Opzetten van een helpdesk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoshi

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
171
Hi,

Dit is een vraag met het oog op het uitwerken van een eindwerk, voorlopig gewoon enkele ideeën verzamelen. Wie dus ervaring heeft met dergelijke toestanden, hoor ik graag.

Doel :

- Opzetten van een helpdesk van op afstand.

Enkele voorwaarden waaraan het systeem zou moeten voldoen :

- Van op afstand overnemen van het scherm van een eindgebruiker.
- Windows, Mac (en eventueel Linux) compatibel.
- Liefst geen applicatie te installeren bij eindgebruiker.
- Log-in via een link op de compagny-website van het helpdesk bedrijf.
- Accepteren van algemende voorwaarden voor gebruik.
- Loggen van de sessie-duur (voor eventuele facturatie)
- Geen geknoei met fire-wall configuratie.
- Secure verbinding (SSL bvb.)
- Low cost ! :)

Alvast bedankt voor een reactie.
 
De enige en eenvoudige programma die ik kan vinden is http://www.crossloop.com je moet wel een klein programmatje installeren op beide pc, maar werkt heel goed geen gezeur over poorten en firewalls.

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan