Parameter onjuist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renske54

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
25
Hallo allemaal !
Mijn computer (HP Pavilion met Vista) was gisteren zodanig vastgelopen dat ik hem terug moest zetten naar de fabrieksinstellingen.
Toen wilde ik mijn laatste image (gemaakt met DriveImageXML) terugzetten. Dat image staat op een externe harddisk (Toshiba, stationsletter F).
Maar toen zei de computer: ''Drive F niet toegankelijk. De parameter is onjuist'.
Soms wil hij dat ik de drive formatteer, maar hij IS geformatteerd. DriveImageXML ziet WEL dat hij is geformatteerd (NTFS).
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit.
Wie helpt mij verder ? Ik ben ten einde raad.
Groetjes van
Renske
 
Kijk eerst eens of de externe harde schijf op een andere computer/laptop wél goed gelezen wordt.

Tijs.
 
Kijk eerst eens of de externe harde schijf op een andere computer/laptop wél goed gelezen wordt.

Tijs.

Hoi Tijs,

Inmiddels geprobeerd op 2 andere laptops en op 1 van die apparaten was alles gewoon te openen.

Groetjes,
Renske
 
Eerste wat ik zou doen is de hele inhoud overbrengen naar die laptop die er wat mee kan.
Dan externe hd formatteren vanaf jouw pc/laptop, terug naar die ene laptop die 'm kon lezen, data terug kopieren (niet verplaatsen), en dan op je eigen computer proberen de gekopieerde gegevens te lezen.
Lukt dat (incl. teruglezen van image etc.), dan zou je daarna de kopie op die ene laptop kunnen verwijderen om ruimte te besparen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Eerste wat ik zou doen is de hele inhoud overbrengen naar die laptop die er wat mee kan.
Dan externe hd formatteren vanaf jouw pc/laptop, terug naar die ene laptop die 'm kon lezen, data terug kopieren (niet verplaatsen), en dan op je eigen computer proberen de gekopieerde gegevens te lezen.
Lukt dat (incl. teruglezen van image etc.), dan zou je daarna de kopie op die ene laptop kunnen verwijderen om ruimte te besparen.

Succes,

Tijs.

Dank je wel, ik ga het proberen !
Het is overigens al eerder gebeurd dat deze laptop ten onrechte meende, dat de externe drive niet was geformatteerd. (En toen heb ik hem braaf opnieuw geformatteerd, waarna het dus lang is goedgegaan, tot nu eigenlijk.)
Waar ligt dat nu aan, denk je ? Aan de laptop of aan de externe drive ? En is er iets te doen om e.e.a. te voorkomen ?
Nogmaals bedankt !!

Groetjes van
Renske
 
Een goede reden voor dit 'is niet geformatteerd'-gedrag ook nooit kunnen vinden: Het gebeurt gewoon. De data is dan vaak nog (geheel) te redden met speciale software.
Dat geldt ook voor externe harde schijven die door de ene computer wel gelezen kunnen worden en op andere computer niet.
Bij jou zijn die dingen nog gecombineerd ook, dus ik heb geen verklaring voor je, helaas.

Hopelijk gaat de oplossingsmethode opleveren wat je ervan hoopt.

Tijs.
 
idem ditto, USB HD niet te openen.

Persoonlijk heb ik het helemaal gehad met MicroSoft en Windows. Iedere keer een boel gezeik om iets te kunnen doen in Windows alleen maar omdat 'hun' product verbeterd is.

Ik bezit een laptop met XP professional. Daaraan gekoppeld een USB HD voor mijn dagelijkse back-up. Gewoon NTFS systeem 500GB. Nu is die lap-top kapot, reparatie 1 week. Als freelancer moet ik wel kunnen werken dus een tweede lap-top gekocht.

Deze lap-top bevat Vista, XP wordt niet meer geleverd volgens mijn leverancier. Geen probleem als ik maar verder kan. Maar nu wil die back-up HD NIET door vista geopend worden. Je ziet een icoon, de hardware is OK (Volgens Vista) maar als je er op klikt; "De parameter is onjuist". Dank je wel MicroSoft marketing afdeling, voor deze zeer duidelijke melding. Vroeger hadden we nog cryptische nummers, maar dat is geheel verbeterd met een nog waziger melding "parameter onjuist"

Nu ben ik echt wel een oude rot in het vak, dus ik laat me niet snel in de war brengen. Ik ga de comand line interface starten voor het doen van een CHKDSK. Nergens in het startmenu iets te vinden over het openen van een Command Line Interface. Dus type ik maar in het beschikbare zoekveld "Zoekopdracht starten". de kreet CMD. Ineens wordt de Command Line Interface gestart. Schijnbaar staat zoeken ook voor opstarten?!?! Heel rare interface.
Maar goed ik heb CHKDSK tot mijn beschikking. Maar als ik dat start krijg ik de melding dat ik niet geautoriseerd ben om het te gebruiken .....? Hallo MickySoft, ik heb toch duidelijk gelezen bij het -voor het eerst- starten van de Vista, ik de beheerder werd van deze computer. Als ik de beheerder ben, heb ik toch zekers recht op alles?
Maar schijnbaar staat beheerder gelijk aan domme gebruiker in de voorwaarden van MickySoft.
Ok dat probleem heb ik opgelost. met CHKDSK gewoon de USB HD kunnen benaderen om te controleren. Op een paar items na ging alles goed.

Dus met CHKDSK kan ik gewoon de HD benaderen, maar via Vista nog steeds geen toegang. "De parameter is onjuist".

Dank u wel MicroSofty, miljarden uitgegeven aan een mooiere interface, onzin pakketten als MS-Works, Live en al die toeters en bellen. Maar het aansluiten van een eenvoudige USB HD .... dat is te moeilijk voor de marketing afdeling.

Tenslotte, waarom, oh waarom is de standaard menu balk verdwenen in IE8. Oh waarom heeft u in uw alwetendheid dit verstopt .... welke cursus moet ik nu weer volgen om te horen te krijgen dat dit nu de alt-toets is geworden .....

Zoals ik al eerder vertelde ik heb het gehad met MS. op naar de Apple dealer!
 
De eerste keer CHKDSK uitgevoerd op de USB HD, kleine problemen gevonden. Het was met een half uur klaar. Maar nog steeds geen toegang tot de HD.
Een tweede keer CHKDSK uitgevoerd, geen problemen gevonden.
Maar op een of andere manier is het systeem toch opnieuw gestart met een CHKDSK. Ik kan me niet herinneren dat ik het voor een derde keer heb gedaan. Echter nu vond CHKDSK allerlei fouten en is meer dan 17 uur bezig geweest om dat te verhelpen. De HD van 500GB ws behoorlijk vol en een USB 2.0 koppeling is behoorlijk traag.
Maar nu na die 17 uur kan ik ineens, onder Vista, de HD benaderen. Wel blij natuurlijk, maar hou nog steeds een vreemd gevoel over. Want wie zegt me nu dat ik de HD nog steeds kan aansluiten op mijn oude XP machine? Waarom na 3 x CHKDSK te hebben uitgevoerd, werkt het wel? Maar ik heb het nog steeds gehad met MS. Telefonische ondersteuning 72,- euro ? Schande!
 
Hoi !

Gelukkig is @helpmij gratis.........

Greetz,

Harry.
 
Te vroeg gejuicht ...

Nu ik de HD weer ter beschikking heb, ben ik begonnen de back-up terug te zetten. Maar nu kom ik er achter dat vele, vele folders op de back-up HD leeg zijn! Waar zijn die bestanden gebleven.? Er is echt heel veel data verdwenen, ook de belangrijke back-up data. Geen e-mail, want de mappen zijn leeg. Geen projecten want de mappen zijn leeg.
Ik begrijp best wel dat bij CHKDSK wat informatie verloren gaat, maar zoveel bestanden dat kan ik niet geloven!
Bovendien geeft Vista de melding dat de 500GB HD gevuld is met 413 GB aan data. (rechter muis, eigenschappen van deze drive - letter). Maar het vreemde is als ik de folders qua grootte ga optellen; projecten, e-mail etc., ik maar 185 GB aan data heb geclaimd. Waar is nu die 228 GB gebleven?
Waarom laat Vista dat niet zien?
Ik wordt doodziek van dit gezeik. Ik had beter maar niets kunnen doen en afwachten tot de oude hardware was gerepareerd. Nu dankzij Vista, is mij hele back-up verklooid. Zoals ik het al eerder melde; ik heb het helemaal gehad met die Microsoft sjit. Ik heb ook nog even getracht om hulp te zoeken bij MS zelf (72,- euro\0. Maar dan moet je je PID nummer opgeven. Ik heb die op gezocht, staat gewoon in de systeemeigenschappen scherm van windows. Maar nu zegt de website van windows dat het nummer niet overeenkomt met het Vista product dat ik heb. WTF, ik kan wel kiezen uit 15 soorten Vistas, ik heb gewoon Vista Home Basic. Staat zelf op het start scherm. Maar het PID-nummer komt niet overeen met het product...... Dus geen toegang tot de helkpdesk via internet......
Fijn geregeld ....
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Om met het laatste te beginnen: je hebt een HP Pavilion met voorgeinstalleerde software door HP !

Ergo: Niet Microsoft is verantwoordelijk voor je Vista-versie, maar HP.

Verder: ik draai hier met Win7, Vista en XP machines te gelijk of apart, en de beide externe USB-HDD's draaien net zo makkelijk op Win 7, Vista of XP !

Dus om daar de schuld van je probleem te leggen......

Ik heb eerder de indruk dat je externe HDD niet 100 % is, of dat " weergeven van verborgen mappen" niet staat aangevinkt.

En ben je nu al eigenaar van de schijf ??

Greetz,

Harry.
 
Vista blijft bagger !

Nu mijn 500GB back-up HD, vakkundig door CHKDSK om zeep is geholpen, ga ik drastische acties ondernemen. Nu de leverancier zegt dat het nu 2 weken gaat duren voordat de defecte lap-top is gerepareerd. Zolang kan ik niet wachten.
Ik besluit de lap-top HD er uit te slopen en via een USB SATA adapter aan te sluiten.
Dit werkt, ik kan mijn project data kopiëren.
Ik besluit deze HD in zijn geheel te kopiëren op een andere USB HD (ja hardware spullen zat). Ik selecteer de root folder en sleep die naar de back-up HD. Na enige tijd begint het kopiëren om vervolgens te stoppen, met de melding dat een bestandsverwijzing niet klopt. Het bestand is niet aanwezig ...
Ik besluit een CHKDSK te doen, zonder reparatie. Geen problemen gevonden. Ik besluit de Windows Vista Backup programma te gebruiken. Foute gedachte; Microsoft vindt ten allen tijde dat je het C: station ook geback-upd moet worden en je daarnaast ook een ander station mag back-uppen. Dus C: disk is verplicht in de back-up. Ik begrijp dat niet! Waarom weer zo moeilijk doen MS ...
Dus twee disks kopiëren naar 1 disk, ik ga het proberen. Maar ook dat lukt niet ik krijg een wazige melding. Ik vermoed dat op de back-up disk niet voldoende ruimte is. Twee disks op een disk ....
Dus terug naar de oude manier, alles selecteren en verslepen naar de back-up disk. Nu gaat het kopieer proces door. Volgens Vista minimaal 1 dag .... Maar goed het is al avond en ik ga naar bed met 70% van de bestanden gekopieerd, nog 1.57 uur te gaan.
Nu vanochtend staat de teller op steeds op 70% en nog 1.57uur te gaan. Er wordt geen data meer getransporteerd, de lampjes knipperen niet meer.
Ik besluit het proces aftebreken. Dit lukt niet, het window reageert niet. Vista laat een scherm ziet, waarin wordt aangeboden om het proces geforceerd te stoppen ik zeg; JA doe maar.
NU stop ook explorer, alle iconen en de interface verdwijnt. Alleen het kopieer window blijft staan. Juist dat proces wat je wilt stoppen en niet explorer. Deze eigenschap zie je ook veel in Windows XP. Te meer een reden te denken dat Vista een mooi jasje om XP is. Oude wijn in nieuwe zakken....
Ik besluit te wachten op windows. Immers de HD blijft zo nu en dan te knipperen. Ook de screensaver (schermuitzetten) blijkt nog actief te zijn.
Na een uur reset ik de Vista maar. Alles lijkt nog te werken. Ondertussen ben ik al ver gevorderd met Linux Ubuntu, Wine, bye bye MS
 
Laatst bewerkt:
@maartenslebos,

Welkom op Helpmij,

Gezien dit een topic uit 2009 en je niet mag inbreken heb ik je vraag even een eigen plekje gegeven let wel even op succes met je vraag je kan hier verder en deze gaat dicht.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan