Hoe webcammen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GambiaUser

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Berichten
730
Ik heb nu een webcam, ik wil graag verbinding met mijn zus maken die nu verblijft in het buitenland. Dat land blokkeert MSN & hyves. Ik wil nu graag webcammen met haar, want ze is 5 maanden nu weg. Hoe kan ik nu toch verbinding via de webcam maken. Zijn er site's voor?

Bij voorbaat dank.
 
Is dat een social network. Want alle social networks zijn geblokeerd. Want ze zit op het internet van de campus, en die blokeert dingen zoals Social Networks. Dus, is dat een social network?
 
Nope, geen social network. Skype is een internet telefoon dienst. Jij kan dus met jou computer bellen naar een andere computer, en daarbij je cam gebruiken. Het programma heeft ook een chatfunctie maar is niet geweldig, het hoofddoel is immers bellen. Ow, en je kan bellen zoveel je wilt, het is gratis.
 
Das handig, dus je kunt via dat programma gewoon gratis bellen naar een ander persoon. Met beeld en geluid?:thumb::thumb:
 
Yep, met beeld en geluid. Beeld is uiteraard wel afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding, maar mijn ervaring (bel 2-3 keer per week vanuit Roemenie naar NL) is dat het oke is.

Gratis bellen is altijd top. Zo kan je nog eens een uurtje of wat kleppen. Owja, je kan ook vanaf jou computer bellen naar een gewone telefoon (landlijn), maar dan moet je eerst credit kopen. Van PC naar PC is gratis.
 
Hoe snel is de verbinding als het om Gambia gaat? Dat is iets verder.
 
Je schreef eerder 'ze zit op een campus'.
Campus als in 'universiteit'? Dan zit dat wel goed.
 
Ze is wel op enkele site's geblokeerd. Door het MRC in Gambia. Afrika is (met alle respect) vaak redelijk slecht. Ze word vaak lastig gevallen door stroomuitval. Kan ze dan goed skypen? Hoe is jou ervaring?
 
Heh, stroomuitval is altijd lastig... zonder stroom geen pc....
'T zal denk ik elke keer anders zijn. Gewoon installeren, ff een accountje maken, en zij ook, en rammelen. Met een slechte verbinding kan je 9 van de 10 keer gewoon spreken, video zal dan niet gaan. Met een redelijke verbinding kan je ook video openen, maar let een beetje op de instellingen van je cam (ga niet direct FullHD uitzenden :D ).

Mijn ervaringen zijn goed. Van de winter, op de wintersport heb ik gebeld via een zo'n draadloos USB gevalletje van Vodafone. Snelheid van 512 kbps, geen enkel probleem gehad met Skype. Thuis via een 20 mbps lijn geen enkel probleem, dat mag duidelijk zijn.
 
Dankjewel voor alle uitleg en ervaringen die je wou delen. Ik sluit hierbij het gesprek af. Ik zal somige informatie hierover even doormailen naar mijn zus. Ze zal even kijken of het werkt, werkt het dan zal ik jou even mailen erover!

Alle dank hiervoor!
 
Slecht nieuws, de Skype doet het niet in het land, het word geblokeerd, is er nog een andere oplossing dan Skype?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan