netwerk indeling bij ons thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

falcojugger

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Berichten
279
Hallo allemaal,

Ik ben echt een leek als het gaat om netwerken, ip's, isp's, mac's etc....
Nou wil ik daar zelf een beetje mee gaan aanklungelen maar nou zit ik een beetje met mensen thuis...

Het is dus zo dat er hier een router op het modem is aangesloten, waarna er een draadloos netwerk is (ook met draad mogelijk maar dat hebben we hier niet meer) naar sowieso 4 computer, één daarvan is die van mijn.

Nou wil ik eigenlijk een beetje met het hele servergedoe beginnen, ik wil alleen niet dat anderen in het netwerk (hier thuis) daar last van hebben, mocht er iets misgaan bijvoorbeeld een crash...

Hoe kan ik dan de indeling het beste laten lopen? modem - router - nieuwe server (naast de andere pc's) - mijn pc (via de server)

graag hulp, bij voorbaat dank!
 
als je hier kundig in ben, kun je bijvoorbeeld:

modem -> server -> hub/draadloze router ->andere pc's

Maar dan moet je wel alles goed voor elkaar hebben want als de server uitval/gaat dan heeft niemand internet. Het voordeel is, dat als je eenmaal wat meer ervaring hiermee heb, dat je mensen kunt beperken door instellingen op de server (zodat iemand anders het internet niet helemaal weg trek ;) )

Een andere 'betere in jouw geval oplossing'

modem -> router-> andere pc's
jouw server

Als je server uitval, ondervinden daar geen hinder van.
Wel kan het zijn dat jij dan weer beperkt word als andere mensen keihard internet gaan trekken.
 
ik maak hier een beetje uit wat er met het netwerk gebeurd, er wordt ook constant bij mij geklaagd dat ik teveel internet gebruik dus dat zal het probleem niet zijn. moet ik dan de achter mijn eigen pc plaatsen zeg maar? dat mijn pc dus aan moet staan wil mijn server werken?
 
nee dat zou ik andersom doen. eerst de server plaatsen, die staat vrijwel altijd aan, en daarachter je pc.
Wel zou ik aanraden, dit niet draadloos te doen, router naar server.. zo veel verlies...
 
ah okay begrijp ik dat ook weer, beste is trouwens gewoon linux voor de server pakken denk ik he? bepaalde distro die het goed doet?
 
windows server 2003 hier de voorkeur maar tis wat je zelf prettig vind.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan