• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nominate an MVP.

• Onderwerp starter Onderwerp starter jpvs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jpvs

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Word het eens geen tijd om “Wigi” een geschenkje te geven om zoveel antwoorden in zijn vrije tijd te beantwoorden.
Op dit moment staat de teller over de 1 5 . O O O antwoorden alleen nog maar in dit forum.

Ga naar deze site om Wim te nomineren om een MVP Award te krijgen. :
http://mvp.support.microsoft.com/gp/mvpnominate
en vul de gevraagde gegevens in.

The MVP Award recognizes exceptional technical community leaders from around the world who voluntarily share their deep, real-world knowledge about Microsoft technologies with others.

Nominee’s name : Wim Gielis
Nominee’s e-mail address : wimmekegielis@hotmail.com
Country where the nominee lives: Belgium
Nominee’s main spoken language : Flemish
One or two Microsoft technologies or products that are the nominee’s area of expertise (for example, Microsoft Office/Excel, Developer Tools/Visual C#, Entertainment/Windows Media Center, Server/Windows Small Business Server) :

Microsoft Office/Excel VBA.

Specific examples of online/offline community activities in which the person you are nominating participates (for example, newsgroups, forums, blogs, user group interactions, podcasts, community presentations, Web sites) :

http://www.helpmij.nl/forum/member.php?u=56678
http://www.worksheet.nl/forumexcel/member.php?u=1496
http://www.mrexcel.com/forum/member.php?u=64825
http://www.ozgrid.com/forum/member.php?u=15727
http://www.microsoft.com/wn3/aspx/p...com/communities/newsgroups/en-us/settings.xml

en wie weet of er nog meer zijn?

Laatst bewerkt:
Hij heeft ook op http://www.oplossing.be oplossingen gepost, tenzij ik me sterk vergis.

Er zijn hier trouwens op het forum wel meer mensen die ik voor zoiets zou willen nomineren, gegeven hun wijsheid, inzicht en doorzettingsvermogen als het gaat om het helpen van anderen.

EDIT: Ik heb geprobeerd om Wim aan te melden, maar mijn LiveID wordt niet geaccepteerd. Geen idee waarom dat is (wachtwoord is 100% correct).
Misschien kan jpvs hier wat over zeggen hoe dat op te lossen: Moet je LiveID eerst ergens anders zijn aangemeld vóórdat je iemand mag nomineren voor MVP-status?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de erkenning! Al denk ik wel dat die Excel MVP's nog van een ander kaliber zijn... ;) Maar wie weet komt er ooit eens van. Vooral op MrExcel.com zie je een aantal van die mensen aan het werk.

Er zijn inderdaad nog een hoop andere mensen op dit forum en elders die onmisbare hulp bieden, waar ik ook dingen van opsteek als ik de tijd heb om eens wat andere topics te lezen. Snb bijvoorbeeld, om er maar 1 te noemen.

:thumb:

Wigi

Bedankt voor de erkenning! Al denk ik wel dat die Excel MVP's nog van een ander kaliber zijn... ;)[...]

Tsja, ik heb wel 100en websites bezocht van MVP's zo in de loop van de jaren, en zij lijken hun status meer te hebben gekregen o.b.v. wat ze op hun website aan tips/trucs/achtergrond/informatie leveren dan o.b.v. het aantal directe vragen die ze beantwoorden.

Als ik daarin gelijk heb, dan snap ik dat wel vanuit de MVP-commissie: Een website is natuurlijk makkelijker te doorgronden dan het volgen/beoordelen van 15000+ postings! :)

Als iemand die zelf geen Excel expert is kan ik natuurlijk niet beoordelen of de website van Wim nog uitgebreider danwel diepgaander zou moeten zijn om hem meer kans te geven ook echt een MVP te worden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als iemand die zelf geen Excel expert is kan ik natuurlijk niet beoordelen of de website van Wim nog uitgebreider danwel diepgaander zou moeten zijn om hem meer kans te geven ook echt een MVP te worden.

Als eerste werk, vertalen naar het Engels... :eek:

Met meer dan 100 Excel pagina's zijn er leukere dingen in het leven :D

Als eerste werk, vertalen naar het Engels... :eek:

Met meer dan 100 Excel pagina's zijn er leukere dingen in het leven :D

@Wigi: Ik voelde direct al aan dat je die laatste opmerking zou maken! :D MVP-status is leuk op je CV etc., maar levert niet automatisch extra lol in je leven op! :D

Vervelend dat je verplicht bent om zaken in het Engels toegankelijk te maken. :rolleyes:

MVP-status voor Wim lijkt mij dus helaas ver weg (zie ook mijn vorige posting + de opmerkingen van Wim zelf hieromtrent).

Tijs.

Op verzoek stickie gemaakt. :thumb:

@huijb bedankt voor je stickie.

Voor een mail te sturen kopieer dit :

Nominee’s name : Wim Gielis
Nominee’s e-mail address :
Country where the nominee lives: Belgium
Nominee’s main spoken language : Flemish
One or two Microsoft technologies or products that are the nominee’s area of expertise (for example, Microsoft Office/Excel, Developer Tools/Visual C#, Entertainment/Windows Media Center, Server/Windows Small Business Server) :

Microsoft Office/Excel VBA.

Specific examples of online/offline community activities in which the person you are nominating participates (for example, newsgroups, forums, blogs, user group interactions, podcasts, community presentations, Web sites) :

http://www.helpmij.nl/forum/member.php?u=56678
http://www.worksheet.nl/forumexcel/member.php?u=1496
http://www.mrexcel.com/forum/member.php?u=64825
http://www.ozgrid.com/forum/member.php?u=15727
http://www.microsoft.com/wn3/aspx/pr...s/settings.xml
Homepage : http://www.wimgielis.be.

Ga naar : http://mvp.support.microsoft.com/gp/mvpnominate

Klik op "mvpga@microsoft.com"
Plak je gegevens en in Onderwerp zet je : Nominate an MVP.

Laatst bewerkt:
@Wigi: Ik voelde direct al aan dat je die laatste opmerking zou maken! :D MVP-status is leuk op je CV etc., maar levert niet automatisch extra lol in je leven op! :D

Vervelend dat je verplicht bent om zaken in het Engels toegankelijk te maken. :rolleyes:

MVP-status voor Wim lijkt mij dus helaas ver weg (zie ook mijn vorige posting + de opmerkingen van Wim zelf hieromtrent).

Tijs.

Volgens mij is een MVP-status maar voor 1 jaar.
Deze zou dan steeds verlengd moeten worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Volgens mij is een MVP-status maar voor 1 jaar.
Deze zou dan steeds verlengd moeten worden.[...]

Ik heb (in positieve manier bedoeld) breed gelachen om je opmerking: Klopt inderdaad, dus als je het in je CV wilt kunnen blijven vermelden zul je elk jaar weer 'verlenging' moeten (laten) aanvragen en dan maar hopen dat Microsoft nog steeds van mening is dat je die status waard bent.
Veiligheidshalve kun je natuurlijk wél de jaartal(len) vermelden dat je het inderdaad bent/was.

Tijs.

Om hier ook even mijn plasje over te plegen.
Kijkend naar de MVP's op het gebied van Excel kan Wim nog groeien, los van zijn lol in het helpen van mensen in het Nederlands :-)

Wat natuurlijk een leuk alternatief is om een speciale eretitel te bedenken voor helpers op helpmij.nl. Anders dan "MegaHonourable Senior" etc.

Er zijn in andere subfora ook vast vrijwilligers die zeer veel posten.

Groeten,
Richard

Laatst bewerkt:
@richard70: Probleem is dan wel wie gaat bepalen dat een speciale titel gerechtvaardigd is. Voor enige mate van eerlijke beoordeling zal dan een beoordelingscommissie met een vastgestelde lijst van beoordelingscriteria nodig zijn.

Om toch wat concreets hierover te zeggen: Een mogelijkheid zou zijn om postings in vragen die je zélf gesteld hebt niet mee te tellen. Per slot wordt dan hulp van anderen gevraagd ipv. gegeven.
Ik ken hier op het forum leden die status Mega Senior etc. gekregen hebben door zo goed als uitsluitend zélf vragen te stellen, maar er geen of weinig te beantwoorden. Dat geeft m.i. een enigszins vervalst beeld aan vragenstellers, potentiële werkgevers etc. over de mate van 'deskundigheid'.

[Natuurlijk zullen de bedoelde leden zelf hopelijk wel wat kennis/deskundigheid opgestoken hebben van de adviezen die aan hen gegeven zijn in hun eigen discussiedraden. Ik wil dus niet zeggen dat dergelijke leden helemaal geen deskundigheid hebben.]

Tijs.

@richard70: Probleem is dan wel wie gaat bepalen dat een speciale titel gerechtvaardigd is. Voor enige mate van eerlijke beoordeling zal dan een beoordelingscommissie met een vastgestelde lijst van beoordelingscriteria nodig zijn.

Om toch wat concreets hierover te zeggen: Een mogelijkheid zou zijn om postings in vragen die je zélf gesteld hebt niet mee te tellen. Per slot wordt dan hulp van anderen gevraagd ipv. gegeven.
Ik ken hier op het forum leden die status Mega Senior etc. gekregen hebben door zo goed als uitsluitend zélf vragen te stellen, maar er geen of weinig te beantwoorden. Dat geeft m.i. een enigszins vervalst beeld aan vragenstellers, potentiële werkgevers etc. over de mate van 'deskundigheid'.

[Natuurlijk zullen de bedoelde leden zelf hopelijk wel wat kennis/deskundigheid opgestoken hebben van de adviezen die aan hen gegeven zijn in hun eigen discussiedraden. Ik wil dus niet zeggen dat dergelijke leden helemaal geen deskundigheid hebben.]

Tijs.

In plaats van het verlenen van een titel zou je ook kunnen denken aan het geven van een cijfer door helpmij'ers voor het geposte bericht.
Goede helpers krijgen dan automatisch een hogere waardering.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

In plaats van het verlenen van een titel zou je ook kunnen denken aan het geven van een cijfer door helpmij'ers voor het geposte bericht.
Goede helpers krijgen dan automatisch een hogere waardering.
[...]Roncancio

Zoiets bestaat al in enige vorm: Er is een 5-sterren systeem ("Stem op Onderwerp"), waar de waardering voor een topic (incl. de gegeven hulp) kan worden aangeven.
Er wordt alleen weinig gebruik van gemaakt en het lijkt erop dat iedereen mag stemmen, dus niet alleen de topic-starter.

Stel dat "Stem op Onderwerp" wordt geschrapt en het script dat zit achter "Vraag is opgelost" ook de het script van het huidige "Stem op Onderwerp" zou draaien, dan komt er automatisch een beoordeling tot stand zodra de discussie wordt afgesloten.
[Haken en ogen hierbij: Topic-starters die hun discussiedraden niet netjes afsluiten, topic-starters die niets meer van zich laten horen waardoor de discussiedraad niet tot een einde komt etc.]

Tijs.

Zoiets bestaat al in enige vorm: Er is een 5-sterren systeem ("Stem op Onderwerp"), waar de waardering voor een topic (incl. de gegeven hulp) kan worden aangeven.
Er wordt alleen weinig gebruik van gemaakt en het lijkt erop dat iedereen mag stemmen, dus niet alleen de topic-starter.

Stel dat "Stem op Onderwerp" wordt geschrapt en het script dat zit achter "Vraag is opgelost" ook de het script van het huidige "Stem op Onderwerp" zou draaien, dan komt er automatisch een beoordeling tot stand zodra de discussie wordt afgesloten.
[Haken en ogen hierbij: Topic-starters die hun discussiedraden niet netjes afsluiten, topic-starters die niets meer van zich laten horen waardoor de discussiedraad niet tot een einde komt etc.]

Tijs.

Het 5-sterrensysteem werkt niet optimaal omdat het verwarrend is.
Je dient namelijk te stemmen op onderwerp en niet op de reactie(s).
Dus geef je stemmen omdat je de vraag interessant vindt of omdat het antwoord goed is?
Ik dacht aan een soort rapportcijfer waardoor een ieder een beoordeling kunt geven aan een reactie.
Dus niet alleen de TS.
Goede helpers krijgen dan automatisch een hoog gemiddeld cijfer en men kan direct zien welke reactie goed gewaardeerd wordt.
Bovendien zou je bij de gebruiker in plaats van Mega, Giga oid ook het gemiddelde kunnen laten zien en/of het aantal beoordelingen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@Roncancio: Hmm... Jouw systeem vraagt om een "alles-in-een" reactie van de helpers, die ook meteen volledig 'raak' moet zijn als analyse en oplossing.
Is het echter een discussiedraad die veel postings vraagt (omdat de topic-starter niet doet wat gevraagd is, er extra achtergrondinformatie bij het probleem nodig is etc.) dan zie ik geen eerlijke waardering tot stand komen. Enige wat dan wordt gewaardeerd is de aanpak van de probleemanalyse en deeloplossingen ("Probeer eerst dit..." en later in de discussiedraad "Probeer ook dat...") kunnen wel degelijk deel uitmaken van de totaaloplossing, maar krijgen zo niet een eerlijke beoordeling.

Samenvattend pleit ik toch voor een totaaloordeel van een discussiedraad, liefst uitsluitend door de direct betrokkene (de topic-starter). Dat hierbij ook helpers worden gewaardeerd die niet de 'echte' oplossing of probleemanalyse geboden hebben neem ik daarbij op de koop toe.

Tijs.

Blijkbaar , selecteren ze per kwartaal
Hello,

Thank you for your mail. We have forwarded your nomination request onto the appropriate party handling the region of Beligum to review. MVPs are awarded on a quarterly basis and will be contacted if awarded.

Best Regards,

MVP Global Administrator
mvpga@microsoft.com

...Om heel eerlijk te zijn vind ik 't erg grappig om dit draadje te volgen. Want WAAR gaat het nou eigenlijk om? Zijn we als helpers niet gewoonweg lekker bezig met het software-pakket waar we wellicht (net iets) meer van weten dan een ander? Dus buiten het feit dat je een ander helpt, helpt 't ook jezelf omdat je niet oeverloos opzoek moet naar 'zelfbedachte cases' om daarmee je eigen kennis te vergroten!
Tuurlijk is een veer die aan de achterzijde halverwege het menselijk lichaam wordt gestoken een prettige ervaring (versta me goed, dit bedoel ik uiteraard in overdrachtelijke zin;)), maar echt nodig is het toch niet? Mijn idee is dat vele helpers dit volkomen onbaatzuchtig doen en dat de vriendelijke woorden of een bedankje aan het einde van een geslaagd draadje net zo waardevol zijn als een MVP achter je naam...

Begrijp me ook goed dat ik ieder het zijne/hare gun en ieder mens in z'n/haar waarde zal laten met het ingenomen standpunt. Ik weet van mezelf dat ik erg blij mee was op dit (en een ander forum) dat ik de 1000 antwoorden was gepasseerd. Dit gevoel is voor mij genoeg en hoef ik daarmee dus niet verder te uiten naar een eventuele vraagsteller of collega helper. Dit kan zeker liggen aan mijn leeftijd, waarbij het echte 'scoren' (en dus 'zien' en 'gezien worden') niet echt héél belangrijk meer is. Ik kan me voorstellen dat de jongeren die nog een hele carrière voor zich hebben hier anders tegenover staan.

Indien ik mensen met mijn mening voor het hoofd stoot bied ik daar op voorhand mijn excuses voor aan maar geef ook direct aan dat ik alle helpers op welk forum dan ook sowieso de grootste pluim gun die de persoon in kwestie zelf kan verzinnen. Want dat verdient een ieder die zich belangeloos inzet voor een ander.

Groet, Leo

Maar Leo toch,
Dit kan zeker liggen aan mijn leeftijd.
Je zit in de bloei van je leven.:D
En ik ben het met je uiteenzetting volledig eens, een bedankje doet al zoveel goed.

Je bent zo jong als je je voelt.:p

Ik denk dat een helper sowieso onbaatzuchtig is omdat hij/zij zijn/haar kennis, vaardigheden en ervaring deelt met gebruikers. Een figuurlijke schouderklopje geeft dan heel veel voldoening. Dat zal voor menig helper gelden anders zou men allang afhaken.

De topic ging over het voorstel van JPVS om Wigi te nomineren tot MVP en wat daarbij komt kijken. Het feit dat zo te zien niemand precies weet hoe de nominatie in z'n werk gaat, geeft al aan dat niemand er bewust mee bezig is geweest.

Ik ben overigens ook niet een van de jongste meer.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan