Internet verbinden tussen 1ste en 2de verdieping

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lilmicstar

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Berichten
167
ik zat te twijfelen of ik de vraag hier moest posten of in routers en switches
maar ik heb hem toch maar hier gedaan
maar oke Ik heb een vraagje , en hoewel ik aardig wat van pc's afweet , ben ik n leek op internetgebied enzo
ik heb op de 1ste verdieping een pc staan, daar staat ook de modem,
deze is aangesloten op een box van speedtouch,
er gaat n stekkertje van mijn modem in deze box en vervolgens een utp kabel naar mijn pc
en heb dus gewoon internet

nu heb ik ook nog een 2de pc staan, maar die staat op de 2de verdieping, en ik mag geen kabels trekken. Nu wil ik dit via het stroomnet gaat doen.
maar het probleem is dat er vanuit die box van speedtouch maar 1 utp kabel kan, en deze naar m'n pc gaat.
ik zoek dus iets ( een box ) die 2 of meerdere utp kabels kan aansluiten, zodat er 1 in m'n pc blijft en een naar zo'n stroomnethub gaat . ze moeten beide tegelijk aangesloten zijn
ik had wat gevonden bij mycom, maar zoals ik al zei, van internet snap ik niets van internet en ik zit me zelf hier echt kapot te schamen :eek:
http://mycom.nl/Products/View/Sitecom%205%20poort%20Switch/218245.aspx
is dit wat ik nodig heb, zo ja , weet iemand of het een goed ding is, misschien een betere aanraden , zo nee, wat dan wel :)

de rede dat ik twijfel is , is dat het een ''Switch'' is , en ik dus denk dat je er wel meerdere in kan stoppen , maar dat ze niet tegelijk werken

alle hulp wordt gewaardeerd, want ik snap er zelf niets van, terwijl ik denk dat het eigenlijk heel simpel is :p
 
Een simpele draadloze router + een usb netwerkstick/pcikaart in de 2e pc werkt prima.
Deze kan zowel draadloos als bedraad tegelijk werken.
 
ja, maar het probleem is dat ik ook online wil gaan met m'n xbox360 ,
en als dit draadloos gebeurt zijn er 2 dingen waarmee ik zit
- ik heb slechte ervaringen met draadloos gamen,
- ik moet anders weer een apparte usb voor achter m'n 360 hebben, wat weer geld gaat kosten,

ik wil het daarom perse bedraad hebben, zonder de kabel te trekken

bedankt voor je reactie :thumb:
 
is een splitter van 1 utp hub naar 2 eigenlijk ook mogenlijk, ??
want dit bespaart weer wat centjes
vroeg ut me ff af:p
 
nee dan heb je kans op problemen.

het is verstandig om gewoon een router aan te schaffen.
 
ik heb nu dus hetzelfde modem gehaalt, maar deze heeft 4 uitgangen voor UTP
dus technisch gezien kan ik er 4 op aansluiten

nu heb ik een probleempje,
ik weet m'n wachtwoord niet meer , bij m'n oude modem staat hij wel , en staat hij ook opgeslagen maar ik kan hem niet meer terug halen.
ik moet 2 velden invullen
een gebruikersnaam , dat is xxx@adsl-surfen
en wachtwoord. en die weet ik niet meer
ik heb op internet (andere fora ) gekeken en daar staat dat het met '' hetnet '' als wachtwoord het zou moeten doen maar dat is niet zo bij mij.

weet iemand hoe ik dit wachtwoord kan terugvinden. ?
graag en dankje :p
 
Wat voor speedtouch heb je gehaald? En nog belangrijker waar heb je hem gehaald? Wellicht 2e hands gekocht en de verkopende partij had er een wachtwoord op staan?
 
Wat voor speedtouch heb je gehaald? En nog belangrijker waar heb je hem gehaald? Wellicht 2e hands gekocht en de verkopende partij had er een wachtwoord op staan?

zelfde speedtouch die ik al had, alleen deze heeft 4 poorten
het gaat om een speedtouch 510
er stond geen wachtwoord op, dat heb ik ook al gecheckt via de site van het modem ( dus die confrugatie site http://10.0.0.138 )
hij is 2de hands, er de vorige gebruiker stond er nog wel op ingelogd maar dit kan je simpel '' disconnecten '' en nu moet ik me dus kunnen inlogen, alleen heb ik me wachtwoord niet , alleen me gebruikersnaam :confused:
 
Net ook even op KPN.com gezocht. En ook daar hoef je geen wachtwoord in te vullen. Het Net is een dochter van KPN dus dat is best logisch.

Je kunt wel in je modem komen. Kun je de easy setup doorlopen en kijken of je dan adsl signaal krijgt? je kunt voor de instellingen gewoon de link in mijn vorige post gebruiken. In het diagnostics menu van de speedtouch zou je daarna moeten kunnen zien of je signaal krijgt of niet.
 
nou eventjes om m'n punt te bewijzen dat je wel dergelijk een wachtwoord nodig hebt :p
linkje gevonden naar de easy setup ( ik kan hem doen omdat ik een speedtouch modem heb , als jij het niet kan zeg het dan een dan kijk ik of ik er plaatjes van kan maken )

linkje : http://www.speedtouch.net.nz/Virtual%20ST510v42/Easy%20Setup.htm

na 3 x op next te hebben geklikt vraagt ie om gebruikersnaam en wachtwoord

edit: ik snap nu wat je bedoeld, ik heb de pagina gezien voor '' easy setup '' en er staat inderdaad dat je geen wachtwoord hoeft in te vullen ( '' bij password hoeft u niets in te vullen '' ) maar als ik die dus openlaat krijg ik het volgende in het rood staan bij de easy setup '' this is a required parameter, please enter a value ''
 
Laatst bewerkt:
Ik kan wel op de link komen. Ik begrijp alleen nog niet waarom jij verplicht bent om een wachtwoord in te vullen. Heb je het modem al proberen te resetten? Dat zou je zo moeten doen:

Stap Actie
1 Controleer of de SpeedTouch™ is uitgeschakeld.
2 Druk één keer kort op de aan/uit-knop.
3 Wanneer de LED voor systeem in/uitgeschakeld groen knippert, drukt u
nogmaals kort op de aan/uit-knop.
4 De LED voor systeem in/uitgeschakeld stopt met knipperen en blijft
onafgebroken groen branden. Na zes seconden zal de LED opnieuw gaan
knipperen. Druk nogmaals één keer kort op de aan/uit-knop.
5 Alle LED's zullen één keer groen knipperen.
6 De SpeedTouch™ wordt opnieuw opgestart en de fabrieksinstellingen worden
hersteld.

Het herstellen van de fabrieksinstellingen heeft ook tot gevolg dat de
instellingen van het configuratieprofiel worden verwijderd. Hierdoor kan het
nodig zijn dat u het systeem opnieuw moet configureren met behulp van de
wizard SpeedTouch™ Setup of het desbetreffende configuratiebestand moet
laden. Zie het gedeelte “1.3 Speed
 
net ff geprobeerd
lampje '@' brand nogsteeds niet , hij brande wel bij de stap dat ze allemaal moesten branden dus daar ligt het niet aan
euhm... ook weer geprobeerd zonder wachtwoord in te voeren maar tevergeefs

Edit :
ik heb me suf gezocht op het internet , blijkt dat je geen wachtwoord nodig hebt bij oudere Firmwares , ( ik heb zelf 4.3.7 nogwat ) mijn oudere modem runt op 4.2.1. ik heb gelezen dat je hem kan downgraden met een Bootp service
ik snap er zelf helemaal niets meer van, mischien weet iemand hier er meer over :(
 
Laatst bewerkt:
Welke versie modem heb je? De v3 of de v4. Aan je huidige firmware te zien zou ik zeggen dat het een v4 is. Hiervoor is nog een recentere firmware upgrade beschikbaar op speedtouch.nl. Je zou kunnen overwegen om hem te upgraden.
 
Welke versie modem heb je? De v3 of de v4. Aan je huidige firmware te zien zou ik zeggen dat het een v4 is. Hiervoor is nog een recentere firmware upgrade beschikbaar op speedtouch.nl. Je zou kunnen overwegen om hem te upgraden.

2 dingetjes,
1. Hoe zie ik of het een v3 of een v4 is
2.
ik ben er achter gekomen hoe ik hem moet downgraden ( Upgrade wizard en dan een oudere Bin file selecteren )
maar ook in FW versie 4.2.3 moet ik een wachtwoord opgeven , deze versie heb ik ook op het modem dat het wel doet.
zou het iets met het aantal aders te maken hebben in de DSL ingang ? die met 4 poorten heeft 2 , doet het niet . die met 1 poort heeft 4 aders, doet het wel. Kabel heeft ook 4.
ik heb ook geprobeerd het wachtwoord van m'n hoofd-email account gebruikt maar geen resultaat. ook toen ik de test deed ( gbruikersnaam : @adsl '' ww : 123 ) gebeurde er niet zo veel. het LED lampje met '' @ '' brand nooit.
 
Nog even voor de duidelijkheid is het een 510 of een 510i? En heb je thuis een analoge of een isdn lijn?
 
op de onderkant van het modem staat " SpeedTouch 510 ''
ik heb een ISDN lijn ( volgensmij , heb een KPN WebFox waar opstaat ISDN en een kabel daaruit gaat naar mijn modem)
 
Als je daadwerkelijk een Speedtouch 510 hebt en ISDN thuis hebt hebben we eindelijk het euvel gevonden waarom je geen dsl signaal krijgt. De Speedtouch 510 is voor analoge lijnen (Annex A) . De Speedtouch 510i is voor ISDN lijnen (Annex B). Het komt er dus op neer dat je helemaal niets aan dit modem hebt, tenzij je overgaat van ISDN naar analoog.
 
na het lezen van je vorige bericht ben ik ook een beetje gaan nadenken,
ik heb snel even een speedtouch 546i ( ja deze wel met de i :p) op de kop weten te tikken voor 5 eurii
en nu doet hij het perfect, heb weten in te loggen met m'n wachtwoord van m'n hoofd-email
maar wat raar is , is dat ik nog steeds het veld '' password '' niet open kan laten zoals op de kpn site staat
maar dat is verder geen probleem want ik heb m'n wachtwoord

MJD2 , Jij in iedergeval heel erg bedankt, want volgensmij zou ik zonder jou nog steeds bij m'n speedtouch 510 ( zonder i ) zitten
je bent n topper :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan