Mac os x Leopard

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantom819

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Berichten
774
Hallo beste helpmijers.. ;) :cool:

Ik wil binnenkort mac os x leopard gaan proberen dus ik ben hem het downloaden.. Dit wordt de eerste keer dat ik in aanraking kom met mac dus ff wat vragen;

1. is mac os x leopard het laatst gereleaste besturingssysteem van mac?
2. het bestand is 6.7 gb groot, hoe krijg ik dit op een dvd van 4.7 gb? of moet ik perse een dual-layer dvd hebben?
3. Hoe kom ik erachter of ik een dual-layer brander heb? op de brander zelf staat niets maar deze laptop heeft vaker voor verassingen gezorgd.. :cool:
4. het bestandsformaat is .dmg.. hoe maak ik hier een bootable disk van?

Alvast bedankt :thumb:

EDIT: er staat wel dvd multi recorder op de brander.. kan ik hiermee dual-layer branden???
 
Laatst bewerkt:
1. is mac os x leopard het laatst gereleaste besturingssysteem van mac?
Wel de laatste officiele welke ook je ook op Windows zou kunnen draaien.
2. het bestand is 6.7 gb groot, hoe krijg ik dit op een dvd van 4.7 gb? of moet ik perse een dual-layer dvd hebben?
Dual-layer is de kortste klap, ander zou je het i.c.m. een externe hardeschijf moeten doen.
3. Hoe kom ik erachter of ik een dual-layer brander heb? op de brander zelf staat niets maar deze laptop heeft vaker voor verassingen gezorgd.. :cool:
Google? Er staat een merk en type vermeldt toch?

4. het bestandsformaat is .dmg.. hoe maak ik hier een bootable disk van?
Nu rijst bij mij de vraag of je wel de goeie aan het downloaden bent / gedownloaded hebt.

DMG is een Apple image.
Een officiele OS X installatie-dvd kun je niet gebruiken voor windows.

Voor windows zul je iDeneb (http://ideneb.net/) of OSx86 moeten gebruiken.
 
ik heb op een andere site waar een handleiding stond voor de dual/boot vista --> leopard gevonden dat je het .dmg bestand kan converteren naar .iso. Dus dat ben ik nu aan het doen. Dual-layer dvd's heb ik bij me moeder besteld.. ;)

Hier las ik ook dat als je processor sse2 of sse3 (ofzo) ondersteunt dat je dan leopard kan draaien.

En wat betreft de brander, ik heb eens even op mijn vaste computer gekeken en daar staat dvd-r DL op dus die kan hem branden.. :thumb:

Ik ga nog veel informatie zoeken voordat ik het echt ga installeren anders gaat het niet goedkomen denk ik..

Bedankt voor je hulp! :thumb::cool:

mvg phantom
 
Geen idee, heb zelf een echte Mac ;)

Het is bekend dat Mac OS X gekraakt op een PC voor problemen zorgt m.b.t. ondersteuning voor hardware.
 
Geen idee, heb zelf een echte Mac ;)

Het is bekend dat Mac OS X gekraakt op een PC voor problemen zorgt m.b.t. ondersteuning voor hardware.

nice een echte mac! de pa van een vriend van mij had een wat oudere maar die heeft em weg gegooit.. :( Ik wil echt een keer wat anders als windows en linux krijg ik gewoon niet voor elkaar.

en natuurlijk zorgt dat idd voor hardware problemen want er moeten allemaal drivers gestreamd worden in de mac installatie.. Ik probeer nu aan een usb-muis te komen want hier thuis hebben we alleen ps/2 muizen.. ;) Kijken of dat werkt!

bedankt voor je hulp! groetjes Ph@ntom! :cool:
 
Het is begrijpelijk dat je OS X wil gebruiken ;) maar behalve dat het geen kattepis is om dat op een PC aan de gang te krijgen, is het mij nog nooit gelukt om zelf een opstart DVD te branden met OS X er op.

Er zijn altijd wel 'pre-release', zeg maar test versies van OS X te vinden in het illegale circuit (of als je uitgenodigd wordt door Apple om mee te doen aan hun AppleSeed testprogramma..) waarbij je van één schijf of partitie kan opstarten om van een tweede schijf of partitie een opstartschijf te maken, waar je dan opnieuw van kan opstarten om van dààruit op een derde partitie/schijf de test-OS X te installeren..

(volgt u nog?)

..maar die versies zijn altijd 'beta', dus nooit 100% in orde.


Als je OS X wil draaien, neem dan een Mac, tenzij je echt heel goed op de hoogte bent, maar dan zit je niet op helpmij.nl ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan