Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: Correlatiematrix

Vraag is niet opgelost

Correlatiematrix

Kan iemand mij helpen met het maken van een correlatiematrix. dan ben ik zeer dankbaar.

Zie bijlage

groetjes michiel
    Attached Files Attached Files
    Laatst aangepast door michielaliasv : 23 april 2009 om 11:37

iets meer info en een bijlage zouden kunnen helpen

Quote Origineel gepost door modbeek Bekijk Bericht
    iets meer info en een bijlage zouden kunnen helpen
    bedoel je dit?
    Attached Files Attached Files

Ik mis de berekeningen, kan ook niks vinden in VB.

In principe als ik een mutatie <in een van de vier kolommen, aanbreng zouden de waarden in tabblad correlatie moeten veranderen. dit gebeurt niet.

tevens is een correlatie matrix altijd volledig. In elke cel moet een waarde staan ( behalve piet piet, klaas klaas etc

bijv
    Piet klaas joost ans
    Piet X 10 12 12
    klaas 10 X 13 15
    joost 12 13 X 20
    ans 12 15 20 X

Kan je de sheet ook zo aan passen dat ik makkelijk kolommen en rijen kan toevoegen bij de invoer. nu staan er in het voorbeeld 4 kolommen en deze zijn een paar honderd regels diep. Graag dat dit dynamisch is, dus als ik de sheet opstart ik kolommen kan toevoegen of rijen dieper kan maken. Thanks

Quote Origineel gepost door michielaliasv Bekijk Bericht
    Ik mis de berekeningen, kan ook niks vinden in VB.

In principe als ik een mutatie <in een van de vier kolommen, aanbreng zouden de waarden in tabblad correlatie moeten veranderen. dit gebeurt niet.

tevens is een correlatie matrix altijd volledig. In elke cel moet een waarde staan ( behalve piet piet, klaas klaas etc

bijv
    Piet klaas joost ans
    Piet X 10 12 12
    klaas 10 X 13 15
    joost 12 13 X 20
    ans 12 15 20 X

Kan je de sheet ook zo aan passen dat ik makkelijk kolommen en rijen kan toevoegen bij de invoer. nu staan er in het voorbeeld 4 kolommen en deze zijn een paar honderd regels diep. Graag dat dit dynamisch is, dus als ik de sheet opstart ik kolommen kan toevoegen of rijen dieper kan maken. Thanks
    een correlatiematrix is symmetrisch, dus het heeft weinig zin dat boven de diagonaal alles dubel staat..

wat betreft het dynamische karakter zal je dit in VBA moeten maken.. ik heb de correlatiematrix opgesteld via data analyze en dan correlatie.. zit standaard in excel in en zeer makkelijk.. in VBA kan ik het momenteel nog niet doen (heb niet zo'n uitgebreide VBA kennis, of toch nog niet)

He jammer, toch veel dank voor de moeite.

Waar kan ik die functie vinden binnen excel waar jij naar refereerde ( data analyze). mijn excel is in engels.

Quote Origineel gepost door michielaliasv Bekijk Bericht
    He jammer, toch veel dank voor de moeite.

Waar kan ik die functie vinden binnen excel waar jij naar refereerde ( data analyze). mijn excel is in engels.
    Excel, tools, data analysis en dan "correlation"

als dat er niet bij staat ga je naar

excel, tools, add-ins, en installeer je het analysis toolpack..

Giga Honourable Senior Member
    Afstand tot server
    ±190 km
    Gebruik de functie CORRELATIE in Excel, dan berekent Excel het steeds bij wijzigingen.

Werk je met een dynamisch bereik, dan zijn de rijen ook al variabel.

Voor extra kolommen (meerdere steekproeven), zal VBA wellicht het makkelijkst zijn.

Wigi

• Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.
  • Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
    • U mag niet reageren op berichten.
    • U mag geen bijlagen versturen.
    • U mag uw berichten niet bewerken.
    •  
    Helpmij.nl
    Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
    Sponsoren
    Linkpartners