Nieuwe provider: draadloos op laptop werkt niet meer.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Louie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Louie

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2009
Hallo,

Sinds enkele dagen ben ik overgestapt van ADSL naar kabel(ziggo), Ik werkte altijd draadloos via een Linksysrouter, met een PC en een laptop.
De PC(Vista) werkt intussen weer prima draadloos, maar het lijkt erop dat ziggo niks moet hebben van mijn laptop (XP-Pro).
De laptop ziet de router wel, prima zelfs- signaal is goed, maar hij kan blijkbaar geen verbinding maken.
Alle benodigde instellingen kloppen volgens mij:
Ik heb de juiste key ingevoerd.(Stond er eigenlijk natuurlijk al gewoon in, maar nog maar eens opnieuw gedaan)
Uiteindelijk maar geprobeerd om een handmatig Ip-adres in te voeren bij de wireless card van mijn laptop. Op zich lijkt dit goed te gaan maar even later geeft cmd-ipconfig niks aan. Alleen dat het medium ontkoppeld is.
Als ik weer in de eigenschappen van de TCP-IP ga kijken, staat het handmatig ingevoerde IP-adres er nog steeds keurig in.
Wireless Zero staat netjes aan bij de services.
Ik heb zelfs de MAC-adres controle uitgezet in mijn router, hoewel dit voordien altijd uitstekend werkte.
Maar ook daarna werkte het niet.
Driver van wireless-card verwijderd en opnieuw laten installeren.
ook dat leverde niks op.
Firmware van router ook nog geupgrade naar de laatste versie, maar niks hoor...
Dezelfde laptop maakte vorige week nog prima contact met een ander draadloos netwerk.
Ik ben aan het einde van mijn trukendoos.
Heeft iemand van jullie een tip??

dus de pc doet het wel via ziggo?

welk merk en type laptop?
Heb je de laptop al eens aangesloten met een kabel op de linksys?

Ja, de pc heeft prima draadloos.
HP-Pavillion Z8000
Via de kabel werkt ook de laptop prima.

Heel vaak helpt het als je router reset of je kijkt hoe de firewall staat ingesteld (van laptop en router)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Sinds enkele dagen ben ik overgestapt van ADSL naar kabel(ziggo), Ik werkte altijd draadloos via een Linksysrouter, met een PC en een laptop.
De PC(Vista) werkt intussen weer prima draadloos, maar het lijkt erop dat ziggo niks moet hebben van mijn laptop (XP-Pro).
De laptop ziet de router wel, prima zelfs- signaal is goed, maar hij kan blijkbaar geen verbinding maken.
Alle benodigde instellingen kloppen volgens mij:
Ik heb de juiste key ingevoerd.(Stond er eigenlijk natuurlijk al gewoon in, maar nog maar eens opnieuw gedaan)
Uiteindelijk maar geprobeerd om een handmatig Ip-adres in te voeren bij de wireless card van mijn laptop. Op zich lijkt dit goed te gaan maar even later geeft cmd-ipconfig niks aan. Alleen dat het medium ontkoppeld is.
Als ik weer in de eigenschappen van de TCP-IP ga kijken, staat het handmatig ingevoerde IP-adres er nog steeds keurig in.
Wireless Zero staat netjes aan bij de services.
Ik heb zelfs de MAC-adres controle uitgezet in mijn router, hoewel dit voordien altijd uitstekend werkte.
Maar ook daarna werkte het niet.
Driver van wireless-card verwijderd en opnieuw laten installeren.
ook dat leverde niks op.
Firmware van router ook nog geupgrade naar de laatste versie, maar niks hoor...
Dezelfde laptop maakte vorige week nog prima contact met een ander draadloos netwerk.
Ik ben aan het einde van mijn trukendoos.
Heeft iemand van jullie een tip??

Hoi,
Ga naar netwerkverbindingen,/ instellingen van windows firewall wijzigen,/
Geavanceerd,/ draadloze netwerkverbinding,/ instellingen,
bij Services mag niets aangevinkt staan,
druk OK

Groet JTMT

Bedankt voor de moeite allebei, Jobbes en JTMT
Ik heb windows firewall helemaal uitgezet in mijn laptop om te kijken of dat helpt.
Ook de router staat zo ingesteld dat hij alleen een wachtwoord vereist.
De linksys heeft bij mijn weten geen specifieke firewall.
De rubriek services kon ik nergens vinden onder draadloze instellingen - geadvanceerd, JTMT.
Misschien kun je dit iets nader omschrijven?

groet,
Louie

Ga naar netwerkverbindingen,/ instellingen van windows firewall wijzigen,/
Geavanceerd,/ draadloze netwerkverbinding,/ instellingen,
bij Services mag niets aangevinkt staan,
druk OK

Netwerkverbindingen kun je vinden door onderin de werkbalk rechts op het draadloos schempictogrammetje rechts aan te klikken, dan netwerkverbindingen openen in het snelmenu. Ook kun in configuratiescherm op het pictogram netwerkverbindingen klikken.
Het gemakkelijkste is om het scherm in de klasieke weergave te zetten, staat links.

In het scherm zie je links diverse opties een ervan is instellingen van windows firewall wijzigen.

Klik op geavanceerd

ga op draadloze netwerkverbinding staan

Instellingen aanklikken

Je komt op services daar moet niets aangevinkt staan, als zo alles afvinken en OK

Groetje JTMT

Is er nog een echte "draadloos netwerk" expert bij Helpmij?

Hallo,

Helaas ben ik nog niet echt verder gekomen. Alle adviezen heb ik opgevolgd maar ,
Hieronder wat ik na de laatste suggesties geprobeerd heb.

uitendelijk toch maar de router gereset.
En na wat herstarts van modem en router en met de instellingen zonder beveiligingen kon ik nu van alle kanten op internet,
Bedraad en draadloos, met beide machines! Zowel de draadloos Vista-PC als met de draadloos XP-laptop. Hoera! Dacht ik....
Natuurlijk moest ik weer terug naar een beveiligde situatie en onbekabeld.
Na de WPA2 sleutel ingevoerd te hebben en weer een herstart, lukte het meteen om na het invoeren van de sleutel met de Vista-PC de draadloze verbinding te herstellen.
Toen hetzelfde geprobeerd met de XP-Laptop, maar nee hoor.
Hoewel hij bovenaan in de lijst stond bij de gevonden draadloze netwerken, met optimaal signaal., het lukt niet om verbinding te maken.
Of ik de websleutel nu vantevoren al invoer bij de voorkeuren of niet. De laptop blijft aangeven geen contact te kunnen maken met dit draadloze netwerk

NB. de bekabelde verbinding werkt prima en in de onbeveiligde status werkt ook de draadloze verbinding perfect. Qua prestaties eigenlijk beter dan de Vista-PC die enkele kamers verderop staat!?!

Hopelijk heeft iemand nog een suggestie!

bvd
Louie

Probeer eens de minder veilige WEP sleutel ipv de WPA2 sleutel.

JTMT

Laatst bewerkt:
Het is gelukt!!

Bedankt allemaal, ik wil toch even melden dat het gelukt is.
Misschien heeft iemand anders hier wat aan.
Nadat het ook met WEP beveiliging niet lukte om met mijn laptop verbinding te maken met mijn Linksys router, kreeg ik een hint van een collega op mijn werk.
Hij vertelde terloops niet op het onbeveiligde netwerk van zijn buurman te kunnen komen omdat die via een MAC-Filter slechts de bekende machines toeliet.
Meteen thuis geprobeerd en ja hoor dat was voor mij het ei van Columbus.
Weliswaar weet ik nu nog de oorzaak niet (Grrrr...) maar ik heb toch een redelijk veilige manier waarbij beide machines draadloos erop komen.

Nogmaals iedereen bedankt voor zijn suggesties!

Louie

Ben blij dat het toch lukt om verbinding te maken met de laptop, het blijft vreemd dat het met een beveiliging niet lukte, via de filtering van de MAC-adressen, heb je ook een zekere mate van beveiliging, maar het mooie is toch om beide te kunnen doen.
Nog een laatste optie is een zg harde reset, dwz de modem en router minimaal twee uur de stroom erafhalen, daarna alles opnieuw instellen.
Maar ik denk dat het toch aan de besturing of software van de laptop liggen. Als je tevreden bent is het goed, je kunt ook de laptop terugzetten naar de fabrieksinstellingen,(als dat voor jou een optie is) en je toch persee de beveiliging via WEP of WPA wilt.

Groet JTMT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan