Canon Pixma IP3000 - Absorbitiekussen vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

arievt

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Berichten
25
Hallo,
Ik heb een Canon Pixma IP3000 printer, die nu een foutmelding geeft dat het absorbtiekussen vol is en dat ik het sevicecentrum moet bellen.
Ik vermoed dat het resultaat hiervan zal zijn dat ik de printer tegen reparatiekosten zal moeten laten reparreren.
Heeft iemand hier eerder ervaring mee gehad en is er soms een slimmere (goedkopere) truuk om deze foutmelding op te lossen?
Mvg,
Arievt
 
Oplossing gevonden op foutmelding "Absorptiekussen vol"

Hoera,

Zowaar na even verder zoeken heb ik zelf de oplossing op deze foutmelding gevonden. Voor het geval er nog meer mensen met dit probleem kampen volgt hier een korte handleiding als oplossing.
Daarna kan men als het goed is weer gewoon lekker verder printen.
Succes.

Een lang neus aan Canon, die hiermee blijkbaar een soort kunstmatige veroudering in hun printers hebben ingebouwd.


Hier volgt de oplossing:

Oplossing foutmelding “Absorptiekussen vol” voor CANON-printers

Bron: http://www.druckerchannel.de/artikel.php?ID=1135&seite=1

De foutmelding “Absorptiekussen vol of bijna vol” wordt veroorzaakt door een ingebouwde teller in de printer zelf.
Door deze teller vanuit de Service-mode van de printer te resetten kan men daarna weer gewoon printen.

De oplossing bestaat uit 4 stappen:
1. printer uitzetten.
2. printer in Service-mode zetten
3. printer-teller resetten vanuit de Service-mode
4. printer weer terugzetten in Printer-mode

1. Printer uitzetten:
Zet printer uit met de aan/uit knop.

2. Printer in Service-mode zetten:
  • Printer moet uit staan.
  • Druk de Resume-knop in en houd deze ingedrukt.
  • Druk vervolgens de aan / uit-knop in, en houdt deze ingedrukt (Printer gaat aan).
  • Laat vervolgens meteen de Resume-knop los, maar houdt de aan/uit-knop ingedrukt.
  • Druk aansluitend 2x op de Resume-knop.
  • Laat na de 2e maal indrukken van de resume-knop tegelijkertijd de aan/uit-knop los.
De Printer staat nu in de Service mode.
Men kan nu niet printen, ook als brondt het aan/uit-lampje.
De Printer staat software matig namelijk off-line.
Dit blijkt oa als men probeert iets te printen, men krijgt dan de foutmelding dat de printer off-line staat.​

Om de Printer weer in de gewone print-mode te krijgen moet men de printer gewoon weer even uit en aan zetten (aan/uit-knop 2x indrukken - 1e maal om de printer uit te zetten en daarna weer om hem aan te zetten).​

3. Resetten van de printer-teller.

Voor oudere modellen van Canon (BJC-Serie en gelijkbenoemde S-modellen):
Druk 3x op de Resume-knop en 1x op de aan/uit-knop.

Voor nieuwere modellen:
Druk 4x op de Resume-knop en 1x op de aan/uit-knop.

4. Terugzetten naar normale print-mode vanuit de Service-mode.
Zet de printer af door de aan/uit-knop in te drukken (de printer gaat nu uit).
Druk vervolgens de aan/uit-knop in om de printer weer aan te zetten.
 
Aborptiekussen vol CANON MP 160, dit is ook een mogelijkheid om counter te resetten

CANON MP 160: Oplossing absorptiekussen vol :
Zet printer uit - Houd knop Resume/Cancel ( rode driehoek in rode cirkel ) ingedrukt en druk dan op on/off knop. Houd on/off knop vast en laat Resume/Cancel knop los. Druk Resume/Cancel 2 x in maar blijf ondertussen wel de on/off knop vasthouden. Daarna laat je beide knoppen los. Wacht tot de groene indicator lamp constant GROEN brand en druk dan 4 x de Resume/Cancel knop in. Zet printer nu uit en weer aan. Bij mij werkte hij nu weer perfect, succes !
 
@Berrym:Welkom op Helpmij...

Dank voor je bijdrage en wellicht een goede oplossing voor het archief.
Topic is uit 2009 en mag nu verder in ruste blijven.

Tijd voor een slotje.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan