Lol..Eigen ds games maken.
Cool
Maarre zoals iedereen hier eigenlijk al zegt, c++ is niet even onder de knie te krijgen. Het is niet hetzelfde als even een macro in excel editten en je kan programmeren..
Helaas..
Toch kan ik me voorstellen dat je het toch wilt proberen. Wie niet waagt, die niet wint. Verwacht geen 3D game iig. Gewoon een basic 'spel' moet wel lukken. Maak een 'turn on based game', dat scheelt je een hoop denkwerk.
Als je het voor DS een game wil maken kun je voor de gein is kijken naar een script language
Micro Lua DS. Klik op de site op documentation en je vind daar wat functionaliteiten. Helaas zijn de tuts in frans. Daarbij is Lua al ouwe meuk en zijn er weinig updates of info over te vinden. Maar om je een idee te geven. Hieronder een progje waar mee je tekst op het scherm laat zien als je iets aanraakt, je stylus, of een van de knoppen op je DS.
SCREEN_TOP = 1
SCREEN_BOT = 0
BGTopText = Screen.LoadTextBG()
BGBotText = Screen.LoadTextBG()
Screen.Initialize( SCREEN_TOP, BGTopText )
Screen.Initialize( SCREEN_BOT, BGBotText )
while Pads.Start() == false do
if Stylus.Down() then
BGBotText:SetColor( 6 )
BGBotText: PrintXY( 10, 12, "je hebt de stylus gebruikt!" )
end
if Pads.A() then
BGTopText:SetColor( 5 )
BGTopText: PrintXY ( 10, 12, "A" )
end
if Pads.B() then
BGTopText:SetColor( 2 )
BGTopText: PrintXY ( 10, 12, "B" )
end
if Pads.X() then
BGTopText:SetColor( 1 )
BGTopText: PrintXY ( 10, 12, "X" )
end
if Pads.Y() then
BGTopText:SetColor( 3 )
BGTopText: PrintXY ( 10, 12, "Y" )
end
end
Vrij recht toe recht aan. Toch?
Ik wens je veel succes met het designen van je game! (ik ga misschien binnenkort ook maar es ff wat knutselen als ik mijn R4 kaartje binnen heb

)