Kleiner maken videobestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Berichten
380
Nu heb ik een intro film gemaakt voor een project met behulp van mijn webcam.

Alleen het probleem is dat mijn filmpje 40mb is. Wanneer ik winrar gebruik, komt het bestand op 39mb uit, helpt me nog weinig.

Iemand ideeen?
 
waar moet dat bestand op komen te staan of waar moet het gebruikt voor gaan worden?
 
met windows movie maker(gratis en standaard bij xp) kun je ook filmpjes kleiner maken
 
Wat voor converter kan ik daarvoor gebruiken?
 
je zou een online media converter kunnen gebruiken maar je kan ook een converter kopen of downloaden

mvg calvin15
 
Zelf gebruik ik hier altijd virtual dub voor.
Open virtual dub, en open dan je filmpje. Je hebt kans dat hij een foutmelding geeft, maar negeer die gewoon, doet hij bij mij ook, nooit problemen gehad ;).

Dan ga je naar video-> compression (ctrl+p), en kies je voor een codec. Welke hier staan is afhankelijk van de codecs die je op de pc hebt staan. Ik weet dat divx en ffdshow video codec kleine filmpjes maken, maar anders moet je ze even proberen.

Kies nu voor file-> save as avi (F7), en sla het op. Het programma gaat het nu omzetten.

Overigens is het voor youtube niet nodig om je filmpje kleiner dan 40 mb te maken, tegenwoordig kan je geloof ik zelfs tot 1 gigabyte gaan ;)
 
ja maar als hij het dan op een andere pc wil afspelen moet die die codec wel kunnen weergeven want anders schiet het niet op
 
Ja, maar als hij het op youtube zet zet die het zelf om in flash, iets wat vrijwel elke pc kan afspelen.

Overigens heeft het dan ook geen zin om te verkleinen, ik snap het nut dan ook niet helemaal.:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan