Ds Games maken [C++]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kurensan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Ik zag deze site en ik dacht laat ik het hier maar eens vragen.

Ik zou graag DS games willen maken met C++ (Leek me makkelijk om mee te beginnen)
ik heb alleen nog geen enige ervaring met C++ dus ik zoek al een weekje op internet
voor een makkelijke nederlandse tutorial. Ik heb wel al Dev-C++ gedownload maarja als je nog geen C++ kan heb je er ook niet zo veel aan.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :confused:

MVG Kurensan

ik wil enkel even zeggen
c++ is niet eenvoudig en ook niet makkelijk
en dan moet je ook nog weten hoe een ds met software omgaat
dus onbegonnen werk

Jah ben nu bezig met beetje oevenen met C++ ben met vragen formulier bezig naja anders ga ik dit weekend wel ff naar de bibliotheek (Hopelijk vind ik er wat)

Ik programmeer nu 4 jaar full-time C++ en zelfs ik zou het nog lastig vinden om een game (al dan niet voor de DS) te maken. Ik wil alleen maar zeggen: weet waar je aan begint.

Jah ik weet maar ik begin rustig ben nu die wikibooks tutorial aan het doen. hij is wel handig ben nu aan vergelijkingen bezig zoal leeftijd == 100 enz dus als je ook C++ wil leren is het wel aanradende site ^^. Ik heb alleen gehoord dat je voor game maker Havo moet hebben :S weet niet of ik na mavo nog havo wil doen.

Edit: waar heb je het geleerd DS games maken(of hoe want je zegt dat DS games al lukken)

Laatst bewerkt:
Als je al een programma hebt voor de DS, zie het dan nog maar is in zo'n speciaal kaartje te krijgen :P
Misschien zijn daar speciale dingen voor, maar... :P (Of is dat gewoon de vorm van een SD-kaartje die in je computer past?)

dit is er Af-Te-Raden Kurensan, hieronder staat warom...

1. het is miss leuk voor je om al te beginnen met een spel maar dit heel erg af-te-raden, want je zegt zelf dat je geen enige ervaring hebt c++. de meeste mensen zitten een half jaar simpele dingetjes te doen om de basis onder de knie te krijgen :rolleyes: en wil jij al beginnen aan een spel. en zon spel kan niet simpel genoeg zijn voor een beginner wel zou je al gewoon kunnen beginnen aan een klein textspelletje gwoon voor pc na een heel klein beetje ervaring;)

2. dev-c++ is ook af-te-raden omdat het niet meer verbeterd word en dus (snel)veroudert

3. het is heel moeilijk om zomaar te beginnen. dus zoek een game-engine zoals Irrlicht die maakt het makkelijker doordat je minder verstaanbaarder code kunt gebruiken
tevens kan je er een spelbasis vinden net zoals ik heb gedaan -> als je irrlichtdownload kan je naar examples gaan en daar staat een map genaamd demo hierin vind je een spel die kun je veranderen naar je eigen wensen, wel met ervaring dan...:cool:

4. hier boven heb ik al uigelegd dat heel erg moeilijk is om een gewoon spel te maken maar om een ds spel te maken is nog moeilijker want je zegt zelf al dat je geen tuts kan vinden...

ik hoop dat je begrepen hebt waarom het een spel maken moeilijk is maar miss denk je nu van ja ik wil wel vanaf de basis beginnen en steeds ver gaan totdat ik een spel kan maken... ...daarom staat hieronder hieronder hulp..;):):D:thumb:

1. ik zei dat dev-c++ aan het verouderen is dus hier een aantal gartis IDE's
Eclipse
Netbeans
codeblocks
Visual studio Express
Quincy
BVERDE
Visual-Mingw
V IDE

2. dit is een site waar je c++ kan leren:
c++ leren

ik hoop dat je wijzer bent geworden van dit bericht

Laatst bewerkt:
Lol..Eigen ds games maken.

Cool :)

Maarre zoals iedereen hier eigenlijk al zegt, c++ is niet even onder de knie te krijgen. Het is niet hetzelfde als even een macro in excel editten en je kan programmeren..

Helaas..

Toch kan ik me voorstellen dat je het toch wilt proberen. Wie niet waagt, die niet wint. Verwacht geen 3D game iig. Gewoon een basic 'spel' moet wel lukken. Maak een 'turn on based game', dat scheelt je een hoop denkwerk.

Als je het voor DS een game wil maken kun je voor de gein is kijken naar een script language Micro Lua DS. Klik op de site op documentation en je vind daar wat functionaliteiten. Helaas zijn de tuts in frans. Daarbij is Lua al ouwe meuk en zijn er weinig updates of info over te vinden. Maar om je een idee te geven. Hieronder een progje waar mee je tekst op het scherm laat zien als je iets aanraakt, je stylus, of een van de knoppen op je DS.

SCREEN_TOP = 1
SCREEN_BOT = 0
BGTopText = Screen.LoadTextBG()
BGBotText = Screen.LoadTextBG()
Screen.Initialize( SCREEN_TOP, BGTopText )
Screen.Initialize( SCREEN_BOT, BGBotText )
while Pads.Start() == false do
if Stylus.Down() then
BGBotText:SetColor( 6 )
BGBotText: PrintXY( 10, 12, "je hebt de stylus gebruikt!" )
end
if Pads.A() then
BGTopText:SetColor( 5 )
BGTopText: PrintXY ( 10, 12, "A" )
end
if Pads.B() then
BGTopText:SetColor( 2 )
BGTopText: PrintXY ( 10, 12, "B" )
end
if Pads.X() then
BGTopText:SetColor( 1 )
BGTopText: PrintXY ( 10, 12, "X" )
end
if Pads.Y() then
BGTopText:SetColor( 3 )
BGTopText: PrintXY ( 10, 12, "Y" )
end
end

Vrij recht toe recht aan. Toch?:D

Ik wens je veel succes met het designen van je game! (ik ga misschien binnenkort ook maar es ff wat knutselen als ik mijn R4 kaartje binnen heb :cool: )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan