Internet delen met xp en vista pc...

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiphopsteven

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
31
Hallo, Ik heb de volgende opstelling:

Ik heb een desktop met windows xp, die is rechtstreeks verbonden met internet (wel moet eerste worden ingebelt via een pppoe connectie omdat ik een universiteit internetlijn heb)

en ik heb een vista laptop.

Mijn probleem is dat ik op alle 2 de computers tegelijk wil kunnen internetten maar ik kan niet 2 keer ingelogd zijn.. dus ik wil mijn internetverbinding van mijn XP desktop delen..

Op mijn desktop heb ik 2 ethernet kaarten, Op nummer 1 komt de kabel binnen die van het internet komt. en op nummer 2 heb ik mijn laptop aangesloten (gewoon via internet/netwerk kabel)

ik heb via create a small network place een netwerk gemaakt genaamd WORKGROUP en heb aangegeven dat ik de inbelverbinding wil delen met mijn 2de netwerkkaart..

als ik dit heb gedaan krijg ik nog geen internet op mijn laptop.. Moet er eerst nog een router tussen of iets anders?? wie kan mij helpen??

Steven
 
Dergelijke vragen zijn al eerder ook aan de orde geweest (meermalen zelfs).

Uit een andere posting van mijn hand, aangepast aan jouw situatie:
Je moet Internet Connection Sharing aanzetten op de Internet-computer (bij jou op de pppoe netwerkkaart), en daarbij aangeven dat de andere bedrade aansluiting mag 'meeliften'.
Voor ICS vanuit een XP computer: link
Voor ICS vanuit een Vista computer: hier

Even iets om rekening mee te houden: Als je op de internet-delende netwerkkaart een 192.168.0.x ip-adres krijgt, dan gaat het niet werken, want dat wordt ook gebruikt in het ICS-netwerkje. Zal bij jou waarschijnlijk niet het geval zijn, omdat ik vermoed dat je een publiek ip-adres krijgt ipv. een privaat ip-adres, maar houd het wel in de gaten.

PS: In welke werkgroepen de 2 pc's zitten heeft niets met ICS te maken, behalve als je over de gedeelde verbinding evt. ook bestanden tussen de 2 computers zou willen delen. Maar richt je in eerste instantie op ICS.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Moet je op de computer die wilt meeliften op de internetverbinding ook nog iets instellen dan? want ik heb precies gedaan wat er stond.. maar ik kan dus geen verbinding maken met het internet...

Dergelijke vragen zijn al eerder ook aan de orde geweest (meermalen zelfs).

Uit een andere posting van mijn hand, aangepast aan jouw situatie:
Je moet Internet Connection Sharing aanzetten op de Internet-computer (bij jou op de pppoe netwerkkaart), en daarbij aangeven dat de andere bedrade aansluiting mag 'meeliften'.
Voor ICS vanuit een XP computer: link
Voor ICS vanuit een Vista computer: hier

Even iets om rekening mee te houden: Als je op de internet-delende netwerkkaart een 192.168.0.x ip-adres krijgt, dan gaat het niet werken, want dat wordt ook gebruikt in het ICS-netwerkje. Zal bij jou waarschijnlijk niet het geval zijn, omdat ik vermoed dat je een publiek ip-adres krijgt ipv. een privaat ip-adres, maar houd het wel in de gaten.

PS: In welke werkgroepen de 2 pc's zitten heeft niets met ICS te maken, behalve als je over de gedeelde verbinding evt. ook bestanden tussen de 2 computers zou willen delen. Maar richt je in eerste instantie op ICS.

Succes,

Tijs.
 
Op de computer die wil meeliften moet in de IPv4 instellingen zijn ingesteld: Automatisch een ip-adres toewijzen en ook Automatisch DNS-servers toewijzen.

Dan kun je aldaar nakijken of het inderdaad klopt:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Er moet dan aan de bedrade netwerkaansluiting een 192.168.0.x ip-adres zijn toegekend.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan