Moederbord herkent mijn 9800GT niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mast3rsign

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Bij voorbaat dank op het lezen en plaatsen van reacties.

Ik heb sinds kort mijn moederbord moeten vervangen, omdat de oude kapot was.
Maar nu ik de nieuwe moederbord heb herkent deze niet mijn videokaart.
Op de nieuwe moederbord (p5b-vm) zit een onboard vga die heb ik uiteraard uitgeschakeld, de drivers uninstalled vervolgens via de bios uitgeschakeld.
Maar dan krijg ik 1 lange beep 2 korte beeps te horen, dat is de code als je geen vga hebt aangesloten aan je pc. Ik vond het raar want mijn 9800 GT stond correctaangesloten.
Eerst dacht ik dat de videokaart kapot was, dus naar de winkel waar ik de het kaartje heb gekocht gegaan en vervolgens krijg ik te horen dat die uitstekend doet. En kijk ik dus naar mijn moederbord, ik d8 meteen aan een defecte PCI-e slot.
Maar ik heb het een en ander ff getest.
Ik heb de videokaartje eruit gehaald vervolgens ook de CMOS batterijtje 10 min gewacht en alles er weer terug in en JAH! hij gaf beeld via mijn videokaart.
Maar nu tijdens de boot krijg ik dit "Overclocking failed please enter setup to re-configure your system." met 2 opties onder elkaar F1 om default settings te loaden en F2 om de bios setup te entreren. Nou heb ik default settings gedaan, windows krijg ik netjes geboot alles werkt naar behoren inclusief mijn kaartje. Toen ik eenmaal aankwam bij de installatie van de drivers moest ik de pc rebooten, en werd mijn kaartje weer niet herkend maar alles verliep weer via mijn onboard vga. En telkens als ik een CMOS reset onderneem dan doet hij het wel en krijg ik weer het zelfde bericht van "Overclocking failed....".

Weet iemand hier een oplossing voor ? want het wordt vervelend om me batterijtje elke keer 10 minuten eruit te halen :(

Nogmaals dank en excuses voor het uitgebreide bericht

Hoi,

Even een vraag hoeveel watt is je voeding, en als de kaart een extra pci-e voedingaansluiting heeft is die ook aangesloten.

Modag

Hoi,

Even een vraag hoeveel watt is je voeding, en als de kaart een extra pci-e voedingaansluiting heeft is die ook aangesloten.

Modag

Voeding zit op 500 watt, en de 6 pins aansluiting staat aangesloten,

Mijn Systeem

Core2Duo E6600
3GBram 667mhz Kingston
250 GB HDD samsung
750 GB HDD hitachi
500 watt coolermaster PSU
P5B-VM moederbord

Hoi,

Ik zit zo maar even mee te denken hoor als je na de cmos reset handmatig je bios weer instelt wat dan.
En ik kom dit tegen klopt dat heb je twee aansluitingen?
Modag

Laatst bewerkt:
Ik heb m altijd met 1 aangesloten en ik kan nergens de 2de 6 pins aansluiting vinden :).
en op mijn oude moederbord ook altijd 1x 6 pins aansluiting gehad werkte perfect totdat moederbord stuk ging.

En wat bedoel je precies met handmatig instellen want ik heb alles op fabrieks instellingen staan en onboard vga staat uit.
Na dat ik weer een CMOS reset heb gedaan en weer reboot word mijn 9800GT gwoon niet herkend en als de onboard vga niet aanstaat dan geeft je moederbord 1 lange 2 korte beeps.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan