kan mail niet verwijderen in postvak uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jean42

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
2.977
beste,

Ik heb een mail staan in postvak uit die niet verzonden wordt.
Ik krijg die mail dus niet verzonden en kan hem ook niet verwijderen.
Ik kan door die mail niets meer versturen.
Het gaat over windows mail in vista.
Ik heb de netwerkverbindingen al uitgezet enz.
Hoe krijg ik die mail verwijderd?

dank

Jean
 
Makkelijkste lijkt me om het hele computerbestand dat "Postvak UIT" voorstelt te verwijderen (natuurlijk met Windows Mail afgesloten!). Per slot van rekening is Postvak UIT maar een tussenstation; er staan alleen maar tijdelijk mailtjes in die verzonden moeten worden.
Daarna wordt bij opnieuw opstarten van Windows Mail weer een nieuw bestand ervoor aangemaakt zónder inhoud, dus ben je op die manier je 'hangende' mail kwijt.

Dus sluit Windows Mail, doe daarna het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> "%USERPROFILE%\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\"
Hernoem het bestand dat duidelijk Postvak UIT zou moeten voorstellen (zou bijv. ook iets als Outbox kunnen heten). Laat de map (even) open staan.
Start Windows Mail, en kijk of het probleem opgelost is. Indien ja, dan kun je evt. het hernoemde bestand nog verwijderen en dan het Verkenner venster sluiten.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je een mailtje gestuurd want ik zal je even een proggie moeten sturen. Die mail in je Postvak uit is een mail van jezelf?
 
@Raymond: Mijn instructie (zie mijn eerdere posting in deze discussiedraad) niet goed (genoeg) dat toch een hulpprogramma nodig is?

Tijs.
 
Tijs, kijk eens naar de tijd van jullie berichten.:)
 
Tijs, kijk eens naar de tijd van jullie berichten.:)

@crash: Heb ik gezien hoor, daarom de vraag aan Raymond of mijn tip niet (minstens) net zo goed is als het inzetten van een of andere hulpprogramma. ;)

Tijs.
 
Natuurlijk kan hij altijd jou suggestie proberen ( zal werken ook ga ik vanuit ) maat ik poste tegelijk met jou en had jou bericht dus nog niet gezien. Ik ken deze tip niet dus kwam ik met een hulpprogramma ;)
 
@Raymond: Ok, we wachten af wat werkt(e) voor de topic-starter.
Bedankt voor je reactie.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@ Tijs,

Ik heb even jou stappenplan gevolgd en heb even een vraagje. Je komt op een gegeven moment op een locatie waar ook het mapje Outbox staat. Die hernoem je? Maakt het nog uit naar wat je het hernoemt?
 
@ Tijs,

Ik heb even jou stappenplan gevolgd en heb even een vraagje. Je komt op een gegeven moment op een locatie waar ook het mapje Outbox staat. Die hernoem je? Maakt het nog uit naar wat je het hernoemt?

Maakt niet echt uit hoe je 'm noemt. Bijv. Outbox_OLD zou al goed genoeg moeten zijn.

Tijs.
 
Bedankt allen voor jullie antwoorden.

Ik ga dit morgen proberen en laat jullie weten wat er gelukt is.

Jean
 
Beste,

Ik heb jullie suggesties beiden geprobeerd maar helaas werkt het niet.
Ik zie die mail niet staan of beter gezegd de map Postvak uit is leeg in de verkenner, ook met de verborgen bestanden weergeven aangevinkt.
Zou het soms aan de viruskenner kunnen liggen? Het versturen van die mails naar die persoon is in het verleden altijd goed gegaan.
Ik weet het niet meer?

Jean
 
Kun je een schermafdruk laten zien van de map waar het om gaat? Zie mijn 'handtekenig' hoe je dat doet: Gebruik daarbij [Alt][PrtScn] toetscombinatie op het geactiveerde verkennervenster en vervang Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe door [Windows-toets]r toetscombinatie -> mspaint.exe om de afdruk te kunnen plakken in Microsoft Paint.

@Raymond: Jij hebt het getest. Misschien kun je een een terugmelding doen wat daaruit kwam.

We horen/zien het wel.

Tijs.
 
Ik zou die afdruk wel kunnen maken maar ik telkens 30 km rijden om bij die mensen te zijn waar zich het probleem voor doet.
Het is bij windows mail, postvakuit: staat een beantwoorde mail die zich niet verzendt en de andere mails tegenhouden om te verzenden.
In de verkenner zoals jij me hebt laten weten is de map postvakuit: leeg.
Ik heb die een andere naam gegeven, verwijderd enz. het probleem blijft zich voor doen.
Ik weet niet wat ik moet doen buiten de pc te formatteren????

Jean
 
Kijk even hier voor een update die hopelijk direct het probleem verhelpt. Let erop dat Windows Mail zelf niet open moet staan bij de installatie ervan.
Er staat ook een 'handmatige' herstelprocedure in; die is wel behoorlijk 'vaag' opgeschreven, dus maak van de hele mail-map een kopie vooraf.
Hierna zou óf het bericht direct uit Postvak Uit weg moeten zijn óf het moet mogelijk zijn om het hangende bericht te verwijderen.

Levert dat geen (direct) resultaat, download WMUtil, installeer het, sluit Windows Mail, start het programma en gebruik de Empty Outbox knop.

[Ik weet niet welk programma Raymond je had willen sturen. Was dat dat WMUtil programma van de vorige paragraaf?]

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dit zou toch mogelijk een oplossing moeten zijn.
Ik ga dit in het weekend proberen en laat je zeker iets weten.

Jean
 
Ik heb dit nog niet kunnen proberen daar de mensen tot eind deze maand op vakantie zijn.

Ik laat jullie nog wel iets weten.

Jean
 
Beste,

Het heeft lang geduurd maar het is inorde.
Het advies van dnties: windows update heeft nml geholpen.
Het was wel een hele procedure maar het werk is beloond.
Ik dank jullie vanharte en ook dank voor de samenwerking.

mvg

Jean
 
@jean42: Fijn dat het opgelost is en bedankt voor de heldere terugmelding.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan