hoe maak ik via internet een gratis game?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fardy

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
hoe maak ik via internet een gratis game a.u.b niks downloaden gewoon een maken via spelmaker op internet alvast bedankt:thumb:;););););)

Nou, op deze ontzettend brede vraag kan men toch alleen antwoorden in de trend van "zoek een tutorial voor spelmaker en ga aan de slag". Daarbij zoek ik op spelmaker en zie nergens ook maar iets dat op een programma lijkt waar je games mee kan maken.

Laatst bewerkt:
ik maak zelf al jaren levels met fp shooting games, maar dat is wat anders als dat jij bedoelt. en helaas weet ik daar weining van, geloof dat je internet games die direct van een site gespeelt kunne worden maakt met een programma dat Flash heet.
t is te leren, maar dat doe je niet in een uurtje.
beste is googelen voor tutorials voor dergelijk programma's.

succes en ik hoop dat je slaagt !!

leon

flash java C++

zijn alle maal zware talen voor iemand die nog niet veel van internet zelf begrijpt

je kunt niet zomaar spellen maken die "BROWSER" based zijn daar moet je echt een computer taal voor leren en dat kan een paar jaar duren je kunt er wel een curses voor zoeken

maar denken dat je het in een dag kan doen vergeet dat maar

klopt, weer niets van scripten en coden af, maar, weet wel dat dat echt moeilijk is, en dat je daarvoor echt zwaar moet studeren wil je zomaar een game on line ermee maken.
dat wordt dus studeren, of, misschien anders een aan Mappen (leveldesign) denken, dit is veel eenvoudiger om te leren, en (persoonlijk) vind ik dat ook veel leuker.

succes met wat je keuze wordt,

leon

hoe maak je di

ik maak zelf al jaren levels met fp shooting games, maar dat is wat anders als dat jij bedoelt. en helaas weet ik daar weining van, geloof dat je internet games die direct van een site gespeelt kunne worden maakt met een programma dat Flash heet.
t is te leren, maar dat doe je niet in een uurtje.
beste is googelen voor tutorials voor dergelijk programma's.

succes en ik hoop dat je slaagt !!

leon

hey maare ik vind wel leuk lijken maar hoe maak ik dit? ik snap er niks van!:confused:

hey maare ik vind wel leuk lijken maar hoe maak ik dit? ik snap er niks van!:confused:

hoe maak je wat levels?

licht er aan welk spel elk spel heeft zijn eigen level editor

zoals C&C 3 die heeft world builder
Counter strike source gebruikt Hammer
Gmax word ook gebruikt voor games weet alleen niet welke

en als je flash wilt gebruiken om games te maken begin maar met leren want ook dat heb je niet zomaar onder de knie

Laatst bewerkt:
het is zoals Firestorm zegt Fardy, ik help je graag verder maar dan moet
ik eerst weten met welk spel je levels zou willen maken daar iedere game
inderdaad zijn eigen editor heeft.

zodra je dat weet dan kun je die editor downloaden, of hij zit al bij/in het
spel geintegreerd.

kort uitgelegd is het als volgt, zodra je weet met welke game je je eigen
levels zou willen maken kun je die editor gebruiken. je kunt dan alles wat
in die game zit (geluiden, figuurtjes, modellen, texturen, etc) zelf gebruiken.
je kunt dan dus zelf een wereld maken met al deze dingen zodat je als het
ware nieuwe game levels hebt, als een add on zeg maar.

dus, met welke game zou jij graag willen werken?

leon

Gewoon googlen op 'level editor Half Life 2' en dan moet je em wel vinden ;)

je hebt nog steeds niet gezegt met WELKE game je dan wil level designen.

mocht het inderdaad Half Life2 zijn, dan heb je wel het origineel nodig van deze game. de HL2 editor, genaamd Hammer, kan nml NIET gedownload worden zoals Frats misschien bedoelt. je moet een steam account aanmaken, HL2 installeren, dan HL2 starten, al is het maar voor 1 min. wanneer HL2 voor de eerste keer opstart worden extra files gedownload en geextract. en alleen dan kan je de editor downloaden, dit doe je via je steam account.

dus, laat eerst alsjeblieft weten met WELKE GAME je aan de slag wilt, voordat ik hier allerlei uitleg ga geven waar je toch niets aan hebt.

dus, WELKE GAME ???????????

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan