Ongewenste Logout

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreasB

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
14
Hallo Ik ben bezig met een project in een wizard achtige stijl, de gebruiker kan inloggen en dan op een aantal pagina's bepaalde zaken instellen. Dit maak ik met ASP.NET in C#.
Voor inloggen gebruik ik de ingebouwde opties (waarom moeilijk doen als het makkelijk is).

Als ik onder de naam Admin inlog (deel van de groep Admin) dan heb ik geen probleem, en kan ik eerst de template selecteren, en vervolgens op de volgende pagina een afbeelding selecteren en uploaden. Dit werkt prima.
Nu heb ik ook een gebruiker "Gebruiker" aangemaakt. Alleen hier kom ik een probleem tegen.

Het selecteren van de template lukt wel (hier heb ik dus geen problemen met de standaard asp:button). Maar wanneer ik op de volgende pagina een afbeelding selecteer en klik op de "upload" button, dan wordt de gebruiker automatisch uitgelogd. Dit heb ik gecheckt met breakpoints. In de pageload check ik namelijk of de gebruiker is ingelogd via User.Identity.IsAuthenticated . Ik word dus in de page load al er uit gegooit. Nu kan ik dit op zich wel uitzetten in geval van een postback, maar dan kom ik bij de click event niet goed uit (hij crashed niet), omdat er een map aangemaakt wordt met de gebruikersnaam. Maar wie niet is inglogd heeft ook geen gebruikers naam: gevolg is dat er een dubbel slash in het adres komt waar de gebruikers naam tussen had moeten staan. Op die manier komt het geuploade bestand niet in de juiste map te staan.

Ik heb al geprobeert de gebruiker allerlei rechten te geven, zelfs identieke aan de Admin account (die niet automatisch wordt uitgelogd).

Ik zou niet weten wat ik verder kan proberen om dit op te lossen.

Hopelijk kan iemand mij hier bij helpen.

Het gaat dus mis op het moment dat er op de upload button wordt geklikt, dat triggert een postback, en bij de pageload ben ik al niet meer ingelogd terwijl dat voor de postback wel was. Ook is het raar dat ik dit op het account "Admin" niet heb.
 
Het valt me op dat ik alleen automatisch wordt uitgelogd als er iets is ingevuld in het "fileupload" element.
Iemand enig idee wat het dan zou kunnen zijn?
Als ik het veld leeg laat werkt de upload knop wel, maar krijg ik de melding dat er geen bestand is geselecteerd (en dat klopt ook). Op deze manier kan ik natuurlijk niet uploaden, wat wel de bedoeling is.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan