Upgraden sysyteem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Marsmannetje je hebt gelijk wat de betere prestaties van nvidea betreft bij FS en ik denk dat het ook voor FS 2004 geldt.
De verschillen zijn echter niet zo heel groot zie deze vergelijking
Met de GTX 250 scheelt het een procent of 10 (dat is eigenlijk een 9800GTX+ die iets sneller is dat de de 9800GTX die wel in de tabel staat)
De GTX 260 is sowieso een betere (en duurdere) kaart.
In de de charts waar jij naar linkt zijn de verschillen trouwens groter.
Voor beide nvidea's geldt dat de corsair 400cx niet sterk genoeg is.
 
Laatst bewerkt:
Upgraden systeem

OKE, maar hoe zit het nu. Er wordt gesproken van GTX 250 en 260 van Nvidia, maar als ik bij Alternate kijk zie ik veel verschillen EVGA en XFX en ASUS en Zotec Geforce. Hoe zit dit nu.
Welke kaart zouden jullie nemen van deze serie 250 of 260 die geschikt is voor mijn systeem, en welke voeding hoort daarbij als de 400 CX niet sterk genoeg is.
Bijv. Cool Master Real M520 of de Cool Master Silent Pro 600 w
 
Videokaarten worden grotendeels door 2 fabrikanten ontwikkeld.
N.l. Nvidia en Ati (er zijn er meer maar dat is nu niet van belang)
Zij ontwikkelen de kaarten en maken een basis(referentie) kaart.
Deze kaarten worden niet aan het publiek verkocht
Op die basis produceren Asus, XFX, Club3d etc hun kaarten.
Vaak wordt het originele ontwerp overgenomen, maar ook worden er wel aanpassingen gedaan, zoals een andere koeler, iets andere kloksnelheden etc.
Welke dan de beste is, is afhankelijk van waar je op let (b.v. stilste of snelste)
De verschillen zijn echter niet giga groot.
Wat betreft de kaarten is de radeon 4770 het minst belastend voor je systeem. De kaart gebruik veel minder stroom en zal daardoor waarschijnlijk ook minder warm worden.
Het is ook een kleinere kaart(zo'n 21cm), die al snel past.

De GTX 250 is zo'n 23 cm, de andere twee kaarten 27cm en langer.
Mogelijk speelt FS iets soepeler met één van de 2 nvidia's
Persoonlijk denk ik dat dat niet of nauwelijks merkbaar zal zijn, omdat de processor daarvoor wat te langzaam is.
Dit is echter gewoon een mening, die ik verder niet kan staven.

Voor de Nvidea kaarten zou deze Silverstone een prima niet te dure voeding zijn.

Goede suggestie voor kaarten is lastiger.
De verschillen zijn niet zo groot, maar om toch een gooi te doen:
Over video geheugen is veel discussie. Bij hoge resolutie kan het iets sneller zijn.(het is lang niet altijd hoe meer hoe beter).
Daarom deze XFX GTS250
en deze asus GTX 260 heeft een iets snellere klok/geheugen snelheid dan de gemiddelde 260
Bij de 4770 zie ik zo snel weinig betekenisvolle verschillen.
 
Laatst bewerkt:
Upgraden systeem

Oke RAADGEVERS!!

Hartelijk bedankt voor jullie hulp. Het is geworden XFX GTF 250 1 GB . Een en ander wordt deze week geleverd. Dus we kune deze adviesronde afsluiten. Bedankt.
 
Upgraden Systeem

Dag Leo, en de andere hulpverleners
Ik ga deze hulpsessie maar even heropenen de XFX GTF 250 1 GB past namelijk vanwege de beedte niet in mijn pc. De kaart neemt 2 sloten in gebruik en raakt dan nog het koelingelement van de processor. En Medion schijnt een aparte koeler te hebben. Jammer maar waar. Ik had de kaart besteld bij een leverancier bij mij in de buurt. Via Internet was een ietsje goedkoper, maar het verschil wordt door de portokosten weer gelijkgetrokken. De persoon steld voor om nu dan maar een kaart te plaatsen die geschikt is voor een enkel slot. Dus volgende week ga ik even overleg plegen wat er dan wel in kan. heb jij nog een goede suggestie in ongeveer dezelfde prijsklasse. Hij had het over een .....9800, ik kreeg het niet helemaal mee, vandaar dat ik gezegt heb dat ik wel even kwam.
 
da's pech.
Veel kaarten nemen twee sloten in beslag. Dus dat beperkt de keuze nogal.
In zeker zin maakt dat de zaak makkelijker, want als je de charts goed bestudeert wordt alleen maar meer verwarrend.
Bv in de link van marsmannetje staat een 9600gt heel hoog en een gtx280 stukken lager.Dat zal niet wel niet het zelfde systeem zijn, maar goed.

Laat al die info verder maar zitten de 9800GT (die de winkelier w.s. bedoelt) zal best voldoen. Het is een stukje langzamer uitvoering van de kaart, de 9800gts+, waar de gts 250 weer op gebaseerd is)

van de 9800gt zijn inderdaad één slots uitvoeringen van (niet allemaal).
bv deze evga
Die zal het goed in combinatie met de silverstone voeding.
 
Leo, bedankt voor de tip. Ik heb bij Alternate ook nog even gezocht, maar het is overwegend allemaal voor 2 sloten. Maandag maar even even naar de leverancier of hij deze EVGA GF 9800 kan leveren, en of hij past.
Goed weekend
 
als je de leverancier de kaart in de pc laat zetten is het passen ook zijn probleem (er zijn meerdere merken)
(ps vergeet de voeding niet te vervangen.)
Ook goed weekend.
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Leo en andere helpers,

Even resumeren. .
Ik heb die Medion computer 8818. Op zich loopt dit prima. Er zit een MSI MS 7318 moederbord in met een Geforce 7650 GS videokaart. Voor mijn Flightsimulator heb ik mij een 24 inch scherm gekocht. De huidige videokaart kan voor dit scherm niet die resolutie geven wat er zou moeten komen om een mooi strak beeld te krijgen. We hebben samen doorgesproken dat ik het beste de voeding zou kunnen vervangen en een betere videokaart.
Nu ben ik bij een computerzaak geweest die een zwaardere voeding (Asus 550 W) heeft geplaats. Ook hebben ze gezocht naar een geschikte videokaart die vanwege de beperkte ruimte in de kast past in een 1 PCI Express slot. Hij had het over een Geforce 9800 GT die in dat slot zou passen. Het hoe en waarom weet ik ook niet, maar de levering zat niet zo lekker, en het zou eind deze maand gelevert kunnen worden. We hebben afgesproken dat ik zelf ook zou gaan zoeken naar een kaart, en wilde ik via hun deze kaart kopen zou ik weet contact opnemen.
Nu vond ik bij Alternate ook de Geforce 9800 GT voor een prijs die aanmerkelijk lager zat dan bij dit bedrijf. Dus ik heb die kaart besteld en een dag later had ik hem, en hij paste. .
Nu heb ik al eens eerder in een ander systeem een nieuwe kaart gezet, en het was de oude drivers verwijderen de kaart er in en de nieuwe drivers installeren en het werkte. En ik dacht: dit doe ik nu ook even, maar nee dus.

Nu heb ik vooraf onder APPARAATBEHEER een DE-INSTALLEATIE van de oude kaart gedaan, drivers verwijderd, Systeem afgesloten, de nieuwe kaart geplaatst. Achter op de kaart zit een aansluiting voor 6 pins PCI-E power kabel. Deze heb ik aangesloten.
De pc weer opgestart en krijg dan een pieptoon van 1 of 2 seconden, maar geen beeld. De handleiding is helaas in het Engels, en er staan een paar Quick fixes in die het hebben over een pieptoon. At boot-up, all you hear is a series of beeps from the computer but see not screen at all. Als oplossing zegt het de kaart zit niet goed in het slot; of is een probleem met het moederbord, videokaarslot, of de kaart deugt niet.
Nu de nieuwe kaart zit er goed in, de oude kaart werkte wel goed dus ik neem aan dat het slot wel goed is. En ik ga er van uit dat deze nieuwe kaart goed is.
Er is nog een optie die zegt dat bij een piep: When powering the system, all i hear a loud and high-pitched squealing noise, en dan begrijp ik uit de oplossing dat er een 6 of 8 pins stroomkabel aan de achterkant moet worden geplaatst, dat heb ik gedaan. Trouwens ik zie dat de koeling wel loopt op de nieuwe kaart. Maar het scherm blijft zwart.
Heb jullie een idee?
 
De proecedure die je hebt gevolgd is in principe goed, al is het beter om alle software via apparaat beher te verwijderen, omdat je van nvidea naar nvidea gaat speelt dat verder geen rol.
Bovendien is dit geen driver kwestie.

De pc heeft gewerkt met de nieuwe voeding begrijp ik is daar zoeken we het nog even niet.

Een lange beep duidt mogelijk op het geheugen. Misschien is een van de modules net wat los gekomen bij de installatie van de kaart.

Loop ook alles kabels even langs, Mogelijk heb je bij het installeren van de kaart een aansluitng (net iets) los getrokken, ook de aansluting van de stroom op kaart, die moet soms aardig aangedrukt.
 
upgraden systeem

Hallo Leo

Ik heb inderdaad via Systeembeheer een de- installatie gedaan van van de vorige kaart. En de kaart goed aangedrukt, ook die van de stroomvoorziening.
Vanmiddag heb ik Alternate een uitgebreide mail gestuurd met hetgeen is gebeurt. Ik ontving vrij vlot een mail retour met de opmerking dat wellicht de kaart defect is en ik deze kan retourneren. Hun zulen dan testen of de kaart inderdaad defect is en zo ja, een nieuwe versturen. Allemaal leuk en aardig, maar wat Alternate er bij schreef vond ik nu niet bepaalt spreken van een stukje service. Allereerst zijn de verzendkosten voor mijn rekening, heen en retour, en vervolgens mocht de kaart niet stuk zijn ik ook nog een 13.50 euro moet betalen voor de werkzaamheden. Dus betekend dit dat ik zowiezo 14 euro aan kosten kwijt ben waar ik niet om heb gevraagt. Ik verwacht gewoon dat ik een goede kaart krijg geleverd. In het slechtste geval komt daar nog eens 13.50 bij en zit je op een totaal van 27.50 euro extra. Niet leuk dus. maar we zullen afwachten.
Een andere vraag die bij mij opkomt is het volgende. Is mijn moederbord content met deze kaart, of maakt dat in principe niet uit, m.a.w. maakt het niet uit of je er een goedkoop kaartje insteekt of een kaart met wat meer in zijn mars.
 
Die verzendkosten is inderdaad een vervelend iets. Dat is een nadeel van via internet kopen, maar bij weten is dat bij alle goedkopere webwinkels zo.

Het moederbord vormt geen belemmering
Heb je ook naar het geheugen gekeken?
En ben je misschien in de gelegenheid om de kaart te testen in het systeem van iemand anders, dan spaar je eventuele onnodig kosten uit.

Een heel enkele keer zorgt een bios reset er voor dat een videokaart wel goed herkend wordt.
Hetzelfde geldt voor een biosupdate. Dat moet je echter niet zomaar doen, want dat kan in het slechtste geval er voor zorgen dat de pc niet meer wil opstarten.
Met je serienummer kun je hier bij ondersteuning zien of er een update beschikbaar is.
Vaak staat dar dan bij wat er verbeterd is. Mogelijk staat er iets bij over pcie of vga.
(op modelnummer zoeken werkt niet, dus ik kan niet zelf kijken)
 
Upgrade systeem

Bedankt voor je hulp. Geheugen had ik ook al eerder vastgedrukt, was trouwen goed op zijn plek. Ik heb mijn oude kaart weer teruggezet en het werkt weer perfect. En inderdaad enige weken terug heb ik de beschikbare downloads bij Medion gedownload. Voor de videokaart en voor het bios. De videokaart heb ik toen geinstalleerd, maar eerlijk gezegt was ik een beetje huiverig om dit voor de bios te doen (onkunde) dus heb ik dit maar nagelaten. Hoe doe je dit?

De Bios resetten doe je dit gewoon in de Bios?

Ik ben helaas niet in gelegenheid om bij iemand de kaart te testen, en ik heb de kaart al teruggestuurd. Het zij zo.
 
Oké, dan zou ik gewoon afwachten tot de kaart terug komt en verder niets doen.
Wellicht is de kaart inderdaad stuk en steek je hem straks zo in.
Dat lezen we nog graag

Groeten Leo
 
PC upgrade

Hallo Leo en verdere helpers,

Hier ben ik dan terug met het volgende. De EVGA GF9800GT kaart is terug. Volgens Alternate was er niet aan de hand. Zou natuurlijk kunnen. In het verloop van mijn verhaal wordt de kaart opnieuw gemonteerd en aangesloten, en werkt perfect, zij het op een ander moederbord.
De plannen waren alleen een andere videokaart en met geheugen.
Het is een nieuw systeem geworden voor een zeer redelijke prijs.
Systeemkast een Coolermaster Lite, en als dat tekentje ervoor een E is: Elite
Een Asus P5Q-Pro Moederbord
Een Intel Core 2 DUO E8400 @ 3000 MHZ
Kingston 2 modules 4096 MB DDR2 SDRAM
Nvidia Geforce 9800GT
WD 500 GB hardeschijf
Een Asus 550 watt voeding
Ik had mij al die Samsung Synmaster 2494HS 24 inch gekocht.

En over de monitor en videokaart heb ik een vraag.
De Geforce 9800GT ondersteunt tot 1920 x 1080 ware kleuren 60 Herts
Volgens de gegevens op de site van Alternate voor deze kaart staan de resoluties vermeld.
1024 x 768 x 32 bit 200 Hz
1280 x 1024 x 32 bit 170 Hz
1600 x 1200 x 32 bit 120 Hz
2048 x 1536 x 32 bit 85 Hz

Als ik bij mij onder eigenschappen voor de monitor via de Nvidia configuratiescherm de resolutie wil wijzigen staat er voor alle instellingen maar 1 frequentie, namelijk 60 HZ

Hoe zit dit.
 
Nou in ieder geval mooi dat je nu een werkende pc hebt:)

Het is een heel project geworden.

60mhz is de juiste frequentie voor een LCD scherm.

mvg leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan