defenitieve gewiste bestanden terug halen in xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
955
hallo

ik heb belangrijke bestanden in een aparte map geplaatst op mijn pc in de map

c:windows/x (de x staat voor de naam van mij map)

ik dacht hierin staat het zeker veilig, dan kom ik er perongeluk niet in, zodat niets mee kan gebeuren. want ik dacht in mijn windows map ga ik zeker niet wroeten.

nu een tijdje lang niet meer gebruikt deze "x" bestanden, had ik zoiets van een betere systeem aan te schaffen. dus ik heb vanalles op zitten slaan en te branden e.d. van andere dingen die ik wilde bewaren.

en heb daarna alle mappen gecheckt. en helemaal vergeten de c:windows/x map. :eek:

hoe erg het ook is. ik heb windows (c) geformateerd, en opnieuw erop gezet.

maar ja wat later bedacht ik me dus..... ships... die bestanden....:(:confused:

nu heb ik internet af zitten zoeken en heb hier en daar wat programma's gevonden om deze map te herstellen, maar t valt erg zwaar tegen.
er zijn wel programma's die dit doen of kunnen, maar welke is het beste? en vooral hoe moet het:rolleyes:

ik vind het maar niet terug.

iemand enige idee hoe ik dit zelf kan oplossen????

hoe haal ik gewiste bestanden terug uit mijn c:windows van de vorige instalatie ???

ik gebruik xp home edition, met service pack 3




p.s. voor de moderators: staat mijn bericht verkeerd? excuus verplaats deze dan aub, en mail me dan hierover. bedankt.:thumb:
 
je zou recuva kunnen gebruiken het heeft mij goed geholpen ik weet niet of het ook lukt omdat je xp opnieuw hebt geinstalleerd, het is een makkelijk programma http://www.recuva.com/download/downloading

ik ga het zeker proberen.

alleen ja windows is wel verwijderd. maar het bestandje zat in een aparte map.

mj lijkt het dat als je en schijf formateerd dat hij het bestand elders op de hardeschijf weg schrijft, tot deze worden overschreven.

maar goed zal je methode is uit proberen. :thumb:
 
Als je een schijf normaal formatteert blijven de bestanden op dezelfde plek staan, alleen de index wordt gewist.
De plek die ze innemen wordt als "vrij" gemarkeerd en bij elke handeling (installatie of normaal gebruik) bestaat de kans dat een of meerdere van de oude bestanden worden oveschreven.

In ieder geval is de originele mappenstructuur verdwenen. Je kunt proberen Photorec te gebruiken (niet alleen voor foto's).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan