TomTom installatie op PDA of SD kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Berichten
704
Ik heb een IPAQ 214 en tijdens de installatie van TT heb ik de keuze om de installaren op:
1. Apparaat
2. SD kaart
3.IPAQ Filestore

Wat is het beste om te doen? Ik heb een snel 4 gb kaart.

Ik heb me wel eens laten vertellen dat TomTom sneller werkt via de installatie op de SD kaart dan installatie op apparaat.

Groet,
Ron
 
Als ik het met mijn boerencomputerverstand probeer te beredeneren kan ik hetgeen jij ooit hebt horen vertellen, niet helemaal plaatsen.
Het eigen opslaggedeelte van het apparaat zou dan een veel tragere toegang hebben dan een SD kaartje? Daarna moet alle data door de processor worden verwerkt, dat blijft hetzelfde, of het nu op kaartje, hard diskje of whatever is opgeslagen. Ook de presentatie op de display blijft hetzelfde want die vindt pas plaats nádat het processortje alle noodzakelijke berekeningen heeft verricht.
Het zal dus gaan om de toegang tot het harddiskje / lezen vanaf SD kaart.
 
Ik zat er ook nog over na te denken; TomTom zelf neemt volgens mij maar een paar mb in beslag dus dat zal de kwestie net zijn. Misschien gaat het om de kaarten die TomTom gebruikt. De kaarten van de Benelux en WEst Europa deur tot deur neemt behoorlijk veel ruimte in. Ik dacht dus dat de keuze misschien daar in ligt, dat je de mogelijkheid hebt om de kaarten niet te installeren op de PDA maar die uit te laten pakken op het sd kaartje.
 
Idd. maar de verwerking geschiedt toch middels de procedure die ik schetste (denk ik) en als hetgeen jij gehoord hebt zou kloppen, dan zou de toegangs/leestijd van het eigen harddiskje trager zijn dan de tijd die nodig is om het SD kaartje te lezen. Ik krijg er vooralsnog geen beelden bij.
Maar goed ik heb er dan ook geen enkel verstand van, ik probeer het zoals ik al eerder schreef met mijn boerenlogica te beredeneren.
 
Ik heb gegoogled hierop, maar kan alleen maar ergens vinden dat de keuze om de TomTom wegenkaarten op de sd kaart uit te installeren de voorkeur zou kunnen hebben om geheugenruimte op de PDA te besparen.

Ik zal wel eens kijken op de forumsite van de TT vereniging.
 
Volgens de TT internetclub is het advies voor installatie op sd kaart of device afhankelijk van de de snelheid en opslagkwantiteit van het geheugen van de PDA . Als die onvoldoende is dan wordt installatie op sd kaart aanbevolen. Een snel sd kaartje geeft dan iets betere resultaten dan een standaard kaart, maar veel maakt het niet uit.

De huidige PDA's zijn prima voor installatie op sdkaart, tenzij er het werkgeheugen van de PDA vol is, want vooral de wegenkaarten nemen vragen veel opslagcapaciteit.

Verder zijn er versies van TT die niet op een sdkaart geïnstalleerd kunnen worden, alleen maar op device.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik wil hier ook een vraag over stellen,
op mijn HP-ipaq ben ik tom tom kwijt, hoe het is gebeurt weet ik niet, de kaarten van diverse landen staan op een SD kaartje wat in de ipaq zit.
maar op et display zie ik nergens tom tom meer staan, ook een reset helpt niet, wat kan ik eventueel doen om tom tom weer te kunnen gebruiken/
mvg, rollinghome
 
Het is niet de bedoeling een vraag te stellen in iemand anders zijn vraag, dat komt verwarrend over.
Daarnaast reageer je op een bericht uit 2009, die is al een paar jaar oud.
Daarom gaat er een slot op dit topic, uiteraard kun je een nieuwe vraag stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan