Plotseling geen internet op windows 7 nog wel op Vista en Mobiele telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robzor

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Berichten
7
Hallo, ik weet niet of ik dit hier goed post maar dit is mijn probleem:

WIj hebben een alles in één extra pakket van ziggo met het nieuwe dosics 3.0 modem, een verbinding van 50mb/s en hierbij gebruik ik een router van Sitecom de WL- 308 (Wireless 300N XR Gigabit Router)...
Op deze router zittten 3 pc aangelosten:
PC 1. Besturingsysteem: Vista , Bekabeld (Wel Internet)
PC 2. Besturingsysteem: Windows 7, Bekabeld (Geen Internet)
PC 3. Besturingsysteem: Windows 7, Draadloos (Geen Internet)
Zo nu en dan zit ik ook nog op mijn LG Renoir via Wifi op internet dit werkt prima

Het is dus zo dat bijde PC's met windows 7 ineens geen internet meer hebben, Hoe kan dit?

Wat ik al heb geprobeerd:
-Modem van de stroom en er weerop
-Modem Resetten
-Router aan/uit
-Kabels kontroleren
-Met Ziggo aan de telfoon gehangen
-Met Sitecom aan de telefoon gehangen
-Modem rechtstreeks op 1 van de pc's met Windows 7 aan sluiten, werk ook niet dus het licht waarscijnlijk niet aan het Modem en/of Router.

Ik hoop dat iemand mij met dit vervelende probleem kan helpen..:thumb:
alvast bedankt.
 
Als je in de zoekbalk (onderaan menu start) intypt: cmd [enter]
Dan krijg een command prompt. Daar type je in: ipconfig /all [enter]

Dan krijg je een overzicht van je netwerk kaarten. Alleen de verbonden adapters zijn interessant kijk naar wat er bij 'DNS servers' voor adressen opgegeven zijn. Vergelijk dat tussen de Windows 7 en Windows Vista PC's. Zit daar verschil tussen?

Als ze hetzelfde zijn moet er naar iets anders gezocht worden, als ze verschillen zou daar het probleem kunnen zitten.
 
Hier 2 screens:
Deze is van de PC met vista:
2qsry20.jpg


En deze van die met Windows 7:
2wpt1ra.jpg
 
Hoi !

De Win 7 -PC's krijgen geen correct IP-adres toegewezen !

(is immers niet in de range van192.168.0.1) !

Mogelijkheid:

Je hebt MAC-filtering aan staan in je router.

De firewall op de Win 7 PC's verhinderd een goede verbinding met de router.

Greetz,

Harry.
 
iets met dat MAC zij een medewerker van ziggo ook al tegen mij, daarvoor moest ik de kabel van het modem naar de router eruit halen en het modem vna de stroom halen en dan weer aanzetten na een aantal seconden en dan wachten tot die online kwam en dan de kabel weer in de router, maar dit heeft niet gewerkt.

EDIT: De MAC-Filtering stat uit op mijn router:
10zn6tx.jpg


Mischien enig idee wat ik kan doen ?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Win 7 PC:

Staat alles automatisch bij Netwerkcentrum - adaptor-instellingen wijzigen - rechtsklikken juiste (W)lanverbinding - eigenschappen - internetprotocol 4 - eigenschappen ?

Blijft de firewall over; normaliter geeft Win 7 RTM geen enkel probleem met internet-verbindingen.

Greetz,

Harry.
 
Ik kan nergens op rechtsklikken want er staat niks, dit is wat ik zo vreemd vind.
Het lampje achterop de pc van de netwerkding onboard bij de MSI p45 platinum brand oranje ipv groen... mss weet iemand wat er aan de hand is?
 
Hoi !

Mogelijk drivers niet (goed) geinstalleerd.

Trommel in een command-prompt-scherm achter de prompt: ping 127.0.0.1

Krijg je geen respons, is er iets mis met je (draadloze) netwerkkaart.

Greetz,

Harry.
 
Er blijkt niks met mijn netwerkkaart aan de hand te zijn, volgens windows, maar je weet het maar nooit dus laat me er nog maar een screen tegen aan gooien :p :
29fur1k.jpg


Alleen wat ik mij afvraag hoe kan dit zo van het ene op het andere moment gebeuren ?
Maar nog belangrijker hoe kan ik dit oplossen ?

[Edit] De Windows 7 PC met draadloze verbinding doet het weer na wat gepruts met de draadloze ontvanger. Dit betreft dus PC 3

De problemem met PC2 In de screens hierboven zijn nog aanwezig
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Koop maar een nieuw netwerkkaartje.

Greetz.

Harry.
 
Het probleem is opgelost door een complete her instalatie van Windows 7. Ik hoop dat het goed blijft. Thx voor de hulp..:thumb::thumb:
Als het weer gebeurt haal ik een andere netwerkkaart:p

Dit topic kan op slot :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan