• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2003: kan geen kolommen/rijen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdo1984

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
54
Hoi,

Mijn collega's werken in een gedeeld Excel-bestand met macro's (wat ik helaas niet kan plaatsen in verband met vertrouwelijke gegvens), wat nogal groot is qua kolommen (t/m XFD).

Er worden maar gegevens geplaatst t/m kolom AE.

Wanneer ze een kolom of rij proberen te verwijderen krijgen ze onderstaande foutmelding:
'Er zijn onvoldoende bronnen beschikbaar om deze taak te voltooien. Kies minder gegevens of sluit andere toepassingen.'

Ook als ik de gegevens kopieer in een nieuwe werkmap krijg ik de melding. En ook als ik het bestand niet meer deel kan ik nog steeds geen kolommen en rijen verwijderen.

Ik heb aan een aantal collega's gevraagd om kolommen/rijen te verwijderen, maar iedereen krijgt dezelfde melding.

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe dit opgelost kan worden?

Bedankt.
 
Ctrl

Probeer Excel te openen met de CTRL knop van je toetsenbord ingedrukt.
Als het goed is krijg je nu een vraag of je deze op veilige modus wilt opstarten. druk op ja.
Heb je de foutmeldingen nu nog?
Zo nee, ligt het aan de invoegtoepassingen.
Zo ja?
Ga naar C:/documenten en settings/<je eigen map documenten>/application data (als deze niet te vinden is, ga vanaf de taakbalk naar extra, mapopties, tabblad weergave,
Scroll naar beneden en vink verborgen items weergeven aan)/microsoft/sjablonen.
Verwijder normal.dot.
Heb je het probleem nu nog?
Na deze stappen kan je ook je pc even opnieuw opstarten.
Let op! Zodra je normal.dot wilt verwijderen moet je alle office programma's afsluiten.
 
Hoi,

Helaas hebben beide punten niet geholpen. Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding bij het verwijderen van kolommen en/of rijen.

Ik ga zelf uiteraard ook verder zoeken.

Mocht er nog iemand zijn met tips of ideeën, deze zijn welkom.

Bedankt.
 
Heb je al een herinstallatie geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dit heb ik nog niet geprobeerd, maar aangezien het probleem nog niet is opgelost, moet dit denk ik toch maar eens gebeuren.

Bedankt.
 
'Er zijn onvoldoende bronnen beschikbaar om deze taak te voltooien. Kies minder gegevens of sluit andere toepassingen.'

Volgens mij betreft dit een geheugenprobleem.
Het bestand is te groot om nog iets anders te doen ivm het beschikbare geheugen.

Een herinstallatie zal daar weinig aan verhelpen

Joske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan