HTML bestand lezen in javascript

Status
Niet open voor verdere reacties.

kroepoek85

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
10
Ik heb 2 vragen.

1:
Ik heb een HTML bestand die ik wil lezen via een javascript om daarmee weer me verder te gaan met jquery.
Code:
$(document).ready( function(){

var $content = $('#content').html();

$('#page').html( $content);

Op internet zag ik iets van HTMLrequest alleen dit zorgt ervoor dat ik heb wel kan zien maar de broncode kan ik niet.

Het is de bedoeling dat om de zoveel tijd een ander HTML bestand wordt gelezen wordt.

2:
Ik heb deze code:
Code:
for(var i = 1; i <= items.length; i++){
var TagName = document.innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("guid")[i].childNodes[0].nodeValue;
var parts = TagName.split("/")
if(parts[parts.length-3] == "mededelingen"){
document.write (parts[parts.length-2] + '/' + parts[parts.length-1]);
}else{
document.write (parts[parts.length-3] + '/' + parts[parts.length-2] + '/' + parts[parts.length-1]);
}
document.write ("<br>");
}

Ik wil hebben dat deze for loop om de 8 seconden wordt uitgevoerd. Ik heb het geprobeerd met een SetTimeout en Setinterval maar wil niet werken. Misschien doe ik iets verkeerd of is er een andere oplossing voor.
 
1. het HTTPRequest :)
lees mn tutorial er eens over: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=410639 (paragraaf 2, 'AJAX')
Het komt er op neer dat je de contents uit een file haalt. Dus, de 'broncode'.

2.
zoiets?
PHP:
//javascript

function doStuff()
{
   setTimeout("eenFuntie();",8000);
}

function eenFunctie()
{
   //hier dus dat geval dat je had gepost
   //...

   doStuff();
}


//in je onload, of gewoon los, nu even onload:
window.onload = doStuff;

ofwel:
onload -> doStuff -> wacht 8 seconde -> eenFunctie -> doStuff -> wacht 8 seconde -> eenFunctie -> doStuff -> wacht 8 seconde.... etc.




:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Je kunt het ook met setInterval doen:

HTML:
      //javascript
      function doStuff()
      {
          setInterval("eenFuntie();",8000);
      }
      function eenFunctie()
      {
        //hier dus dat geval dat je had gepost
      }
      //in je onload, of gewoon los, nu even onload:

      window.onload = doStuff;

Als je overigens jQuery toch al hebt, kun je die ook gebruiken voor de onload... zo als ik me niet vergis
HTML:
$(document).ready( 
  function() { 
    setInterval("eenFuntie();",8000); 
  } 
)
 
Als je dan toch jQuery gebruikt... Inderdaad gebruik setInterval of setTimeout, beiden werken voor mij. Die AJAX tutorial van jou (Vegras) is in dit geval niet nodig omdat de makers van jQuery alle code die jij daar beschrijft al hebben geschreven, compact en crossbrowser compatible etc.

jQuery's ingebouwde AJAX functie voor html inladen:
HTML:
$("#het_element_waar_de_nieuwe_html_in_moet").load('voorbeeldpagina.html#item');
Hierbij is voorbeeldpagina.html een externe pagina met data erin, dit kan geloof ik ook met XML als het moet. Binnen die externe pagina kun je ook nog items opgeven met de hash selector (#).


Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan