Wat vraagjes over Boot Camp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Braincrackor

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Berichten
66
Hallo mensen,
Ik ben van plan om Windows7 op mijn macbook te zetten via boot camp, zodat ik daarom wat games kan installeren.
Ik heb hier alleen wat vraagjes over.

1. Als ik via het boot camp programmatje op de mac mijn schijf heb gepartioneerd, gaat ie dan verder met het installeren van windows? of moet ik dit handmatig doen, door opnieuw op te starten ofzo? hoe gaat dit in z'n werk?

2. Heb ik perse een windows installatie op een cd nodig. Is het niet mogelijk met een ISO bestand wat ik op mijn mac heb staan? Of zal ik deze dan toch echt op een cd moeten branden?

3. Als ik zou willen dat mijn windows installatie weer oprot, is deze dan makkelijk te verwijderen? En is het dan ook mogelijk om van de 2 partities weer 1 te maken zonder dat ik bestanden kwijt raak?

Hoop dat jullie hier wat antwoorden op hebben!
Alsvast bedankt!
Gr.Lex
 
Als ik het mij goed herinner vraagt hij na de partitionering om de installatie-disc van Windows.

Nu weet ik niet zeker of hij daar om een fysieke schijf vraagt of dat je een ISO kunt mounten.

Wel weet ik dat je de Windows Setup gaat doorlopen.
Hij zal gaan rebooten en vervolgens voor de Windows-partitie kiezen.

Dan dien je eerste de partitie op NTFS te formateren via de setup.

Als ie klaar is met installeren en hij start voor het eerst op in Windows dan druk je de meegeleverde Mac OS cd er in. Daar staan de benodigde drivers op :)

Verwijderen is een fluitje van een cent.
Booten in Mac OS, Boot Camp Assistent openen en de partitie verwijderen.
De bestanden die op de Windows partitie staan zullen dan verwijderd worden.

Ik dacht dat alles ook wel in de video op deze pagina aan bod komt: http://www.apple.com/nl/macosx/what-is-macosx/compatibility.html (Windows op de Mac)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan