voor de gedane moeite.

Groet,

Sam

Citrix en rpinters is niet het gemakkelijkste onderwerp. Dit geeft Citrix zelf ook toe.

Ga vooral met verstand en beleid te werk. Waarschijnlijk heb je niet op alle Citrix servers de exact zelfde printer drivers geïnstalleerd. Controleer allereerst eens of zowel binnen Citrix als op de servers alle drivers exact gelijk zijn. Als dit niet het geval is dan dien je dit aan te passen.

Wij werken met virtuele servers. Ik heb eerst één citrix-server ingericht. Toen alles goed was, ( dus ook alle drivers ) heb ik die server gekloond naar een 2e citrix-server. Vervolgens uiteraard naam, ip, etc. aangepast. Maar voor de rest zijn het dus exacte kopieën.

Nog even een aantal vragen:

Zijn de drivers op de lokale pc's wel goed geïnstalleerd?
Draait op de lokale pc's de printer spooler service?
Kun je buiten Citrix om wel alle printers aansturen?

Ik heb het opgelost!!! Na veel zoeken en lezen, bleek dat een versie van McAfee (versie 8.0), problemen geeft in samenwerking met Citrix en het printen met citrix. Ik heb de laatste versie geinstalleerd (8.7), en weg zijn de problemen! Bij meerdere vestigingen geprobeerd, en bij alle is daarmee het probleem opgelost.

Bedankt voor jullie meedenken en hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan