Probleem windows mail en openen van bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikiu

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2009
Berichten
15
Hallo,

Ik heb sinds gisteren microsoft office 2007 enterprise op mijn computer gezet (had voorheen MS office 2003). Als ik in Windows Mail (vista) een bijlage probeer te openen, bijvoorbeeld een word bestand krijg ik nu de melding: "Dit bestand kan niet worden gevonden." Als ik de bijlage echter eerst opsla op de computer, kan ik het vervolgens wel vanaf die locatie openen. Voorheen had ik dit probleem niet (toen ik nog MS office 2003 had).

Hopelijk weet iemand wat het probleem is en hoe het verholpen kan worden.

Bij voorbaat dank,

Marc
 
Ga eens naar Start, Standaardprogramma's en open daar "een bestandstype of protocol aan een programma koppelen". Ik neem aan dat als je dáár bent aangekomen, je verder geen toelichting nodig hebt wat de volgende stap moet zijn............?
 
Bedankt voor je snelle reactie, maar ik ben niet zo technisch... Dus zou je me kunnen vertellen wat ik moet doen als ik bij ´een bestandtype of protocol aan een programma koppelen´ ben aangekomen?
 
Je hoeft 'r niet echt technisch voor te zijn............
Kijk naar plaatje 1, daar zie met wélk programma Vista een docx standaard gaat openen. In mijn geval is dat Word. Mogelijk staat daar bij jou niets of iets anders. Staat daar bij jou niets of iets anders, kijk dan naar plaatje 2.

Ik neem aan dat ik nu niet hoef te vertellen wat je moet doen (Nadat je plaatje 2 hebt bekeken? Plaatje 2 is het rechter bovengedeelte van plaatje 1, maar omwille van de leesbaarheid hier op het forum heb ik het plaatje even doormidden geknipt en in twee delen geplaatst)
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    78,8 KB · Weergaven: 235
  • Presentatie2.jpg
    Presentatie2.jpg
    22 KB · Weergaven: 183
Bij mij staat hetzelfde als bij jou....
Er staat dus dat vista docx bestanden met word opent..
 
Hallo,

Ik heb sinds gisteren microsoft office 2007 enterprise op mijn computer gezet (had voorheen MS office 2003). Als ik in Windows Mail (vista) een bijlage probeer te openen, bijvoorbeeld een word bestand krijg ik nu de melding: "Dit bestand kan niet worden gevonden." Als ik de bijlage echter eerst opsla op de computer, kan ik het vervolgens wel vanaf die locatie openen. Voorheen had ik dit probleem niet (toen ik nog MS office 2003 had).

Hopelijk weet iemand wat het probleem is en hoe het verholpen kan worden.

Bij voorbaat dank,

Marc
Weet je 101% zeker dat de rode tekst hierboven de letterlijke en volledige tekst is die je te zien krijgt?
 
Andere mogelijkheid is om alle bestandsassociaties in 1x goed te zetten.

[Windows-toets-r toetscombinatie] -> notepad %userprofile%\Desktop\Fixit.bat
Op de vraag of het bestand moet worden aangemaakt Ja geven.
Hierna in het geopende kladblok het volgende plakken (voor Word, Excel en Powerpoint bestanden):

Code:
assoc .doc=Word.Document.8
assoc .dochtml=wordhtmlfile
assoc .docm=Word.DocumentMacroEnabled.12
assoc .docmhtml=wordmhtmlfile
assoc .docx=Word.Document.12
assoc .docxml=wordxmlfile

assoc .xls=Excel.Sheet.8
assoc .xlsb=Excel.SheetBinaryMacroEnabled.12
assoc .xlshtml=Excelhtmlfile
assoc .xlsm=Excel.SheetMacroEnabled.12
assoc .xlsmhtml=excelmhtmlfile
assoc .xlsx=Excel.Sheet.12

assoc .ppa=PowerPoint.Addin.8
assoc .ppam=PowerPoint.Addin.12
assoc .pps=PowerPoint.SlideShow.8
assoc .ppsm=PowerPoint.SlideShowMacroEnabled.12
assoc .ppsx=PowerPoint.SlideShow.12
assoc .ppt=PowerPoint.Show.8
assoc .ppthtml=powerpointhtmlfile
assoc .pptm=PowerPoint.ShowMacroEnabled.12
assoc .pptmhtml=powerpointmhtmlfile
assoc .pptx=PowerPoint.Show.12
assoc .pptxml=powerpointxmlfile

Afsluiten met het rode kruisje, en kiezen dat het opgeslagen moet worden.
Je zou dan een nieuw bestand Fixit.bat moeten kunnen zien op je Bureaublad. Daarop rechtsklikken, kiezen voor "Als Administrator uitvoeren" en het bestand laten uitvoeren.

Als het goed is ben je dan (voor wat betreft Word, Excel en Powerpoint bestanden/bijlagen) van je probleem af.

Succes,

Tijs.
 
Andere mogelijkheid is om alle bestandsassociaties in 1x goed te zetten.[Tijs.
Ik hoop idd. voor TS dat dat het euvel oplost, want door de tekst zoals hij die nu krijgt (letterlijk opgevat) zou het betekenen dat de machine het open te klikken en gedownloade bestand niet kan vinden en da's iets wat ik nog niet echt helemaal bevat. Had er iets gestaan als: "Kan de toepassing waarmee dit bestand moet worden geopend niet vinden", of "Er is geen toepassing aan dit soort bestand gekoppeld", dan had ik de foutmelding beter kunnen plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg het bericht te zien wat onder afbeelding staat.

Ik heb ook geprobeerd wat Dnties zei, maar dat heeft niet geholpen, ik krijg nog steeds dezelfde melding als eerst.
 

Bijlagen

  • Afbeelding.jpg
    Afbeelding.jpg
    86,6 KB · Weergaven: 130
Dat doet dan mogelijk vermoeden dat er iets anders aan de hand is.
Stuur eens een mailtje met een willekeurig groot Wordbestand naar jezelf. Sluit na het verzenden razendsnel Windows mail af en ga svp eens naar de webmail van je provider.

Het cruciale moment is het sluiten van Vista mail vóórdat je je eigen mail binnenkrijgt. Als je dat op tijd doet, dan moet de mail op je webmail staan.

Probeer daar eens de bijlage te openen. Wat gebeurt er dan?
 
Ik hoop idd. voor TS dat dat het euvel oplost, want door de tekst zoals hij die nu krijgt (letterlijk opgevat) zou het betekenen dat de machine het open te klikken en gedownloade bestand niet kan vinden en da's iets wat ik nog niet echt helemaal bevat.

@Pasja: Ik begrijp je twijfel: Het zou zomaar kunnen zijn dat Live Mail niet de juiste (bestands- en map)parameters meegeeft aan Word (danwel Excel, danwel Powerpoint) zodra de bijlage geopend dient te worden.

Als dat (na de uitvoering van bestandsassociaties) nog steeds die foutmelding opleveren, en hetzelfde "Kan bestand niet vinden" ook geldt NIET-OFFICE bijlagen, dan denk ik meer aan een probleem met Windows Mail dan een probleem met Office.

We horen wel waar de topic-starter mee terug gaat komen.

Tijs.
 
Ik kan de bestanden wel gewoon openen via de webmail van mn provider!
Dus het probleem ligt aan windows mail?
 
ikiu, zou je ook eens een niet-office bijlage willen sturen naar jezelf, bijv. een .PDF document, en kijken of die wél goed direct opent? Werkt het ook daar niet bij, dan moet het probleem toch echt in Windows Mail liggen, naar mijn inzicht.

Edit: Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat je een PDF-leesprogramma hebt geïnstalleerd, zoals Acrobat Reader.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat begint nu idd. steeds waarschijnlijker te worden.
Helaas ken ik Windows mail (en zijn opties / menubalk-en) niet, dus kan ik ook niet 'zoeken' naar mogelijke fout / niet goed staande instellingen.
 
Dat lukt ook niet.... Ik krijg de tekst: "Er is een fout opgetreden tijdens het openen van dit document. Kan het bestand niet vinden."


Ik had daar echter al last van voordat ik MS Office 2007 erop zette, maar ik dacht dat ik gewoon adobe moest updaten, maar dat is het niet, want hij is nu up to date. Dus blijkbaar komt het niet door MS office 2007..
 
In Outlook 2007 heb ik onder Extra de mogelijkheid om "Vertrouwenscentrum" te kiezen. Zie plaatje.
Misschien.............?
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 125
Die optie is er helaas niet bij Windows Mail.. Ik heb ook overal bij de instellingen van Windows mail gekeken, maar kan niets vinden wat er niet goed uit ziet. Het is ook vreemd dat dit opeens gebeurd is... Ik heb sinds ongeveer een week IE8 gedownload, misschien dat het toen fout is gegaan? Maar dat lijkt me niet....
 
Verwijder 'm dan eens tijdelijk en kijk wat er gebeurt, nee heb je................
 
Het is gelukt! Bedankt voor alle hulp!! :cool:

Wel vreemd dat windows mail het niet meer helemaal goed doet na die update... Dan maar (voorlopig) geen IE8..

Nogmaals bedankt.
 
Is het logisch? Nee.
Lost 't het probleem op? Ja.
Nogmaals, is het logisch................. :shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan