• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Correlatiematrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielaliasv

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Berichten
108
Kan iemand mij helpen met het maken van een correlatiematrix. dan ben ik zeer dankbaar.

Zie bijlage

groetjes michiel
 

Bijlagen

  • Book3.xls
    29 KB · Weergaven: 159
Laatst bewerkt:
Ik mis de berekeningen, kan ook niks vinden in VB.

In principe als ik een mutatie <in een van de vier kolommen, aanbreng zouden de waarden in tabblad correlatie moeten veranderen. dit gebeurt niet.

tevens is een correlatie matrix altijd volledig. In elke cel moet een waarde staan ( behalve piet piet, klaas klaas etc

bijv
Piet klaas joost ans
Piet X 10 12 12
klaas 10 X 13 15
joost 12 13 X 20
ans 12 15 20 X


Kan je de sheet ook zo aan passen dat ik makkelijk kolommen en rijen kan toevoegen bij de invoer. nu staan er in het voorbeeld 4 kolommen en deze zijn een paar honderd regels diep. Graag dat dit dynamisch is, dus als ik de sheet opstart ik kolommen kan toevoegen of rijen dieper kan maken. Thanks
 
Ik mis de berekeningen, kan ook niks vinden in VB.

In principe als ik een mutatie <in een van de vier kolommen, aanbreng zouden de waarden in tabblad correlatie moeten veranderen. dit gebeurt niet.

tevens is een correlatie matrix altijd volledig. In elke cel moet een waarde staan ( behalve piet piet, klaas klaas etc

bijv
Piet klaas joost ans
Piet X 10 12 12
klaas 10 X 13 15
joost 12 13 X 20
ans 12 15 20 X


Kan je de sheet ook zo aan passen dat ik makkelijk kolommen en rijen kan toevoegen bij de invoer. nu staan er in het voorbeeld 4 kolommen en deze zijn een paar honderd regels diep. Graag dat dit dynamisch is, dus als ik de sheet opstart ik kolommen kan toevoegen of rijen dieper kan maken. Thanks

een correlatiematrix is symmetrisch, dus het heeft weinig zin dat boven de diagonaal alles dubel staat..

wat betreft het dynamische karakter zal je dit in VBA moeten maken.. ik heb de correlatiematrix opgesteld via data analyze en dan correlatie.. zit standaard in excel in en zeer makkelijk.. in VBA kan ik het momenteel nog niet doen (heb niet zo'n uitgebreide VBA kennis, of toch nog niet)
 
He jammer, toch veel dank voor de moeite.

Waar kan ik die functie vinden binnen excel waar jij naar refereerde ( data analyze). mijn excel is in engels.
 
He jammer, toch veel dank voor de moeite.

Waar kan ik die functie vinden binnen excel waar jij naar refereerde ( data analyze). mijn excel is in engels.

Excel, tools, data analysis en dan "correlation"

als dat er niet bij staat ga je naar

excel, tools, add-ins, en installeer je het analysis toolpack..
 
Gebruik de functie CORRELATIE in Excel, dan berekent Excel het steeds bij wijzigingen.

Werk je met een dynamisch bereik, dan zijn de rijen ook al variabel.

Voor extra kolommen (meerdere steekproeven), zal VBA wellicht het makkelijkst zijn.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan