Nvidia GTX 260 lage FPS ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

destiny5d

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Beste mede-forummers,

Ik heb gisteren een Nvidia geforce GTX 260 core 216 gekocht en een 500 watt master cooler, maar als ik nu een paar games speel is het nog steeds 25 tot 30 FPS. Ik had daarvoor een GT 8600 en die had zowat hetzelfde, die gozer in de computerwinkel zij dat ik Gta 4 wel op high kon spelen zonder problemen en crysis ook maar dat is dus niet het geval.

Ik heb een Intel Core 2 Quad Q6600 2,40 GHZ.

Ik heb er echt geen kijk op en liet me informeren door de verkoper van een toch wel redelijk goede computerwinkel, maar voor 300 Euro totaal voel ik me toch een beetje genaaid met nog geen 30 FPS
Wie kan mij helpen om nu eindelijk eens een keer te gaan gamen, en nee geen Xbox of ps 3:D

bedankt

€300 voor de voeding en de kaart is een hoop geld, of zat er nog meer bij?

de kaart zou wel een stuk beter moeten presteren dan de 8600gt

De stroom is aangesloten op de kaart?

Wordt de kaart goed herkend in apparaat beheer.
Als je dezelfde drivers nog hebt als voor de 8600 kun je proberen deze te verwijderen en de nieuwste te installeren.

mvg leo

Beste Leo,

Bedankt voor je snelle reply maar dat heb ik al gedaan ook een driver cleaner en ik heb de geforce aangesloten op de master cooler met een stekkertje die aan bijde zeide een 6-pin heeft. Die stekkertjes zaten er niet bij trouwens er zaten molex stekkertjes of zoiets bij .

Goedemorgen,

Kan je soms ook een 3dmark draaien met zowel de oude kaart als de nieuwe kan je die beide vergelijken en misschien hier ook een vergelijking doen.
Maar ik ben bang dat je processor in dit geval de beperkende factor is en hoeveel geheugen heb je
Modag

Laatst bewerkt:
Beste Modag,

Geheugen is 3 GB , en ik heb maar 1 zo'n PCI-E slot dus ik kan maar 1 videokaart erin hangen of ik moet die andere er weer uit halen en dan die 8600 GT er weer in hangen maar dat is te veel gedoe aangezien ik zeker weet dat het niet zo veel Frames scheelde .

Maar ik vind gewoon dat die verkoper een beetje fout bezig is want ik mag hem niet meer terugbrengen en ook geen nieuwe uitzoeken dus dan zit je weer met 300 ballen lichter en het kost wat maar heb je ook niks. Hij wist het allemaal zo goed en dit kon prima ja wat moet je dan als Leek ?

Hoi,

Ja dat zou je dan moeten doen ,maar je zou nu ook een 3 d-mark 6 kunnen draaien en vergelijken met de link van me . En ja het blijven verkopers in vervolg hier even je licht opsteken .

Mag ik vragen welke voeding je hebt gekocht want het is vrij duur als ik het zo bekijk.

Modag

Ik heb een master Cooler M gekocht 500 Watt was 80 Euro.

Maar modag hoe werkt die link dan wat moet ik daarmee doen ?

voeding is 70-80 euro.
GTX260 doet zo'n 175 euro.

Totaal 255 euro...

Maar jij moet echt iets fout hebben ingesteld op je computer als jij geen verschil ziet.
Met een GTX260 en jouw processor moet je GTA4 prima kunnen spelen.
Op welke resolutie ben je trouwens bezig?

1. Drivers deinstalleren
2. computer opnieuw opstarten.
3. Van internet gedwonloade drivers installeren (niet van cd)

Heb je op je computer wel de chipsetdrivers geinstalleerd?

Ik was 280 Euro kwijt .

Ik heb ook niet de driver van de cd-rom maar de driver van internet gebruikt , ik zal kijken in configuratiescherm of de chipsetdrivers geinstalleerd zijn.

resolutie is 1280 x 1024 . Kan ik niet de chipset drivers updaten op 1 of andere manier of de bios updaten ?

Of het ram geheugen uitbreiden of iets dergelijks ?

Hoi,

Met welk spel die lage fps soms met crysis en op die link kan je vergelijken hier een wat recentere .
Moet je wel eerst de 3d mark 6 draaien natuurlijk.
Modag

Laatst bewerkt:
Beste Leo,

Bedankt voor je snelle reply maar dat heb ik al gedaan ook een driver cleaner en ik heb de geforce aangesloten op de master cooler met een stekkertje die aan bijde zeide een 6-pin heeft. Die stekkertjes zaten er niet bij trouwens er zaten molex stekkertjes of zoiets bij .

Ik begrijp het stekker verhaal niet goed.
de cooler master (is het trouwens de silent pro, modulair of de 520w real power)

in ieder geval zitten op beide voedingen 2 x 6pins pci-e stekkers die op de kaart zouden moeten passen.

Laatst bewerkt:
Het zou veel beter moeten lopen.
Voeding moetgenoeg zijn en de GTX260 moet velemalen beter zijn als je oude 8600.

Zoals modag al gevraagt heeft draai 3dmark 06 eens =>downloaden en trial run doen.
http://www.futuremark.com/benchmarks/3dmark06/introduction/
Dan kun je in iedergeval zien of ie goed werk of niet.

Mijn oude GTX260 (192 SP) haalde boven de 17000.

Je kunt inderdaad even al je chipset upgraden, kijken of dat helpt. (ik dnek het niet maarja)

Ik begrijp het stekker verhaal niet goed.
de cooler master (is het trouwens de silent pro, modulair of de 520w real power)

in ieder geval zitten op beide voedingen 2 x 6pins pci-e stekkers die op de kaart zouden moeten passen.

Ik heb een Silent Pro . Ik kreeg deze stekkertjes er bij

Maar die molex uitgangen kan ik nergens op aansluiten.
http://www.cable-trader.co.uk/images/PCI Express 4 pin to 6 pin power adapter.jpg

Maar bij die cooler had je een 6 pins uitgang aan beide kanten zodat die wel op de cooler en op de graphic card past , dus dat zat niet geleverd bij die videokaart .

Ik ben de 3dmark 06 aan het downloadne en kijken wat ie zegt .

Laatst bewerkt:
Deze medion heeft een ICH9DH chipset , moet ik dan gewoon de nieuwste drivers over de oude installeren ?

Bedankt

http://www.cable-trader.co.uk/images/PCI Express 4 pin to 6 pin power adapter.jpg

Maar bij die cooler had je een 6 pins uitgang aan beide kanten zodat die wel op de cooler en op de graphic card past , dus dat zat niet geleverd bij die videokaart .

Dus hoe zit de voeding nu op de kaart?
Met de stekkertjes op het plaatje?
Of met de 2 pci-e stekkers (die bij de voeding moeten zitten) rechtstreeks op de voeding?
Er hoor een bundeltje zwarte kabels bij te zitten. (PCI-e / mole / sata voeding)

Edit de chipset drivers kun je der gewoon overheen gooien

Dus hoe zit de voeding nu op de kaart?
Met de stekkertjes op het plaatje?
Of met de 2 pci-e stekkers (die bij de voeding moeten zitten) rechtstreeks op de voeding?
Er hoor een bundeltje zwarte kabels bij te zitten. (PCI-e / mole / sata voeding)

Edit de chipset drivers kun je der gewoon overheen gooien

Beste Mukkel met zo'n stekker http://techreport.com/r.x/psus-0907/pcie-connectors.jpg

Van de videokaart naar de master cooler .

.

Alles zit inderdaad al bij de voeding, dus je hebt de pci-e kabels gebruikt zoals in de handleiding op blz 6 staat, dan is dat dus in orde.

de chipset drivers zou ik bij medion zelf downloaden

Ik heb trouwens wel Xp er op zitten dus dan was er wel iets met de AHCI/RAID drivers of zoiets kan dat er mee te maken hebben ?

Die medion site doet altijd raar want ik toets me serienummer in en het type en hij vind het allebei niet daar.

-EDIT-

Ja de medion update pagina doet het maar de chipsets versie is eind 2007 dus net zo oud als op de cd-rom

Laatst bewerkt:
AHCI/raid is alleen van belang als je een raid configuratie hebt (twee harde schijven) of een harde schijf met NCQ, die wordt daar wat sneller van.
Ook dat zou jou lage frame rates niet verklaren.

staan er bios updates op de medion site en een vermelding wat er precies is vernieuwd in de biosversie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan