IPV4 veranderd telkens.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PowerStory

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2009
Berichten
3
Hallo leden van helpmij.nl

Ik probeer een eigen "game" te runnen en daarvoor heb ik ge-portforward op bepaalde poorten en ip-adressen. Als voorbeeld 123.123.1.121 (IPV4)
Maar als ik reboot veranderd mijn Ip 123.123.1.128 (IPV4)

Weet iemand hoe je het zodanig veranderd dat je IPV4 altijd hetzelfde blijft?

Ik gebruik:
Vista
Linksys router

Alvast bedankt voor het helpen! :thumb:
 
Je kunt je pc ipv een IP automatisch laten toekennen ook een vast ip geven. Ik hebeen beetje zitten kijken en ik denk dat het in Vista zo ongeveer als volgt gaat:

Start ---> configuratiescherm (klasieke weergave) ---> netwerkcentrum ->- links in het scherm netwerkverbindingen beheren ---> dan op je netwerkverbinding gaan staan en rechtermuisknop -- eigenschappen --- dan moest je vroeger naar tcp/ip maar in Vista staat dat 2 keer (TCP/IPv6 en TCP/IPv4 ) en ik weet niet welke het dan is, maar je zou beiden kunnen instellen --- > klik dus tcp/ip aan en dan op eigenschappen.
Dan staat er nu aangevinkt: automatisch kiezen en dat veranderde ik vroeger in het volgende ip adres gebruiken......
Als IP vulde ik dan in: 192.168.1.101 ( ik had een Linksys router) en als gateway het ip dat je van de provider hebt gekregen.

Hier ziet het er dus allemaal net iets anders uit, maar misschien heb je er iets aan.
 
Bedankt, alles volgens plan, ook nog precies hoe het er op vista uit ziet!
Bedankt!! :thumb:

MAAR, er is een grote maar! :(
Als ik heb ingesteld bij zelf kiezen: mijn ip/standaardgateway/subnet (gehaald van run/cmd/ipconfig) dan moet ik ook mijn DNS instellen, hier weet ik niks van, hoe achterhaal ik dit?

Als ik ze blanco laat heb ik geen internet, dus nu weer op automatish gezet voor hulp!

-Als ik bij msn wil inloggen zeggen ze dat mijn standaard-gateway het niet doet... Raar?? Ik weer het niet meer :eek:

Iemand kan mij helpen? :rolleyes:
 
(waarop ik reageer, zijn bericht is weg, dus dit kan niet-slim overkomen)
Ik heb dus een vaste ip ingesteld maar zoals ik net had gezegd, heb ik nu een ander probleem.

Ik schreef:
Bedankt, alles volgens plan, ook nog precies hoe het er op vista uit ziet!
Bedankt!!

MAAR, er is een grote maar!
Als ik heb ingesteld bij zelf kiezen: mijn ip/standaardgateway/subnet (gehaald van run/cmd/ipconfig) dan moet ik ook mijn DNS instellen, hier weet ik niks van, hoe achterhaal ik dit?

Als ik ze blanco laat heb ik geen internet, dus nu weer op automatish gezet voor hulp!

-Als ik bij msn wil inloggen zeggen ze dat mijn standaard-gateway het niet doet... Raar?? Ik weer het niet meer

Iemand kan mij helpen?


Bedankt voor het helpen!
Kan iemand mij daarmee helpen?;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit probleem ook gehad (op XP)
Ik kreeg het internet niet aan de praat met HomePlugs...
Je moet gewoon eerst alles zelf laten toekennen, dan de DNS server opschrijven.
Daarna stel je je vaste IP in, en de opgeschreven DNS server...

Dit werkte bij mij, en nu hopelijk bij jou :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan