Verbinding weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Azur

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Berichten
3
Ik heb thuis een netwerk, achter een router. Het netwerk loopt, alle pc's kunnen online. Het loopt netjes. Meestal dan.
Mijn pc is soms de verbinding kwijt. Dan kan ik geen internetpagina's bezoeken, of krijg ik foutmeldingen bij het checken van de e-mail.
Opdracht prompt openen en ipconfig/renew voldoen om weer verbinding te hebben.
Maar ik vind het heel erg vervelend. Wie heeft hier een betere oplossing voor?

De andere pc's blijven overigens online. Mijn msn verbinding vliegt er niet uit. Het is mij een raadsel.
OS winXP
 
je zou eventueel een ipconfig kunnen doen en vervolgens de boel noteren en het ip vast instellen.(vergeet niet de dns en default gateway ook in te vullen)

configuratiescherm>netwerkverbindingen>betreffende verbinding>rechtermuisknop-eigenschappen>tcp-ip>eigenschappen
 
je zou eventueel een ipconfig kunnen doen en vervolgens de boel noteren en het ip vast instellen.(vergeet niet de dns en default gateway ook in te vullen)

configuratiescherm>netwerkverbindingen>betreffende verbinding>rechtermuisknop-eigenschappen>tcp-ip>eigenschappen

Bedankt voor de tip, dat kan ik inderdaad doet. Het is alleen zo raar dat alleen van deze pc de verbinding er steeds, gedeeltelijk, uitvliegt terwijl de andere pc's gewoon online blijven.
Ik ben benieuwd of het vast instellen verbetering brengt. Ik zal het laten weten.
 
Hallo,
het ziet er naar uit dat het vast instellen er inderdaad voor zorgt dat ik oline blijf :) Dank je wel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan