• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oplossen van algebra vraagstukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemorgen,

Op dit moment heb ik een 16 jarig meisje op bezoek uit het buitenland en zij heeft van haar school voor de vakantie huiswerk (ongeveer 50 algebra vraagstukken) meegekregen en nu heeft ze mij gevraagd haar te helpen. Helaas is het voor mij veel te lang geleden, ongeveer 35 jaar, dat ik dergelijke sommen op school heb ik gemaakt en ik kan me er helaas niets maar dan ook niets meer van herinneren. Om haar te kunnen helpen heb ik een selectie gemaakt van de opgaves die ze heeft en er enkele bijgevoegd.(zie bijlage). Mijn vraag is nu of er iemand is die deze in Excel wil zetten met een duidelijke uitleg zodat ik kan proberen haar te helpen met het oplossen van deze vraagstukken.

Namens haar en mijzelf iedereen alvast heel veel dank.

Met vriendelijke groeten
Eric

Bijlagen

hey

ik ben er mee bezig...
ik zal zo snel mogelijk iets laten weten...

even een vraagje: wat staat er in de eerste opgaven, het eerste deel???
(3a³b²/5???y²)³... ik zou graag het ontbrekende stuk hebben...

en staat er bij oef 1 in het tweede deel (in de noemer) b^y (b tot de macht y???)
het lijkt me raar omdat het nergens anders zo staat... en het wel een ander soort alebra zou zijn...

kan je desnoods oef 3 ook eens nakijken, ik krijg namelijk het gevoel dat deze complexer is dan de andere... mss ergens een schrijffout...

zo niet, dan moet ik er nog maar eens naar kijken...

Beste ApolloCV

Sorry, dat ik niet eerder gereageerd heb maar ik ben net thuis gekomen.
Voor de zekerheid heb ik even een kopie gemaakt van het originele blad met de opgaves
(zie bijlage) zodat er geen verwarring kan ontstaan.
Alvast bedankt zover. Let maar even niet op de Tsjechische tekst die er bij staat.
Wij hopen echt dat u er uitkomt.
Mocht u de overige opgaves ook nog willen zien dan kan ik ze natuurlijk altijd naar u toesturen. (in totaal zijn het 4 van dergelijke bladen met opgaves).

Een belangrijke opmerking nog: helaas werk ik met "oudere" versies van Excel en Word als u, ik kan dus geen bestanden openen met de extensies XLSX en DOCX.

Ik hoop dat u ons nu verder kunt helpen.

Groeten,
Eric

Bijlagen

Het spijt me om te zeggen, dat het zeer slechte kwaliteit is en ik nog steeds bepaalde dingen niet kan lezen :s

Ik zou daarom ook vragen om eens goed naar mijn opgaven te kijken (van die die ik al heb opgelost en te zien of ze daadwerkelijk kloppen)

Ik heb het opgeslagen als doc bestand, maar door het gebruik van formules is het bestand in doc formaat 244kb (terwijl het in docx formaat maar 13kb is)...

Kan je anders geen compatibiliteitspack downloaden en instaleren?

Beste Apollo,

Wil je me aub. het DOC bestand sturen naar : evelthoven@gmail.com
==================================================

Beste Wigi,

Misschien heeft het weinig met Excel te maken, maar ik dacht als deze als Excel-oplossing gestuurd kunnen worden dan kan ik misschien aan de hand hiervan zelf andere vraagstukken op proberen te lossen. U hebt gelijk, maar toch...

Iedereen bedankt.

Gr.
Eric

En wat levert de Wikipedia link jou op? Of liever, het 16 jarig meisje op bezoek uit het buitenland.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan