Bootmgr ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

red123nax

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Dag,

Ik heb een nieuwe homeserver, en daar heb ik een hdd van mijn pc in gezet.
Maar als ik nu Windows 7 op mijn gewone pc wil opstarten, geeft die de melding 'Bootmgr ontbreekt, druk Ctrl + Alt + Delete om te herstarten'

Ik heb die bootmgr natuurlijk op de andere hdd staan die in mijn homeserver zit, maar die is al geformateerd (wegens raid)..
Hoe krijg ik die bootmrg weer zo snel/makkelijk mogelijk terug op mijn gewone pc ??

Alvast bedankt,
Xander

Laatst bewerkt:
Hoi !

Als je Win 7 installeert wordt er altijd een partitie van 100 Mb gemaakt waarop de bootmanager komt te staan.

Die zul je nu opnieuw moeten aanmaken, dus opstarten van de Win 7 DVD en kiezen voor: repareren .

Verder de aanwijzingen op het scherm volgen.

Ik ga er hierbij van uit dat je geen z.g. bootloader hebt gebruikt om Win 7 te aktiveren, want dan wordt het verhaal anders.

Greetz,

Harry.

DVD van W7 erin doen, daarvan opstarten, en Opstartherstel / "Startup repair" kiezen.

Kijk hier vanaf "METHOD TWO" voor een idee waar het over gaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
zon idee had ik al..
ik had het al geprobeerd met de windows 7 RTM versie DVD

marjah.. ik heb de volledige (zoals die in de winkel komt te liggen) versie van windows 7 op mn pc staan, en ik heb die dvd bij een vriend liggen. ;)
mar ik zie hem morgen en dan probeer ik het nog een keer

Fijn dat je ermee uitgekomen bent! :thumb:

Tijs.

Die link is voor VISTA en ik heb W7. Gaat dat er ook mee.
Ik kan met recuva wel dingen teug halen. Maar ben niet zeker of het de beste manier is.

Hoi !

Werkt hetzelfde, als de bootmgr inderdaad corrupt is !

Greetz,

Harry

@TonyBossche,
Welkom op Helpmij.nl.

Graag een eigen topic maken. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic. Daarbij is deze topic van 2009, dus niet actueel meer.

Ik sluit deze nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan