• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantalarg en aantal.als combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

stanley81

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Hallo,

Graag wil ik twee functie combineren in excel. Het betreft aantal arg en aantal.als.

Het gaat om het volgende. Ik wil het aantal cellen tellen met een waarde in kolom B, maar dan alleen de cellen die een bepaalde waarde hebben (bijvoorbeeld groen of blauw) in kolom C.

Kan iemand mij helpen?

Stanley,

Was je zelf al een eindje op weg of heb je nog niks gemaakt? Als je al wel wat hebt, plaats dat dan even, dan kunnen we sneller helpen.

;)

Dan voldoet deze toch?

=AANTAL.ALS(B1:B20;D3)

Waarbij in D3 de tellen waarde staat.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Succes,
Martin

Hallo Stanley,

Bedoel je soms
=SOMPRODUCT((C2:C7="blauw")*ISGETAL(B2:B7))

Nou ik had dus:

aantalarg(B1:B5) en aantal.als(C1:C5;"groen") en die wil ik dus combineren.

ik heb geprobeerd aantal.als(aantalarg(B1:B5)C1:C5;"groen") maar dat gaat niet helemaal goed.

aantalarg(B1:B5)als(C1:C5;"groen") werkt ook niet.

Voor de duidelijk heid moeten alleen de cellen geteld worden in kolom B als in colom c groen staat op dezelfde rij.

In aanvulling op mijn bericht:
In kolom b staan data en in kolom c staan 'gewone' woorden

Laatst bewerkt:
en moet ie dat dan bij elkaar optellen (=AANTALARG(B3:B9)+AANTAL.ALS(B3:B9;"Groen") )of wat anders, wat wil je precies?
Geeft graag even een voorbeeld bestandje, waar je duidelijk in aangeeft wat je wil.
Je bent dan vaak veel sneller voorzien van de juiste oplossing

Succes,
Martin

Laatst bewerkt:
hierbij het bestandje, de uitkomst voor cel e1 moet dus zijn 2.Bekijk bijlage test.xls
De oplossing van Thoralf werkt maar ik kan niet controleren of het op de omvang van mijn excelsheet werkt (natellen is geen optie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan