Rare blokjes op scherm na opstarten computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElmigoMG

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hoi allemaal,
ik wist niet waar ik met deze vraag terecht moest dus sorry als hij hier verkeerd staat. :(
ik denk namelijk dat het volgende iets met mijn videokaart temaken heb maar ik zou niet weten wat:
Als ik mijn computer opstart krijg ik rare blauwe en gele blokjes op mijn beeldscherm te zien
(screenshot: Image1.jpg). Pas als ik een programma of map open (waardoor dus mijn bureaublad niet meer is te zien) en deze daarna weer afsluit of weg klik, zijn de blokjes vaak verdwenen. Ook in mijn start menu zijn rare blauwe en gele strepen te zien die na een tijdje ook gewoon vanzelf verdwijnen.

Het irriteert niet en ik heb er geen problemen mee verder, maar ik vind het best raar dus ik vroeg me zo af, wat is dit eigenlijk en wat kan ik eraan doen?

Elmigo

Het zou mij behoorlijk irriteren hoor .....
Ik zal eerst maar eens gaan kijken of je videokaart nog goed vast zit in het slot en of alle kabels goed vast zitten. Kaart eruit halen en opnieuw er in zetten en hetzelfde met je kabels doen wil wel eens helpen.
Is dat het geval dan kan je proberen of nieuwe drivers helpen. Nog geen oplossing? Sluit hem dan eens aan op een ander scherm als je die ter beschikking hebt.
Helaas moet ik uit ervaring melden dat het ook zo kan zijn dat je videokaart de geest aan het geven is.

Laatst bewerkt:
Het lijkt er inderdaad op dat je videokaart artifacts aan het geven is. Het lijkt me dat de videokaart te warm geworden is maar het kan idd ook zijn dat de kabels er niet goed in zitten. Wat voor videokaart is het eigenlijk?

Hallo

Indien dit een videokaart is met aktieve koeling "ventilator" , deze controleren op korrekte en soepele werking.

Mocht deze vol stof zitten , het eenvoudigste is d.m.v. luchtdruk "compressor" deze stofvrij maken.

Je dient dan wel de ventilator tegen te houden om hoog oplopend toerental van deze te voorkomen.

Terwijl deze p.c. toch open is , is dit uiteraard het ideale moment om deze helemaal stofvrij te maken.

Peter

Bedankt voor jullie reacies iedereen! :D

ik zal dit maar even proberen allemaal..
Als me videokaart inderdaad op 'sterven' ligt zou dit raar zijn, hij is nog niet zo oud. Mijn computer is amper 10 maanden oud. Maar, ik zal deze dingen maar even proberen en kijken of dit helpt.

Ik irriteer me er niet echt aan eigenlijk :P het verdwijnt altijd vanzelf na maximaal 5 minuten. Ik vind het alleen wel raar, maar hopelijk heb ik daar bij deze dus een oplossing voor.

Hele snelle reacties hier op helpmij.
9 van de 10 keer heb ik binnen 1 dag nog antwoord op mijn vraag :) !

Elmigo

whoops! bijna vergeten!
informatie over mijn videokaart:
ik heb het hier over een

* ATI Radeon 4800 series
* 1920 x 1080 px 60Hz True Color (32 bit)

ik weet niet wat jullie nog meer voor een informatie nodig hebben, ik gebruik PC-Wizard om hier achter te komen =)

Bedankt iedereen !

Elmigo

Nadat ik mijn nieuwe firewire kaart erin heb gezet heb ik ook even mijn videokaart gecontroleerd, en alles gedaan wat jullie als oplossing hebben opgegeven.

Het resultaat: geen rare blokjes meer op me scherm :D

Heel erg bedankt! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan