De instructie INSERT bevat een syntaxisfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

agbonlahor

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
11
Als ik gegevens van een wil inserten krijg ik altijd:

De instructie INSERT bevat een syntaxisfout.

Beschrijving: Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Raadpleeg de stacktracering voor meer informatie over deze fout en de oorsprong ervan in de code.

Details van uitzondering: System.Data.OleDb.OleDbException: De instructie INSERT bevat een syntaxisfout.

Ik heb het al op Google gezocht maar ik vind er geen oplossing tussen :confused:

Dit is mijn insert command:
InsertCommand="INSERT Users (Naam, Voornaam, Aanspreektitel, E-mail, Geslacht, Land, Postcode, Vereniging, Gebruikersnaam, Wachtwoord)
VALUES ('@Naam', '@Voornaam','@Aanspreektitel','@E-mail','@Geslacht','@Land','@Postcode','@Vereniging','@Gebruikersnaam','@Wachtwoord')"

Ik gebruik voor aanspreektitel, geslacht en vereniging een checkboxlist en voor land een dropdownlist

In bijlage zit mijn volledige code voor moest dit nodig zijn
 

Bijlagen

  • regform.txt
    7,2 KB · Weergaven: 109
Ik zou in ieder geval INSERT INTO Users... gebruiken, lost dat de fout toevallig al op?
 
Haal die quotes er maar af. Dot Net zorgt daar zelf voor:
Code:
InsertCommand="INSERT Users (Naam, Voornaam, Aanspreektitel, E-mail, Geslacht, Land, Postcode, Vereniging, Gebruikersnaam, Wachtwoord)
VALUES (@Naam, @Voornaam,@Aanspreektitel,@E-mail,@Geslacht,@Land,@Postcode,@Vereniging,@Gebruikersnaam,@Wachtwoord)"
En wat ook nog fout zou kunnen gaan is de tabelnaam Users, als dit een gereserveerd woord is. Ik heb zelf dagen lopen zoeken waarom een query geen insert wilde uitvoeren voor een veld Password... Even [] erom heen zetten was de oplossing.
 
Ik heb ze alle twee geprobeerd, maar ik krijg nog altijd dezelfde fout.

Zou het misschien kunnen liggen aan het feit dat ik voor aanspreektitel, aanspreektitel, geslacht en vereniging een checkboxlist en voor land een dropdownlist gebruik en dat ik die waarden ophaal uit andere tabellen?
 
Kan het zijn dat je de tabel naam verkeerd gebruikt.

Code:
InsertCommand="INSERT [COLOR="Blue"]INTO[/COLOR][COLOR="Red"] USERS [/COLOR](Naam, Voornaam, Aanspreektitel, E-mail, Geslacht, Land, Postcode, Vereniging, Gebruikersnaam, Wachtwoord) 
VALUES (@Naam, @Voornaam,@Aanspreektitel,@E-mail,@Geslacht,@Land,@Postcode,@Vereniging,@Gebruikersnaam,@Wachtwoord)"

Code:
SelectCommand="SELECT * FROM [[COLOR="Red"]USER[/COLOR]]"

Ik weet niet of het echt 2 verschillende tabbelen zijn, maar zo niet dan moeten ze wel dezelfde naam hebben.

Mocht dit het probleem niet oplossen, wil je dan iets meer info geven, misschien met bijlage
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan