• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel opslaan in bepaalde map met naam uit cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DEVAKO

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2002
Hallo,

Wie kan mij helpen?

Ik wil een Excel workbook via een macro opslaan in een bepaalde map met als naam een waarde uit een bepaalde cel van het document. (SaveAs)

Daarnaast wil ik het opgeslagen document niet verder gebruiken ,maar verder gaan in het origineel (voor SaveAs). Beide staan in de zelfde map.

Alvast dank je wel.

Groetjes,
Dennis

Wat je vraagt is vba, en daar heb ik zo goed als geen kennis van maar . . .
Ik kwam ooit eens dit stukje tegen wat jou op weg kan helpen
Code:
Sub OpslaanAls()

Dim MyName
    MyName = Range("b2").Value & "" & Range("b3").Value
    ChDir "C:\Documents and Settings\Computer\Mijn documenten\Excel"
   ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=MyName & ".xls"
End Sub

Hij kijkt in cel B3 voor de naam

Succes,
Martin

Code:
ActiveWorkbook.SaveCopyAs ActiveWorkbook.Path & Range("A1") & ".xls"

Wigi

Dank jullie wel

Dank jullie wel voor jullie snelle reacties.

Heb het met jullie hulp kunnen oplossen.

Groetjes,
Dennis

Code:
ActiveWorkbook.SaveCopyAs ActiveWorkbook.Path & Range("A1") & ".xls"

Wigi

ik heb deze berekening nu werkend maar als ik bvb kees op sla gebeurd dat onder de naam exelkees kan ik exel er af halen ?
en is het mogelijk om hem op te slaan onder de inhoud van sel B13 naam en cel B25 merk achter elkaar, dat het word opgeslagen onder bvb naammerk.

en momenteel heb ik 3 werkbladen nu slaat hij ze ook alle 3 op en nou wilde ik eigelijk alleen werkblad1 opslaan.

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
John,

Het is niet netjes om in te breken in andermans vraag. Start je eigen vraag met eventueel een link naar deze topic.
Dan zal ik (of iemand anders) je met alle plezier een werkende code presenteren.

dag rudi :)

Sorry daarvoor het leek mij overzichtelijker en er was al 3 jaar niet meer op gereageerd maar ik maak meteen even een nieuwe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan