Homeplug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tonstin

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem:
Doordat de draadloze verbinding van beneden naar de bovenverdieping niet echt goed was, dacht ik dit te kunnen oplossen met een 200Mbps homeplug apparaat.
Het betreft een Sitecom homeplug. Volgens iedereen is het gewoon plug en play. En je zou kunnen internetten via een snelle verbinding via het netwerk.
Echter, wanneer de boel (via de router )is aangesloten krijg ik alleen beperkte internetverbinding.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

bvd, Ton

Hoi,

Heb je er wel 2 de ene in de router en de ander in je pc?

Sluit de netwerkkaart af dit zal misschien werken;)

Anders wat andere poorten van je router proberen ?

Switch maar wat misschien werkt het?

Groetjes

Fabian

Hallo Fabian,

Ik heb er 2, inderdaad 1 heb ik in de router zitten en de andere in de pc.
Ik zal je tips van harte uit proberen.
Je hoort of dit heeft gewerkt. Bedankt voor je tijd en moeite.

gr Ton

Hallo,

Nog 1 vraag welk merk heb je en welk type,

Ik heb een Ovislink Powerline85 werkt super.

Groetjes

Hallo Fabian,

Het merk betreft een 200 Mbs Sitecom homeplug.type LN 501.
ik heb vanavond kans op jouw hulp toe te passen en zal je zo snel mogelijk berichten.

gr Ton

Laatst bewerkt:
Hallo Fabian,

Door omstandigheden kom ik er niet aan toe om jou oplossing te bekijken.
AS weekend heb ik tijd en zal jouw zo spoedig mogelijk berichten.

gr Ton

Hallo Fabian,

Ik moet je mededelen dat het uitschakelen van de netwerkkaart niet de oplossing biedt om de homeplug aan het werk te krijgen.
ik heb de boel ook gerest, maar dat mocht ook niet werk, zelfs het aan passen naar een rustige channel levert niets op.

gr Ton

Hallo

Even technisch:

Een veelvoorkomende fout , is : dat men de 2 modules niet op dezelfde groep aansluit.

Dus : bij een 3fazige netaansluiting dient men beide modules op dezelfde faze aan te sluiten.

Snelle test : indien je een babyfoon hebt die via de netspanning communiceert , deze inpluggen in de betrokkken stopkontakten , en kijken of je wel kunt communiceren , uiteraard zonder storing.

Of : gebruik even een verlengkabel om beide modules via hetzelfde stopkontakt voedingsspanning te geven.

Uiteraard ga ik ervan uit dat alle benodigde sofware settings o.k. zijn.

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo Peter,
bedankt voor je tijd en reactie.

Bij de homeplug zit geen software en geen installatiehandleiding. Volgens de korte info moet je hem in het netwerk pluggen en dan zou het moeten werken.
De router staat beneden en hierop zit 1 homeplug. De 2e homeplug zit boven in de pc.
Beide geven aan dat ze het doen. Beide lampjes van de ethernetverbinding brandt. De pc boven geeft ook dat hij een netwerk heeft gevonden echter we kunnen internet niet op.
Hier krijgen we de melding: beperkte internetmogelijkheden.

gr Ton

Probleem nog steeds niet opgelost.
Zelfs op de site van Sitecom kom ik niet verder.
Wie o wie weet er raad????

gr Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan