Autoradio Gele draad

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeaD5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Berichten
2
Hallo,

Ik heb gister een MT Logic CSR-3051U autoradio bij de Aldi gekocht, en hem ingebouwd. Alleen nu onthoud de radio de instellingen niet meer, wat komt doordat ik geen gele draad kon vinden voor de constante 12v spanning.

Op de autoradio zelf stond dat de gele draad op blok A4 moest zitten, echter zit hier een Groen met blauwe streep kabel in, en ik heb geen idee waar die kabel voor dient. Op de vorige radio van Sony had de radio ook geen constante spanning.

Iemand een idee wat de groen met blauwe kabel is?

Alvast bedankt. :)

Nick
 
meten is wet zegt men....
op de autoradio heb je wel de gele draad.
sluit die dan aan op een constante 12 volt aansluiting of trek een draad naar je accu.
 
Neem een spanningzoeker en test het blok als het contact uit staat. De draad waar stroom op blijft staan is de constante. Zou best een die groen/blauwe kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Die groene/blauwgestreepte draad komt die uit je radio of uit je dashboard?
In geval van uit je dashboard kan je deze testen met een spanningzoeker wanneer je contact uit staat. Heb je dan spanning meet deze dan ook eens met contact aan.
Heb je dan nog steeds 12 volt dan kan je die gebruiken als contante spanningstoevoer voor je geheugen.
 
Bedankt voor jullie reacties, ik zal het nog een keer proberen met een spanningzoeker, ik had dit al geprobeerd alleen kreeg ik zelfs geen spanning op een kabel met contact slot aan, dus misschien is de spanningzoeker stuk of ik doe iets verkeerd :confused: Maar ik zal het vanavond nog een keer proberen.

Iemand een idee om mijn spanningzoeker te testen zodat ik zeker weet dat deze werkt?

Nick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan