Automatische updatefout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.270
Ik heb er veel over gelezen maar de oplossingen die ik op internet zie lukken niet.
Elke keer als ik mijn laptop aanzet komt er een automatische update maar deze kan niet worden geïnstalleerd. Hij staat ook al gewoon in de lijst van software.
KB954430: Beveiligingsupdate voor Microsoft XML Core Services 4.0 Service Pack 2Is er iemand die wel weet hoe ik er voor kan zorgen dat die update niet meer komt?
 
Zomaar een paar mogelijkheden:
1. Download het update-pakket handmatig en installeer het dan zelf.
hier kun je 'm downloaden (alleen in het Engels beschikbaar)
Hiervoor moet je wel al Service Pack 2 of Service Pack 3 in je XP hebben. Dit kun je nakijken d.m.v. Start -> Uitvoeren -> winver
2. Download, pak in zijn geheel uit, en draai Dial-a-fix
[Foutmeldingen m.b.t. bepaalde .dll bestanden bij het starten van Dial-a-fix mogen voor de stappen die jij gaat zetten genegeerd worden.]
Doe eerst: knop "Flush SoftwareDistribution", en klik op Yes op de daarop volgende vraag.
Daarna: Vink aan "Fix Windows Update" en druk op Go.
Ga daarna (in Internet Explorer) naar Windows Update, laat zoeken naar essentiële updates (=knop "Snel"), en doe de essentiële updates die worden aangeboden.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Gaat niet.
Nog steeds dezelfde foutmelding dat de installatie niet is gelukt..
 
Datgene wat jij had geschreven.
Ook in de veilige modus met diverse programma's geprobeerd de reeds geïnstalleerde update te verwijderen en nog meer oplossingen die op diverse internet fora staat. Het is blijkbaar een veelvuldig voorkomend probleem met deze update. Dat zie als je het intypt op google.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=395143
http://www.vistaheads.com/forums/microsoft-public-nl-windows-vista/308792-kb954430-error-643-a.html
http://www.microsoft.com/communitie...44d-baa2-587839d28430&lang=nl&cr=BE&sloc=&p=1
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=50047

enz. enz.
 
Laatst bewerkt:
Nog een paar mogelijkheden:
1. Update de Windows Update Agent: zie link
Voor de meest voorkomende 32-bits versie van XP, klik op "Het pakket WindowsUpdateAgent30-x86.exe nu downloaden." op die webpagina.
2. Update de Windows Installer: link
Je moet daarvoor wel al Service Pack2 of Service Pack3 op je pc hebben, wat je kunt nakijken met
Start -> Uitvoeren -> winver

Succes,

Tijs.
 
Als je de 'normale' XP hebt (de 32-bits versie, dus niet de 64-bit versie), dan moet je de onderste hebben, dus "WindowsXP-KB942288-v3-x86.exe"

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Onveranderd.
 

Bijlagen

  • Foutmelding.JPG
    Foutmelding.JPG
    28,3 KB · Weergaven: 46
Hmm... ik heb hier wel wat tips gezien, maar ga die nog niet uitvoeren voordat je onderstaande hebt gedaan:

Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32
Rechtsklik op msxml4.dll, en kies Eigenschappen.
Welke versie staat in tabblad Versie? Bij mij is dat (XP SP3, helemaal bijgewerkt) versie 4.20.9870.0

attachment.php


We horen het wel.

Tijs.
 

Bijlagen

  • msxml4.JPG
    msxml4.JPG
    35,4 KB · Weergaven: 103
Je zou het idee krijgen dat de update niet klopt, want je hebt blijkbaar niet eens MSXML4 SP2 op je pc staan, zo lijkt het (a.h.v. versienummer die je in je posting laat zien).

Ok, er zijn zo een paar mogelijkheden (bij elkaar gespaard uit verschillende Microsoft-artikelen). Probeer ze een voor een uit.
1. Installeer direct MSXML 4.0 Service Pack 3 (Microsoft XML Core Services), die toevallig net vandaag is binnengekomen.
Link: hier
Als het goed is moet dan bij Windows Update die ene update niet meer komen, omdat je de versie MSXML4 SP2 (+ de updates dáárvan) 'overslaat'.
2. Deïnstalleer via Configuratiescherm -> Software -> [vinkje bij Updates weergeven aanzetten] -> KB936181 en daarna KB925672
Is dat gedaan (of kun een ervan of beiden nergens terugvinden), hernoem dan het bestand
C:\Windows\System32\msxml4.dll naar een andere naam, bijv msxml4_OUD.dll
Installeer dan MSXML 4.0 Service Pack 2 (Microsoft XML Core Services)
Link: hier
Als je deze stap genomen hebt zou die 'probleem-update' wél moeten werken.

Meld ons welke stappen je genomen hebt, de resultaten en welke versie msxml4.dll na die stap(pen) nu heeft.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Moet ik ze alledrie installeren?

En dan de tweede MSXML 4.0 Service Pack 2 welke daarvan?
 

Bijlagen

  • Downloads.JPG
    Downloads.JPG
    18,6 KB · Weergaven: 49
  • MSXML 4.0 Service Pack 2.JPG
    MSXML 4.0 Service Pack 2.JPG
    16,9 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Er staat duidelijk in die links wat je nodig hebt.
Dus:
"Use msxml.msi to install MSXML 4.0 SP3 on your computer. You may also save msxml.msi to your local disk to install later. "
"Use msxml.msi to install MSXML 4.0 SP2 and the SDK on your computer"

In beide gevallen gaat het dus om msxml.msi

Tijs.
 
Alle stappen gevolgd en het is opgelost.
Hartelijk dank.
 

Bijlagen

  • msxml4.JPG
    msxml4.JPG
    32 KB · Weergaven: 46
Heb je misschien de verkeerde bijlage gepost in je vorige bericht, want daar staat nog steeds MSXML 4 SP1

Tijs.
 
Ah! Dat ziet er goed uit. Fijn dat het gelukt is! :)

Nu je vraag is opgelost, graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan