ad.yieldmanager.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xllnt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2009
Berichten
4
Hallo HelpMij.nl,

Ik heb speciaal een account aangevraagd omdat ik ad.yieldmanager.com spyware heb.
Ik heb veel op het Internet gekeken, maar ik heb daar niks gebruikelijks gevonden om de spyware te verwijderen.

Ik las ergens op deze forum dat iemand anders een HijackThis log moest plaatsen. Hierbij is hij:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 1:47:45 AM, on 8/5/2009
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal



Alvast bedankt voor de hulp,

Alex
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk overigens dat je geen last hebt van spyware
Ik vermoed namelijk dat je 'gealarmeerd' bent over tracking cookies die door ad.yieldmanager.com zijn gezet, via websites die je bezocht hebt. Tracking cookies zijn geen malware, zijn puur voor het vastleggen van je surfgedrag, in dit geval waarschijnlijk zodat zij je advertenties kunnen laten zien die aansluiten bij je surfgedrag. Uit privacy-overwegingen kun je ze wel (regelmatig) wissen.

Ook al worden HJT logs niet hier nagekeken, heb ik even de moeite genomen om je HJT door een analyzer te halen, en daarbij vielen 2 zaken op:

1. Je leek bezig te zijn om AVG Free te installeren ("C:\Documents and Settings\Alex Mijatovich\Desktop\avg_free_stb_en_8_32_free.exe"). Dat is geen goed moment om een HJT of andere malware-scan te doen, omdat allerlei tijdelijke bestanden geopend staan (zie 2.)
2. C:\DOCUME~1\ALEXMI~1\LOCALS~1\Temp\7zS8F.tmp\stub.exe wordt beschouwd als een mogelijk gevaarlijk proces, maar kan net zo makkelijk een tijdelijk bestand zijn dat door de installatie van AVG wordt gebruikt (zie 1.).

Natuurlijk even de gevraagde anti-malware tools gebruiken, maar ik denk niet dat die (behalve genoemde tracking-cookies) iets zullen vinden. Ik ga er dan wel vanuit dat je op het moment van het draaien van die anti-malware tools de installatie van AVG wel al volledig hebt afgerond.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Frankwannet,

Ik heb beide scans laten runnen:
Bij die van SAS krijg ik :

Threat description: Adware.Tracking Cookie
Detected Items: 17

En bij die Malwarebytes' Anti-Malware:
niks gevonden

Ik heb er op het moment geen last van (voor het eerst in 2 weken). Ik zal even kijken hoe het verder loopt.


---

Op dnties,

Je zei dat ik waarschijnlijk geen spyware hebt, maar bij veel websites zie ik onderaan "wachten op ad.yieldmanager.com..." (al is dat vandaag voor het eerst niet meer zo het geval).

MVG,

Alex



**EDIT**: Ik vond 2 (van de 17) ad.yieldmanager.com cookies in de scan van SAS. En er kon er maar 1 van verwijderd worden.
 
Laatst bewerkt:
Verwijder dan handmatig alle cookies van ad.yieldmanager.com:
Voor Internet Explorer:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %userprofile%\cookies
Zoek naar bestanden waar yieldmanager.com in voorkomt, en verwijder die.

Voor Firefox:
Extra -> Opties -> tabblad Privacy -> Klik op "Individuele cookies verwijderen"
Je zult dan zien welke cookies zijn opgeslagen tot nu toe. Klik op een ervan, en blader naar beneden. Blader naar ad.yieldmanager.com, en druk op de Delete knop.

En zoals gemeld (en zoals nu bevestigd lijkt te worden): Er is niets aan de hand als het gaat om mogelijke malware op je systeem.
De melding dat er gewacht wordt op de ad.yieldmanager.com zou kunnen betekenen dat hun website er tijdelijk uitligt óf dat je (d.m.v. je anti-spy/anti-malware programmatuur of browser-instellingen) de toegang tot de site van ad.yieldmanager.com blokkeert.

Succes,

Tijs.
 
Het lijkt inderdaad opgelost. Toppie

Bedankt allemaal:)


EDIT: Het is zo weer terug blijkbaar, ook als ik naar cookies kijk zie ik dat ze er weer staan (5 stuks).

HELP!
 
Laatst bewerkt:
Als je nou eens ophoudt met die cookies als een bedreiging te zien, want dat zijn ze niet (zie de nodige vorige postings). En ja, natuurlijk krijg je ze met surfen in de loop van de tijd weer een aantal voor je kiezen, dat is gewoon de manier waarop websites (met reclame) werken.

Wat mij betreft is deze discussiedraad gereed.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan