installeren Canon MP620 printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuijper

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
9
Windows Movie Maker

probleem installatie Canon inmiddels opgelost.

Een heel andere vraag, betr. Windows Movie Maker:
Wanneer ik meer dan één filmpje op dvd wil branden, lukt dit niet. Bijv. een film van 20 min. en nog een van 10 min. Dan wordt tijdens het coderen gestopt bij bijv. 55% en gebeurt er verder niets. Computer en DVD-brander zijn nagekeken en ok. Eén hele film van bijv. 60 min. op dvd branden is geen probleem.

Ik heb geprobeerd mijn Canon MP620 draadloze all-in-one printer voor mijn computer met Windows Vista Home Premium te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Canon MP620

Ik heb idd de handleiding gevolgd, alles verliep volgens he boekje. Het IP adres werd ook gevonden, maar mijn probleem is dat ik niet weet wat wordt bedoeld met de network key! Is dat het beveiligingswachtwoord van de router?? Als ik dat invul, krijg ik dus geen verbinding. Dus: wat wordt bedoeld met network key!!
 
Dat is het wachtwoord waarmee het netwerk beveiligd is.
n.l de WPA of WEP key (afhankelijk van je beveiliging)
Dit heb je dan zelf ingesteld (of in laten stellen)
Soms is het ook standaard ingesteld in de router (bv bij exces4all was dat zo)
Dan staat het wachtwoord vaak onderop de router.
Zie hiervoor de handleiding van de router, of de installatie handleiding van de provider.

Kom je er niet uit post dan type router, provider en abonnement, dan krijg je verdere hulp.
Iemand anders helpt je dan vast verder, want ik ben op pad vandaag.
 
Laatst bewerkt:
CanonMP620

Dat wachtwoord (door Ziggo monteur en mij bepaald) heb ik idd ingetypt, zonder resultaat.
De router is een Netgear Wireless-N 300 WNR2000.
De provider is Ziggo, telefoon, tv en internet abonnement.
Kunt u hier iets mee?
 
Canon MP620

helaas tot nu toe geen reactie op mijn laatste vraag.
Voor alle duidelijkheid: het gaat mis bij punt 10 blz 28 van de handleiding. Nadat ik het correcte keyword (beveiligingswachtwoord van de router door Ziggo monteur ingesteld) heb ingevuld, wordt het apparaat niet herkend.
Overigens moet het woord JUNIOR member niet serieus worden genomen: ik ben de 70 gepasseerd! :
:(confused:
 
Laatst bewerkt:
Mijn laatste vraag had tot doel een eventuele key te achterhalen, maar die is je dus al bekend.
Van WPA zijn 2 versies in omloop Mogelijk is WPA2 ingesteld in de router.
In de handleiding van de canon kun je mogelijk vinden of de canon dat wel ondersteund (als er alleen van WPA wordt gesproken kun je ervan uitgaan van niet).
Zo niet dan dient WPA2 in de router aangepast te worden.

PS leeftijd is ook een kwestie van gevoel toch? (postte een 52 jarige giga senior.....:D)
 
Overigens zou in de Router ook macfiltering ingeschakeld kunnen zijn.
Mac adres is een codeadres wat elke netwerkkaart heeft.
Als het macfilterdient het adres van elke aangesloten apparaat specifiek toegestaan te worden in de router.
Ik ga er van uit dat de monteur dat niet heeft ingeschakeld, maar mogelijk heeft hij de term indertijd genoemd?
 
Laatst bewerkt:
Canon MP620

Vind het bijzonder sympathiek dat u zoveel moeite doet om het probleem op te lossen. Heb al uw opmerkingen genoteerd (printen wordt wat moeilijker.....), misschien kan ik iemand vinden die het aan de hand hiervan oplost. Voor mij als bejaarde digibeet is het een nog acadabra-er dan het ander, zoals u zich misschien kunt voorstellen.
Ben o.a. aan het proberen contact met de bewuste Ziggo monteur te krijgen, maar ja, of die daar nog in dienst is?
Wel spijt dat ik niet een (goedkoper) niet draadloos apparaat gekocht heb; dat had nu waarschijnlijk al gewerkt, want met de installatie van mijn oude HP-er had ik destijds geen enkel probleem.
PS U woont niet toevallig in Enschede? (grapje)
 
Helaas, Alkmaar :rolleyes:
Toch zou het niet voor het eerst zijn dat een helpmijer iemand even persoonlijk uit de brand heeft geholpen.
Kan de winkel waar de printer gekocht is geen (betaalde) helpende hand bieden?
Welke winkel was dat trouwens?
 
Laatst bewerkt:
Gekocht bij BCC. Desgevraagd deelde men daar mee dat men voor het luttele bedragje van 70 euri per uur langs komt.
Dan wordt het dus wel een duur printertje! En dat gaat waarschijnlijk niet op no-cure-no-pay-basis.
ga nog eens even kijken op Senior Web, misschien vind ik daar iemand in de buurt.
 
Everyday low pricing geldt dan blijkbaar niet meer.
Senior web biedt hulp tegen kostprijs zie ik. da's niet gek

Vaak kan het ook via een vrijwilliggers organisatie in de buurt (b.v. wonen plus)
Die doen het vaak voor een paar euro, als je aan de criteria voldoet.
 
Canon MP620

Draadloze printer heeft een paar weken gewerkt, maar ineens lukte het niet meer. De router kan de printer niet meer vinden. Verbinding laptop-router is ok, verbinding router-printer ook, maar laptop-router-printer lukt niet.
Diverse "experts" zijn er mee bezig geweest, maar vertelden dat ze niet "in" de router kunnen komen met wachtwoord????
Iemand opperde dat de router weer naar de fabrieksinstelling teruggezet moet worden en dan met CD-rom weer geinstalleerd, maar ik vrees dat ik dan misschien geen internet en telefoon meer heb. Ik heb nl. een alles-in-een pakket van Ziggo.
Iemand bekend met deze materie?
 
Het meest voor de hand liggende om te proberen is om alles uit te zetten
En vervolgens één voor één op te starten, te beginnen met het modem (die heb je ook ook bij ziggo neem ik aan?), router, laptop en printer.
Elk apparaat eerst helemaal laten opstarten voor je volgende opstart.

Dit zal echter door de eerdere helpers al gedaan zijn?
 
Laatst bewerkt:
Het meest voor de hand liggende om te proberen is om alles uit te zetten
En vervolgens één voor één op te starten, te beginnen met het modem (die heb je ook ook bij ziggo neem ik aan?), router, laptop en printer.
Elk apparaat eerst helemaal laten opstarten voor je volgende opstart.

Dit zal echter door de eerdere helpers al gedaan zijn?

Daar durf ik niet aan te beginnen; ik ben bang dat ik dan ook geen tv en internet meer heb! Is overigens niet door de eerdere helpers gedaan.
Zal de tip bewaren voor de volgende expert, die hopelijk ooit langs komt........
 
Daar durf ik niet aan te beginnen; ik ben bang dat ik dan ook geen tv en internet meer heb! Is overigens niet door de eerdere helpers gedaan.
Zal de tip bewaren voor de volgende expert, die hopelijk ooit langs komt........

Een heel andere vraag:
Hoe kan je een z.g. projectbestand omzetten naar een videobestand?
Wanneer je nl. nadat je een in windows movie maker gemaakte film hebt gebrand, verschijnt er een scherm met de vraag of je het project al dan niet wilt opslaan. Als je op nee klikt kan je de volgende keer het bestand (de film) weer openen en er nog veranderingen in aanbrengen. Maar klik je op ja, dan kan dit bestand .MSWMM niet meer geopend worden, want dan is het een projectbestand en kan je dus niets meer met je film beginnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan