Upgraden sysyteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

woort080

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
51
Hallo,
Mijn hobby is de FS Flightsimulator 2004. En met mijn huidige configuratie loopt dat redelijk. Maar wil ik alle registers in deze FS lostrekken heeft het systeem tekort.
Nu wilde ik voor deze Flightsim graag een groot scherm, een 24 inch aanschaffen, wat ik onderhand ook heb gedaan. Ik heb mijn oog laten vallen op de Samsung 24 LCD Syncmaster 2494HS 1920 x 1080. Voor de fs een pracht groot beeld.
Ongetwijfeld zal er ook een en ander binnen in de pc moeten veranderen, en
daar heb ik wat hulp bij nodig. Natuurlijk heb ik al veel gezocht in Helpmij wat het "bos" nog een beetje groter maakt door de verscheidenheid aan tips.

Ik heb een Medion 8018 met een MSI MS 7318 moederbord met 2 modules (Kit)
Kingston DDR2 SDRAM PC2-4300 - 266MHz a 1024 MB geheugen. Op dit bord zit
een Geforce 7650 GS videokaart 256 mb (Er zitten maar 2 sleuven op)
De voeding is een FSP W Noise killer model FSP 300 - 60 GTM
AC input 230-3A 50-60 Hz
Max. output 300 W
DC output +3.3 V

Nu heb al gezien dat de huidige videokaart de resolutie van 1920 x 1080 van mijn nieuw scherm niet goed aan kan, en dat de voeding ook aan de magere kant is, en het geheugen zal ook moeten worden uitgebreid.
Wat de voeding aangaat heb ik op Helpmij wordt gesproken over de Cooler Master Real Power M520 (Retail, Zwart) Dit zou een goede voeding zijn. Ik heb Alternate hierover advies gevraagt, maar hun antwoord was dat deze voeding misschien wel paste maar dat hun op de Medion pc geen support gaven
Wat moet er veranderen, en wat zijn de mogelijkheden.
wie zou mij enigzins in kunnen adviseren.
Klaas
 
Hoi Klaas en welkom op Helpmij,

Je had je mail gelezen dus??:D(ts had me persoonlijk via mail benaderd)
Ik moet er wel even bijzeggen dat ik nu geen tijd meer heb om op je topic in te gaan.
Ga me aankleden en naar de Helpmij-dag vandaag....
Als ik weer tijd heb zal ik je topic even volgen.Maar er zijn nog genoeg medehelpmij'rs die je vast een goed advies gaan geven..

succes
 
Hoi,

Mag ik vragen welke processor je in de pc hebt zitten.

Modag
 
Upgraden systeem

Dag Modag,

Dat wil ik je graag vertellen. Ik heb even via PC Wizzard gekeken en dit kwam er te voorschijn. Het is een Intel Core 2 Duo 6300, 1866 MHz op een Socket 775.

Klaas
 
Klopt het dat je het dan over de 8818 medion hebt ipv de 8018?
en heb je een bepaald budget in je hoofd?

mvg leo
 
Upgraden systeem

Ik twijfel wat ik wil. Deze pc upgraden (indien mogelijk) en gezien zijn weinig ruimte om het geheugen wat uit te breiden, uitkijken naar een ander moederbord. Ik heb begrepen van Medion dat dit moederbord niet meer geheugen dan 2048 MB ondersteund, en dat zit er in. Ik wil graag wat meer 4096.

gr Klaas
 
2 gb geheugen is voor deze klasse pc best redelijk zeker als er nog win xp op draait.

een goede budget upgrade op dit moment zou b.v zijn
een radeon 4850 b.v deze asus
en deze 400cx corsair voeding

de radeon 4770 (die naar ik meen binnen twee weken verkrijgbaar is) is ietsje langzamer, maar gebruikt minder stroom en blijft koeler, wat een voordeel is in de aldi kast.

Persoonlijk zou ik een nieuw moederbord zonde van het geld vinden.
De prestatie winst van de geheugen uitbreiding is te weinig (effectief is er max. 3,2gb beschikbaar bij een x32 windows) en weegt niet op tegen de investering.
 
Laatst bewerkt:
Upgraden systeem

In je vorige vraag vroeg je hoeveel in investeren wilde. Een 400 euro. Weet je wat het is, voor de dagelijkse bezigheden werkt dit systeem. Alleen voor mijn hobby komt hij tekort. En dat gaat op de duur vervelen.
Denk je als ik die Radeon 4850 plaats en een betere voeding mijn probleem opgelost is? Ook voor mijn 24 inch scherm? Trouwens welke Asus bedoel je, de Asus Glaciator HTDI 512 mb of de Asus Crossfire 1024 mb.
Ik heb ook gedacht aan een andere kast met een zwaardere voeding en moederbord en videokaart. Maar ja, als dat in principe niet nodig is waarom dat dan te doen.
 
Laatst bewerkt:
Nu al is de 1.86mhz CPU een bottle neck en dat wordt bij een snellere kaart (GTX260 bv) alleen meer erger.
FS is erg afhanklijk van de cpu snelheid
 
Hoi,

Als het de wens is om dit spel FS Flightsimulator 2004 eeb beetje normaal te kunnen spellen dan is een nieuwe videokaart voldoende met een nieuwe voeding maar je weeet niet wat je nog meer gaat doen maar dat weet je zelf het beste.
En ik zou de 1024 versie nemen
Ik zou wel even oppassen met de videokaart of hij wel in de kast past kaart is vrij lang daarom.

Modag
 
Upgraden systeem

Samenvattend kunnen we dus zeggen dat Modag denkt dat als er een betere Videokaart bijv. de Asus 4850 Crossfire met 1024 Mb geheugen, en een sterkere voeding, bijv. de Corsair 400 CX mijn probleem waarschijnlijk is opgelost.
Leofact is bang dat als er een betere videokaart in komt met een betere voeding ik een noodlanding ga maken. Laten we nog even verder denken.
Een ander moederbord is wel weer een extra uitgave maar geeft wel meer perspectief.

Stel dat ik zeg ik koop een nieuw moederbord. Iemand schreef in dit forum iets over een Asus P5N-D met 4 gb Sharkoon SHA 450-SP geheugen met deze Corsair 400CX en de 4850 Crossfire. Past dit in deze medion 8818. of maakt dat niets uit.

Het heeft dan wel meer gekost maar dan ben ik ook van de "zorgen" af, of zie ik dit verkeerd.
 
Hoi,

Ja maar dan kan je ook weer geheugen en processor kopen die sneller is dus zo ga je verder en heb je een nieuwe pc keus is aan jouw heb je al een bij de upgrade setjes gekeken bij altenate


Modag
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet gezegd dat je een noodlanding gaat maken.
(tenminste niet door de PC dan:))
Ik heb bedoeld dat deze 4850/4770 het maximum is wat je met upgraden kunt bereiken in dit systeem.
Voor verdere verhoging van de framerates heb je ook een nieuwe processor nodig.
 
Upgraden systeem

Ik zie onde Leofact staan Gigasenior. Houd dit in dat ik hier met een persoon op hoge leeftijd spreek, een wijs man dus? :)
En ik bedoel niet een noodlanding met de pc maar binnen de FlightSim.

Maar wat vind(en) je (jullie, dus ook Modag ) van mijn aanvullende gedachten over een nieuwe moederbord e.d.
of
een ander videokaart, voeding en een andere proccessor. En past er een andere proccessor op deze ms 7318 moederbord.
Ik vraag maar :eek:
 
Hoi,

Nee geen hoge leeftijd geeft aan hoeveel hij reacties berichten heeft gegeven.
Ik zou als het dus alleen om het spelen van dit spel gaat de videokaart en de voeding upgraden.
Ik denk als je aan een nieuw moederbord begint je ee nieuwe processor zal kopen en ander geheugen denk je beter kan wachten en later een nieuwe pc samen stelt kan je in ieder geval de voeding al mee nenen.

Modag
 
Laatst bewerkt:
Helaas is de leeftijd toevallig ook niet bepaald piepjong meer..::rolleyes:

Ik schaar me verder achter de optie van modag.
Kaart en voeding upgraden, zodat je nu FS goed kan spelen en alle andere taken die toch al geen probleem waren om dan later (je kan best weer een tijd vooruit, afhankelijk van je eisen) voor een nieuwe pc te gaan.

mvg leo
 
Upgraden systeem

Mag ik jullie allebei bedanken voor de tips en suggeties. Verder nog een fijn weekend.
Klaas
 
Hoi,

Niks te danken heb je al je keuze gemaakt?
En jij ook nog een prettige zondag
Modag
 
Upgraden systeem

Nu, ik denk dat dan maar die Radion 4770 wordt met die 400 CX Corsair voeding. De recensies zijn goed over deze kaart. Ik zal nog even meten hoeveel ruimte ik heb voor die videokaart omdat hij zoals gezegd is nogal groot is. Trouwens bij Alternate stond hij wel al te koop meen ik. Nog even een aanvulling, er staan bij Alternate een stuk of vijf 4770, welke zou jij adviseren voor mijn systeem
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan