Hardware veilig verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Ik heb een externe harde schijf, merk Iomega, opslagcapaciteit 640 GB, die ik via "Hardware veilig verwijderen" wil uitschakelen maar dat lukt mij niet. Mijn PC geeft steevast de mededeling: "Kan het apparaat WDC WD64 00AAVS-00G9B1 USB Device niet stoppen omdat het apparaat nog door een programma wordt gebruikt". Via mijn de verkenner zie ik de 3 partities van die externe HD keurig staan maar daarin komt de bovenvermelde WDC WD64... niet voor. Ik zie echter geen enkel programma dat actief is. Kan iemand mij zeggen hoe ik achterhaal welk actief programma bedoeld wordt of hoe ik dat kan achterhalen om zo mijn externe schijf veilig te kunnen uitschakelen?
 
Als je alle op de taakbalk van Windows staande programma's afsluit, ook al hebben ze niets met die schijf van doen, kortom een lege taakbalk en dan op het buroblad gaan staan en dan onderin klikken op het icoontje van hardware veilig verwijderen, gebeurt dan hetzelfde?
 
Dat is nu juist het probleem, Pasja: op de taakbalk staat geen enkel programma open en toch verschijnt die melding. (Betekent dat dat ik mijn virusscanner, spysweeper, volumeregeling, enz. ook moet afsluiten?) En zelfs als ik ook die zaken afsluit blijft de melding verschijnen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, alles wat rechts naast / bij het klokje staat mag niet van invloed zijn. Vreemd. Ik zou het dan ook niet weten.
 
Als je taakbeheer start, staan er dan programma's die mogelijk wat met de externe HD doen? Is bijvoorbeeld je AV of Anti Malware niet bezig de schijf te scannen of is er geen indezerings proces bezig met de externe HD?
 
Als ik het taakbeheer open (via RK op de taalbalk) dan zie ik dat er 43 processen zijn en ik vermoed dat er geen enkel van die processen actief is want het CPU-gebruik is 0 - 1 %
 
In dat geval ben ik ook los... Ik hoop dat iemand anders je kan helpen...:eek:
 
Ik hoop dat er mij iemand helpt. Bedankt in elk geval, Digger36. Nu veronderstel ik dat ik niet zomaar de stekker uit mijn (nog steeds draaiende) externe harde schijf mag trekken (gewoon de stroom uitschakelen) om die te stoppen. Dus: laten draaien?
 
Mocht er een lampje op zitten dat rood oplicht wanneer er geschreven wordt en een andere kleur uitstraalt als er niet geschreven wordt? Dan snel de stekker eruit als die 'andere' kleur actief is.
 
Dank aan ieder die geprobeerd heeft mij te helpen. ik stel vast dat, als er geschreven wordt, het lampje knippert en als er niet geschreven wordt de verlichting continu is.
 
Zelf heb ik ook 'n externe schijf en daar werkt 't perfekt,maar ik heb wel het " Indexeren " op de schijven uitgeschakeld, ik denk dat dat de oplossing is.
Rechtsklik op de betreffende schijven/partities kies eigenschappen en vink uit:
"Deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen"
"Station comprimeren om schijfruimte te besparen" kun je ook uitvinken!
Ik denk dat je dan van de melding af bent.
Wat ook 'n optie is:
Rechtsklik in explorer op je externe schijf-eigenschappen-hardware-selecteer de externe schijf-eigenschappen-beleidsinstellingen
Vink aan: optimaliseren voor snelle verwijdering
(Deze instelling schakelt de schijfcache op de schijf en in Windows uit zodat u het apparaat kunt afkoppelen zonder het pictogram Hardware veilig verwijderen te gebruiken)
 
Laatst bewerkt:
Dank aan Mik Zjegger voor de raad. Het "indexeren" heb ik uitgeschakeld maar zal het resultaat daarvan pas morgen zien.
De 2e optie: daar snap ik het niet. Kan je mij dat eens nader verklaren? Hoe moet ik het doen om in explorer rechts te klikken op de externe schijf-eigenschappen ....?
 
Sorry verkenner (explorer)
Deze computer enz. externe schijf selecteren-rechtsklik-eigenschappen
 
Hartelijk dank aan Mik Zjegger (en natuurlijk ook aan alle anderen!!). "Indexeren" heb ik uitgeschakeld. In de externe schijf-eigenschappen-hardware-.... was "optimaliseren voor snelle verwijdering" ingeschakeld. Bij de 1e poging om de externe HD uit te schakelen (veilig te verwijderen) is het gelukt. Ik hoop nu dat het blijft lukken. Gelukkig dat er een forum zoals dit bestaat: ik heb daardoor reeds veel, zeer veel problemen kunnen oplossen. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan