5.1 boxen, maar uit 2 geluid!

Status
Niet open voor verdere reacties.

thechib12

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Hallo!

Ik heb 5.1 boxen,
maar als ik een liedje luister, komt er maar uit 2 boxen muziek!

maar als ik in mijn configuratie scherm, naar realtek hd audio configuratie ga,
en daar mijn boxen test, komt er uit alleboxen wel geluid!

mvg
thechib12

Ik herken 't. Doe eens een DVD (met 5.1 sound) in de lade, welke hoor je nu?

Windows media player,
maar het gaat niet om de films, maar ik wil graag muziek met 5.1 geluid draaien:d

Windows media player,
maar het gaat niet om de films, maar ik wil graag muziek met 5.1 geluid draaien:d
Weet ik, daarom schreef ik ook "Ik herken het" en "Doe eens een DVD in de lade".

Als namelijk de DVD gewoon via de 5.1 wordt afgespeeld, zit je met hetzelfde probleem als waarmee honderdduizenden zitten / zaten (waaronder ik!!!) die een Realtek chip hebben.

Bij mij was de oplossing na maanden klooien érg simpel.............. ik heb de onboardsound uitgeschakeld, een Audigy2 kaartje van een tientje of 3 gekocht en het probleem en kilometers ergernis waren over..................

Laatst bewerkt:
Yup!,
met dvd alle boxen!
hoe kan ik instellen dat ik met muziek alle boxen krijg?

Als ik dat wist had ik geen energie gestoken in het typen van de antwoorden die ik tot nu toe in deze posting hebt getypt.

Mocht jij de oplossing vinden, dan verdien je een oscar................... en betekent het dat niet alleen ik, maar vele honderdduizenden voor Jan l*l hebben gezocht naar een oplossing.

Heb je toevallig óók een Asus plank waarop die chip zit? Dan wens ik je héél veel sterkte met het zoeken en vooral ook vinden van de oplossing (een andere dan die waar ik voor koos na maanden en maanden zoeken)

Yup, een asus plankie!

dus moet ik een andere geluidskaart kopen??

Nee, dat hoor je mij niet zeggen! Er zal vast wel ergens een oplossing zijn, alleen heb ik die niet kunnen vinden en je zal mij op mijn woord moeten geloven dat ik er 8 maanden over gedaan heb, alvorens de handdoek in de ring te gooien en een losse kaart te kopen.

Wie weet zijn er heldere geesten die dé oplossing hebben gevonden.
Typ in Google maar eens wat zoekopdrachten naar Realtek en 'slechts geluid uit 2 boxen' (eventueel aangevuld met het woord Asus) en wordt lid van de club van honderdduizenden die hetzelfde probleem hebben.

Naast mijn 1066 geheugen trammelant met mijn Asusbord was de geluidsellende met de onboardchip voor mij reden om mijzelf te zweren nooit meer een Asusplank te kopen.

ik weet het probleem ;)
ik heb zelf ook een prachtige logitech SSSS Set 5.1 en die pakten ook eerst maar 2.1....
je moet een codec pack installeren, deze zal alle 2.1 stereo omzetten naar een 5.1 Stereo + Serround uitbreiding

KLite Codec Pack is een goede,
hier gratis te downloaden:
http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

Mvg, & Succes

Nuance plaatsend: naast de geluidsproblemen met de onboardchip en het niet werkend krijgen van mijn dure 1066 geheugen (slechts 800 draaiend) heb ik geen enkel kwaad woord voor Asus, prima plankje, alleen op deze 2 punten ergerns, ergernis en nog eens ergernis.
Ergernis die ik met mijn vorige PC (MSI-plank) níet had.

ik weet het probleem ;)
ik heb zelf ook een prachtige logitech SSSS Set 5.1 en die pakten ook eerst maar 2.1....
je moet een codec pack installeren, deze zal alle 2.1 stereo omzetten naar een 5.1 Stereo + Serround uitbreiding

KLite Codec Pack is een goede,
hier gratis te downloaden:
http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

Mvg, & Succes
Ik hoop van harte voor TS dat het zijn probleem oplost, maar ook déze is in mijn troubleshooting voorbij gekomen. Niet alleen deze, maar daarnaast nog '80' andere codecpacks.

Laatst bewerkt:
Codec pack heb ik al,
heeftnieet gewerkt!,
ik heb een onboard geluidskaart,
ik denk dat het daar aan ligt
dat ik een nieuwe geluidskaartmoet kopen!

Wacht nog even en besteed een dag of dertig aan het zoeken naar de oplossing. Als je deze vindt maak je velen gelukkig......................

Dat zou i kdoen!
ik zet de vraag als op gelost,
als ik het antwoord heb,
zet ik het er meteen op!

Ik kan niet wachten en als de oplossing er is, dan heb ik voordelig een Audigy2 voor € 9,99 in de aanbieding........................

Ik heb eerder ook al een ander Codec pack gehad,
heeft ook niet gewerkt...
nogmaals probeer de KLite pack in elk geval..
dit was bij mij wel de oplossing,,,

en btw, hoe heb je deze boxen aangesloten dan?

Goed in iedrgeval,
de boxen doen het allemaal wel als ik bij de configuratie ga
ik denk dat het gewoon aan het geluids kaartje ligt,
heb nog zon onboard dingetje,
zag laatst wle een mooie van 60 euries ligge,
maybe iets voor mij:P

WTF
in een keer doen alle boxen het,
enveel betere bass,
weet neit wat ik gedaan heb:P

Status
Niet open voor verdere reacties.