• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kleuren als datum tussen bepaalde data is

Status
Niet open voor verdere reacties.

ottoman

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2006
Hallo,
Ik probeer voor een spel een functie in excel te maken waarmee ik makkelijk kan zien of de datum/tijd van vandaag tussen 2 andere data/tijd in zit die ik heb uitgerekend.
Ik heb al op internet rond gekeken maar kom er niet helemaal uit. Hieronder is wat ik graag zou willen (data en tijd op Engelse manier):

4-4-09 11:50 PM
4-6-09 11:50 PM
ROOD

Ik zou bij de tekst ROOD willen dat dat vlak rood wordt wanneer de datum/tijd van vandaag tussen die 2 data is.
Wat ik tot nu toe heb is een kleine omweg door een cell dat TRUE aangeeft als de datum later dan vandaag is en daarna een vlak dat rood wordt wanneer die cell op TRUE staat.
True heb ik gekregen door
Code:
=E13<TODAY()
in te voeren en
Code:
=$K$13=TRUE
met als kleur rood bij een andere cell in de Conditional Formatting Rules Manager.

Ik zou zeggen dat het moet via "Conditional Formattin > Highlight Cells Rules > Between.." maar ik heb hier geen succes mee :confused:
Ik heb Office 2007 mocht dit van belang zijn.

Hoop dat iemand het antwoord heeft.
Alvast bedankt

Groeten,
Joeri

Klein xls voorbeeld bestandje (met wat je al hebt) zonder gevoelige informatie hier plaatsen.
Dat is duidelijker dan duizend woorden.

Beste ottoman ;)

Nog eentje met voorwaardelijke opmaak

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Bedankt allebei!
Mocht ik nog eens een vraag hebben zal ik inderdaad een excel sheetje uploaden.

Ik was net met Daniël zijn sheet bezig en had het antwoord net gevonden toen ik een mailtje omhoog zag komen ;)
Ik miste de huidige datum in de cel, nu doet "Conditional Formattin > Highlight Cells Rules > Between.." het ook.

Nogmaals mijn dank en voor de snelle reactie! :thumb:

Groeten,
Joeri

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan