Voeding -> 2e interne sata schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

falcojugger

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Berichten
279
Hallo,

Hier het nooit stoppende gedoe met die harde schijven.
Ik heb pas geleden een leuke 1TB harde schijf gekocht van Hitachi.
Nou was de eerste DoA dus kon ik hem terugsturen.
Ik heb een nieuwe gekregen en ik test hem natuurlijk meteen even.
Voedingskabel in de voeding, satakabel in het moederboard en allebei aansluiten op de schijf. HET WERKT! Geweldig, dus zo laten zou je zeggen. Helaas had ik hem nog niet ingebouwd. Nou bedacht ik me gisteren: laat ik het gewoon maar even doen, kan de kast ook weer dicht.

MAAR NU:
Ik stop de harde schijf in de bay. sluit de satakabel opnieuw aan. haal de voedingskabel eruit en sluit de harde schijf aan op het 2e stekkertje van de huidige voedingskabel die al naar de 1e schijf loopt. Ik zet alle stroom weer op de pc en wat krijgen we nou: de bios herkent hem niet, waardoor schijfbeheer het ook niet meer weet en waardoor ik dus ook niet meer netjes de schijf kan benaderen via "Computer".

Aan de voeding ligt het nu niet, want ik heb er net een nieuwe in gedaan van 700W!
Iemand een idee?
 
Alle stekkertjes goed aangedrukt? SATA-stekkertjes willen nog al makkelijk loslaten. En probeer ook eens een aparte voedingskabel.
 
Het is alweer een tijdje geleden, en ik kreeg een melding van de watchdog of mijn vraag opgelost was. Het werkt nou in principe, maar nog steeds niet de manier wat ik wil.

Het werkt, zoals ik al eerder heb gezegd, als ik een tweede voedingskabel erbij pak (wat nou al een hoop extra rommel geeft in de pc.

Wat wil ik nou: de tweede harde schijf aansluiten op de eerste voedingskabel, het is immers een SATA (S staat voor serieel!!!) maar dit werkt niet....
 
Dat zou toch gewoon moeten werken: twee HD's op 1 voedingskabel, ongeacht of het SATA of PATA is. Zo veel stroom trekken die schijven niet. Dat doet je toch vermoeden dat de voedingskabel niet helemaal goed is. Probeer eens wat combinaties met verschillende kabels om te zien of er wellicht iets niet goed is met een voedingskabel.
 
ja nu ik het lees, bedacht ik het me ook.
ik ga het even uitproberen met andere voedingskabels, daar zal dus het probleem in moeten zitten, satakabels werken en de voeding is vervangen en geeft bij deze opzet hetzelfde probleem, daar kan het dus ook niet aan liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan