Windows wachtwoord verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

monica_d

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Berichten
81
Ik heb een vraag. Hoe kan ik bij het opstarten van windows ervoor zorgen dat er niet meer om een wachtwoord wordt gevraagd. Ik heb windows XP Proffesional.

Bij voorbaat dank voor de medewerking. :thumb:
 
"U kunt makkelijk een wachtwoord verwijderen door op 'Start', 'Configuratiescherm' en dan 'Gebruikersaccounts' te klikken. Klik daar op uw gebruikersnaam en kies dan 'Mijn Wachtwoord Verwijderen'.

Maar let wel even op: als u in uw netwerk een andere pc heeft hangen, dan is een wachtwoord verplicht. Anders heeft u geen toegang tot de gedeelde mappen."

gevonden bij zdnet.nl

Sxxs
 
"U kunt makkelijk een wachtwoord verwijderen door op 'Start', 'Configuratiescherm' en dan 'Gebruikersaccounts' te klikken. Klik daar op uw gebruikersnaam en kies dan 'Mijn Wachtwoord Verwijderen'.

Maar let wel even op: als u in uw netwerk een andere pc heeft hangen, dan is een wachtwoord verplicht. Anders heeft u geen toegang tot de gedeelde mappen."

gevonden bij zdnet.nl

Sxxs

@Hendricus.
Ben je niet in de war met toegang tot je eigen "Mijn Documenten" ?
Mijn ervaring is dat toegang tot gedeelde mappen op een andere PC in een thuisnetwerk geen voorwaarde is van het hebben van een inlogpassword. Echter de toegang tot je eigen documenten worden wel degelijk geblokkeerd !!!
 
Monica heeft het over het opstarten van winxp - daarop geef ik antwoord na uitgebreid googlen....volgens mij klopt het.....:confused::confused:
 
Opstarten met een accountnaaem en password betekent een beveiligd account. In dat geval weet ik uit eigen ervaring dat Mijn Documenten niet meer teogankelijk wordt als van het account het password verwijderd wordt.
Een oplossing is het installeren van TweakUI (freeware) van Microsoft (Google laten zoeken) en bij Logon - Autologon de inlogggevens ingeven.
 
Monica heeft het over het opstarten van winxp - daarop geef ik antwoord na uitgebreid googlen....volgens mij klopt het.....:confused::confused:

Wat klopt er?
Ik begrijp er nu niets meer van. Ik dacht dat mijn vraag vrij simpel was. Het enige wat ik wil weten is hoe ik mijn wachtwoord voor windowsxp kan uitzetten. Als je de computer opstart wordt er op een gegeven moment om een wachtwoord gevraagd, dit wil ik niet meer.

Hoop dat iemand mij kan helpen.
 
monica_d, ik kan me voorstellen dat je in verwarring bent.
Mijn advies is om TweakUI te installeren zoals ik al eerder aangegeven heb. Hiermee loop je geen risico je gegevens kwijt te raken. Mocht je je password middels aanpassingen van je account toch willen verwijderen adviseer ik ten stelligste om je onmisbare gegevens op een USB-stick o.d. veilig te stellen.
Succes,
Ton
 
Eigenlijk zijn het twee vragen die gesteld worden (al zal er maar één bedoeld zijn)

De titel zegt Windows wachtwoord verwijderen
Hierop heeft Hendricus in de eerste reactie al antwoord op gegeven

De vraag in de omschrijving is Hoe kan ik bij het opstarten van windows ervoor zorgen dat er niet meer om een wachtwoord wordt gevraagd
Dit kan via Start dan Uitvoeren
hier intypen control userpasswords2 (en dan OK of enter)
het scherm Gebruikersaccounts verschijnt
Het vinkje Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken uitzetten
klik op OK
Er komt de vraag met welke gebruiker automatisch moet worden ingelogd.
Hier nog één keer de gebruikersnaam en wachtwoord (2x ter beveiliging) invullen.
Na OK logt Windows automatisch in.
 
Eigenlijk zijn het twee vragen die gesteld worden (al zal er maar één bedoeld zijn)

De titel zegt Windows wachtwoord verwijderen
Hierop heeft Hendricus in de eerste reactie al antwoord op gegeven

De vraag in de omschrijving is Hoe kan ik bij het opstarten van windows ervoor zorgen dat er niet meer om een wachtwoord wordt gevraagd
Dit kan via Start dan Uitvoeren
hier intypen control userpasswords2 (en dan OK of enter)
het scherm Gebruikersaccounts verschijnt
Het vinkje Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken uitzetten
klik op OK
Er komt de vraag met welke gebruiker automatisch moet worden ingelogd.
Hier nog één keer de gebruikersnaam en wachtwoord (2x ter beveiliging) invullen.
Na OK logt Windows automatisch in.

Dit is eigenlijk dezelfde aanpad als wat er met TweakUI geregeld wordt.
Prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan